• شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۰۳:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96041608476
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت دوازدهم/

فضا را برای فعالیت‌های فرهنگی مثبت دانشجویان باز بگذاریم

فضا را برای فعالیت‌های فرهنگی مثبت دانشجویان باز بگذاریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با بیان اینکه باید فضا را برای فعالیت‌های هنری و مثبت دانشجویان باز بگذاریم، گفت: توسعه هنر در دانشگاه‌ها می‌تواند برای افزایش نشاط میان دانشجویان بسیار موثر باشد؛ اگر موسساتی که وظیفه تولید و حمایت از خدمات فرهنگی را برعهده دارند، بودجه خود را در حمایت از طرح‌های دانشجویی کارآمد جوانان صرف کنند، قطعاً نتایج مناسبی را دریافت خواهیم کرد.

دکتر ناصر سراج‌خرمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد:‌ دانشگاه آزاد متعلق به مردم بوده و 35 سال است که در عرصه علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند؛ این دانشگاه تاکنون یک ریال از دولت کمک نگرفته و حدود 50 درصد از سهم آموزش عالی را نیز بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در سال‌های اخیر، افزود: گاهی می‌بینیم برای دانشگاه‌های غیر انتقاعی که اغلب امکانات بسیار محدودتری نسبت به واحدهای دانشگاه آزاد دارند، سخت‌گیری‌های کمتری درباره رشته‌های تحصیلات تکمیلی اعمال می‌شود و این دانشگاه‌ها به‌راحتی رشته‌های تحصیلات تکمیلی خود را گسترش می‌دهند؛ درحالی‌که دانشگاه آزاد اسلامی نیرو، امکانات و آزمایشگاه‌های مختلفی را برای رشته‌های تحصیلات تکمیلی ایجاد کرده است، اما با این وجود در چند سال اخیر به عناوین مختلف موانعی برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده‌اند. نباید چنین برخوردهایی با دانشگاه انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با بیان اینکه اگر دانشگاه دچار مشکل شود جامعه نیز دچار مشکل می‌شود، گفت: جامعه ما پتانسیل قوی برای حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان و علمی را دارد؛ طبیعی است که ادارات و مراکز صنعتی که بخشی از بودجه سالانه آن‌ها به مسائل پژوهشی اختصاص دارد، باید تلاش کنند تا فعالیت‌های جوانان را تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند برای قرار دادن دانشگاه در مسیر کارآفرینی بسیار مؤثر باشد؛ در واقع این فعالیت‌ها زمینه را برای تولید محصولات علمی، صنعتی و فرهنگی فراهم می‌کنند. حمایت از پژوهش، به ثمر رساندن طرح‌ها و ارائه محصولات، کار مؤسسات و کارخانجات است و دانشگاه بخش علمی و پژوهشی کار را بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تأکید کرد: باید فعالیت‌های دانشگاهی را به فعالیت‌های مهارت‌محور تبدیل کنیم؛ به‌طور مثال حوزه کشاورزی می‌تواند گزینه مناسبی برای سیاست‌های آموزش عالی باشد.

سراج‌خرمی درباره راهکارهای افزایش نشاط در جامعه علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: مؤسساتی که وظیفه تولید و ارائه خدمات فرهنگی را برعهده دارند، اگر بخشی از بودجه خود را که همه ساله برگشت داده می‌شود، در حمایت از طرح‌های دانشجویی کارآمد جوانان صرف کنند، قطعاً نتایج مناسبی را دریافت خواهند کرد.

سراج‌خرمی خاطرنشان کرد: باید فضا را برای فعالیت‌های هنری و مثبت دانشجویان باز بگذاریم. برگزاری برنامه‌های فرهنگی بانشاط و توسعه هنر در دانشگاها می‌تواند به افزایش نشاط در میان دانشجویان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha