• شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96041709091
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

شكوفايي جلبك‌ها دليل طعم و بوي آب شرب بندرعباس

شكوفايي جلبك‌ها دليل طعم و بوي آب شرب بندرعباس

ایسنا/هرمزگان مديرعامل آبفاي هرمزگان با اشاره به اينکه طعم و مزه دار بودن آب شهر بندرعباس در فصل گرما اتفاق تازه‌اي نيست، اظهار کرد: هر ساله با آغاز اين فصل بويژه با توجه به افزايش دما در تابستان، متاسفانه اين مسئله شدت بيشتري مي يابد.

‌‌به گزارش ایسنا،‌ امين قصمي در جمع خبرنگاران در خصوص دلايل اين مسئله گفت: تغيير بوي آب شرب شبكه شهر بندرعباس ، بدليل افزايش ميزان مصرف آب در نتيجه ي گرماي بالاي 40 درجه در فصل تابستان است كه سبب شده بخش بيشتري از آبِ لايه مياني مخزن سد استقلال ميناب مورد استفاده قرار گيرد و چون تراكم و شكوفايي جلبك ها (بر اثر افزايش دما) در اين لايه نسبت به سطح ابتدايي مخزن آب سد به مراتب بيشتر بوده، درنتيجه باعث افزايش طعم و بوي آب شده است.

به گفته وي، حجم قابل توجهي از اين جلبك ها در فرآيند تصفيه اوليه آب در تصفيه خانه ميناب از آب جدا شده و بخش ديگر آن نيز در فرآيند تصفيه ثانويه آب در تصفيه خانه بندرعباس، حذف مي‌شود اما اين روند سبب حذف بوي ايجاد شده توسط جلبك‌ها نمي‌شود.

وي تاکيد کرد: به منظور كاهش و رفع طعم و بوي آب، بايستي ميزان بيشتري ازمنابع آب زيرزميني (چاه‌ها) را جايگزين آب سد کنيم که هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص با شرکت آب منطقه‌اي استان انجام شده است.

وي اضافه کرد: همچنين امسال با افزايش ميزان مصرف آب از سوي مشتركين، ناگزير بخش  بيشتري از حجم آب سد وارد مدار شده است  و با توجه به امكانات تصفيه خانه آب بندرعباس، امكان ازن زني همه حجم ورودي (از سد) وجود ندارد که تلاش مي‌کنيم با رفع مشکل فني اين سيستم‌، طعم و بوي آب را تا حد امکان کاهش دهيم.

مهندس قصمي با تاكيد بر كيفيت مطلوب آب شرب شهر بندرعباس،گفت: علي رغم طعم و مزه موجود در آب، بر اساس پايش مستمر و بي وقفه کيفيت آب آشاميدني، آب شبكه لوله كشي از سلامت كامل برخوردار است و شهروندان اطمينان داشته باشند كه اين  آب هيچ گونه مشکل کيفي و بهداشتي ندارد كه اين مسئله از سوي مراكز و مراجع بهداشتي استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکي استان) نيز مورد تاييد است.

وي تاكيد كرد: با توجه به حساسيت موضوع و افزايش گرما، بر شدت عمليات كنترل بهداشت وسلامت آب توسط آزمايشگاه‌هاي كنترل كيفي آب بندرعباس افزوده شده است.

مديرعامل آبفاي استان در ادامه ضمن قدرداني از توجه ديگر مسئولان نسبت به مشکلات بخش آب و فاضلاب، گفت: با توجه به اشراف مسئولان استاني و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي نسبت به چالش‌هاي آبفا‌ انتظار مي‌رود با استفاده از جايگاه خود، ما را در پيگيري اين چالش ها در سطح کشور ياري کنند.

وي با اشاره به رونداجراي پروژه آبشيرين کن بندرعباس به عنوان پروژه اي مهم و تاثيرگذاردر افزايش کمي و کيفي آب اين شهر، تصريح کرد: علي رغم مشکلات اعتباري و اقتصادي اين پروژه، تلاش مي كنيم طي چند ماه آينده فاز نخست آن با ظرفيت 20 هزار متر مكعب به بهره‌برداري برسد که جهت تسريع در روند اين پروژه نيازمند همکاري و حمايت بيشتر مسئولان مذکور هستيم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha