• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96042011462
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسوول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان:

سالانه 1500 نفر در حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کنند

سالانه 1500 نفر در حوزه علمیه اصفهان تحصیل می کنند

ایسنا/اصفهان مسوول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه آمار کل پذیرش در این حوزه سالانه برابر با یک هزار و 500 نفر است، گفت: آموزش ها به صورت طرح کوتاه مدت با عنوان سفیران هدایت و به مدت پنج ساله و بلند مدت در مقطع دکتری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام ولاء کلباسی امروز (سه شنبه) در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی برای برگزاری آزمون ورودی و پذیرش برادران در حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز ورود به حوزه علمیه و تربیت افرادی که به ترویج علم اخلاق، اعتقادات و پاسخگویی به شهبات بپردازند برای جامعه یک امر ضروری است.

 وی با بیان اینکه  آمار کل پذیرش سالانه برابر با یک هزار و 500 نفر است، افزود: آموزش ها به صورت طرح کوتاه مدت با عنوان سفیران هدایت و به مدت پنج ساله و بلند مدت در مقطع دکتری برگزار می شود.
 
مسوول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان افزود: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی و دارا بودن حداقل تحصیلات جهت آموزش ها از جمله شرایط پذیرش در حوزه علمیه است.

  کلباسی گفت: علاقمندان  جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی WWW.esf-hozeh.com  مراجعه کنند.

 هم چنین، حجت الاسلام مجید جلالی - جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه سابقه حوزه علمیه اصفهان قدمتی دراز دارد، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان از ده های اول اسلام  با آمدن ابو سعیدها از مدینه شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه های مستقل کشور حوزه علمیه اصفهان است که در  41حوزه علمیه آموزش دهی می کند.
 
جانشین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مدارس آموزشی  حوزه علمیه اصفهان مدرسه چهارباغ یا مدرسه امام صادق (ع) است، گفت: مدرسه چهارباغ خوراسگان، مدرسه صدر بازار، مدرسه صدر خواجو و مدرسه میرزا حسین از دیگر مدارس آموزشی حوزه علمیه اصفهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha