• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96042011183
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اعلام کرد:

ضریب اشغال 72 درصدی تخت‌های بیمارستانی تامین‌اجتماعی سمنان

ضریب اشغال 72 درصدی تخت‌های بیمارستانی تامین‌اجتماعی سمنان

ایسنا/سمنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از ضریب اشغال 72 درصدی تخت‌های بیمارستانی این سازمان در استان سمنان خبر داد و گفت: در چهار سال اخیر به‌اندازه 30 سال آمبولانس، ناوگان امدادی و مراکز سی‌تی اسکن در تامین اجتماعی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید مجتبی اکرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از 10 هزار و 500 بیماری در بیمارستان تامین اجتماعی این استان بستری شدند.

وی از انجام بیش از 4900 عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان در سمنان خبر داد و افزود: در مجموع در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 276 هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، مراجعه و از خدمات رایگان این مراکز بهره‌مند شدند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان به تنوع خدمات در بیمارستان و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، اشاره و یادآوری کرد: در این مدت یک‌هزار و 259 زایمان در بیمارستان تامین اجتماعی سمنان انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: با وجود مشکلاتی که برای این سازمان در قبل به وجود آمد و علی‌رغم افزایش هزینه‌های این سازمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، سطح و کیفیت خدمات در تامین اجتماعی به شدت در این چهار سال افزایش کم‌سابقه‌ای داشته است.

تجهیز ناوگان امدادی تامین اجتماعی به اندازه 30 سال در 4سال اخیر

دکتر اکرم از ارتقای سطح خدمات و افزایش تجهیزات بیمارستانی و درمانی در این سازمان خبر داد و گفت: تنها در این چهار ساله به اندازه 30 سال گذشته آمبولانس و ناوگان امدادی خریداری و نوسازی حمل و نقل بیمارستان‌ها انجام شده و بیش از 30 سال اخیر مراکز سی‌تی اسکن در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است.

وی از ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم تامین اجتماعی در سطح ملی طی سال گذشته نام برد و افزود: همه این کارهای بزرگ در شرایطی انجام شده که صندوق‌ها با مشکلات جدی روبرو بودند.

وی به مشکلات این سازمان در درآمدزایی، اشاره و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از درآمدهای این سازمان در دو حوزه صنعت و ساختمان‌سازی به دست می‌آمده که این دو در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبرو بودند و همین در شرایط درآمدی سازمان در سطح ملی تاثیرگذار بوده است اما با این حال سطح خدمات‌دهی در سازمان با افزایش کمی و کیفی بسیار خوبی روبرو بوده است.

بدهی کمتر از 30 میلیاردی به علوم پزشکی سمنان

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهی این سازمان به علوم پزشکی سمنان گفت:  با توجه به اینکه اسناد تا اسفندماه 95 بررسی شده تامین اجتماعی 6 ماه سند پرداخت نشده دارد که براساس آنها کمتر از 30 میلیارد تومان بدهی به دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد.

وی با اشاره به رقم اعلام شده بدهی از سوی برخی دستگاه‌ها گفت: معمولا میزان بدهی را بر اساس اسناد بررسی شده اعلام می‌کنند که این رقم حدود 30میلیارد تومان است اما معمولا دوستان به صورت تقریبی ماه‌های بعد را نیز در محاسبات خود می‌آورند که از نظر روال اداری درست نیست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha