• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96042011072
  • منبع : نمایندگی قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

توسعه حرکت مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو نیازمند بسترسازی است

توسعه حرکت مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو نیازمند بسترسازی است

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: "سه شنبه های بدون خودرو" باید در کلان شهرها فرهنگ سازی و نهادینه شود.

سید رحمان دانیالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر حضور پویش های مردمی در رفع بحران های زیست محیطی افزود: پویش های مردمی "سه شنبه های بدون خودرو" حرکت خوبی را در کاهش آلودگی های زیست محیطی بنا گذاشتند و این فرهنگ باید به صورت فراگیر در جامعه نهادینه گردد. استفاده از خودروهای شخصی سهم مهمی در آلودگی هوا دارد و می تواند لطمات زیادی را به سلامت انسان و محیط زیست وارد کند از این رو می توان با کاهش تردد های بی مورد مانع از آلودگی هوا در کلان شهرها شد.

وی تاکید کرد: رسانه ها در شکل دهی فرهنگ عمومی نقش به سزایی دارند و به نظر می رسد هنوز رسانه ها در تبیین جایگاه پویش های مردمی در حفظ محیط زیست به خوبی عمل نکرده اند و باید در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

وی بیان کرد: محیط زیست نعمتی بزرگ است که در آموزه های دینی نیز اهمیت آن مورد تاکید است و در این زمینه باید طبق موازین دینی و وظیفه انسانی خود سهمی در حفظ آن داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: البته توسعه فرهنگ حرکت مردمی سه شنبه های بدون خودرو نیازمند بستر سازی است و باید مسئولان در ایجاد زیرساختهای لازم در محیط شهری و توسعه بسترهای استفاده از دوچرخه تلاش کنند.

وی گفت: سه‌شنبه‌های بدون خودور" پویش نام‌آشنایی برای ایرانیان است بی شک این نوع حرکت های زیبا مورد حمایت سازمان محیط زیست قرار دارد و ما نیز در حد توان از این پویش ها استقبال و حمایت می کنیم.

دانیالی عنوان کرد: توجه به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو"صرفا مختص روز ملی هوای پاک نیست و در طول سال باید به این نکته توجه داشت تا کاهش استفاده از خودروهای شخصی به صورت یک فرهنگ عمومی در بیاید. این طرح خودجوش یک حرکت جمعی در حفظ محیط زیست و احترام به سلامت افراد جامعه و کاهش آلودگی هواست و امیدواریم اقشار مختلف مردم چنین رویکردی را به دست بیاورند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد:کودکان و نوجوانان بخشی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که آموزش به آن ها از سنین پایین در تغییر فرهنگ در جامعه نقش به سزایی دارد.

وی گفت: آلودگی هوا موضوعی مخاطره آمیز است که برخی از عوامل آن محیطی است اما ما می توانیم با جدی گرفتن این معضل بخشی از آلودگی هایی که به دست افراد در محیط ایجاد می شود را از میان ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha