• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96041910659
  • منبع : نمایندگی ایلام

اختصاص 4000 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان ایلام

اختصاص 4000 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از اختصاص 4000 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان بابیان اینکه این مبلغ جدای از منابع بانکی استان برای ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات در روزهای گذشته از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری به استان ابلاغ‌شده است .

وی بابیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی دولت قصد دارد 900 هزار شغل در کشور ایجاد کند، افزود: با توجه به اینکه این استان حدود یک درصد جمعیت کشور را دارد یک درصد از این تعداد اشتغال‌زایی معادل 9 هزار شغل سهم استان است اما برای ایجاد 10 هزار شغل برنامه‌ریزی‌شده است .

استاندار ایلام تأکید کرد: با استفاده از این میزان تسهیلات، 120 واحد صنعتی مشکل‌دار احیاشده و به چرخه تولید بازمی‌گردند همچنین یکسری طرح‌های در حال اجرا تکمیل‌شده و مابقی اعتبار نیز صرف ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرها و روستا می‌شود .

مروارید با بیان اینکه پیش‌ازاین نیز اعتبارهایی در بحث اقتصاد مقاومتی از طرف سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای دو نهاد کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی این استان اختصاص داده‌شده است، با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه‌های کاری مرتبط برای جذب این تسهیلات برنامه‌ریزی و اقدام کنند، تصریح کرد: کمیته اشتغال استان با همکاری تمامی دستگاه‌ها باید فعال‌شده و در این زمینه تقسیم‌کار دستگاهی و شهرستانی انجام شود .

«شاپور پولادی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: 400 میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بخشی از بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌های استان اختصاص‌یافته است .

وی بابیان اینکه بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها از سال‌های گذشته تاکنون پرداخت‌نشده و به‌صورت مرتب افزایش‌یافته است، افزود: اکنون دولت برای تسویه بخشی از این بدهی‌ها کمک کرده و اعتباری را اختصاص داده که باید تمامی دستگاه‌ها از این فرصت استفاده کنند .

وی تأکید کرد: در مرحله اول اولویت جذب این اعتبار با شهرداری شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت است و مابقی اعتبار نیز به دیگر شهرداری‌های اختصاص داده می‌شود .

پولادی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی که توان جذب این اعتبارها را ندارند در سریع‌ترین زمان اعلام کنند تا اعتبار اختصاص‌یافته در اختیار دستگاه‌هایی که توان و ظرفیت جذب دارند، قرار داده شود .

«رحمت‌الله قیصوری» سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه استان ایلام نیز در این نشست گفت: روند واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی در این استان کند است .

وی با بیان اینکه از مجموع 40 پروژه که برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی‌شده تنها چهار پروژه به بخش خصوصی واگذارشده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه حدود 80 پروژه سهم استان در واگذاری به بخش غیردولتی است و هیچ‌کدام از دستگاه‌ها اجازه شروع پروژه‌های جدید را ندارند و ابتدا باید برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی فراخوان بدهند .

سرپرست برنامه‌وبودجه استان ایلام افزود: بر اساس ماده 27 برنامه ششم توسعه باید سالانه برای 500 روستا در کشور طرح‌های اشتغال‌زا تعریف شود که سهم این استان سالانه 48 روستا است .

قصوری تأکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها باید طرح توسعه اقتصادی و اشتغال تهیه‌شده و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد .

در این نشست طرح توسعه و عمران (جامع) شهرستان تازه تأسیس بدره ارائه و بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha