• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96042413560
  • خبرنگار : 71505

معاون عمرانی فرمانداری تهران خبر داد

حل معضلات مرتضی گرد با تهیه طرح جدید هادی

حل معضلات مرتضی گرد با تهیه طرح جدید هادی

معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به تهیه طرح هادی «مرتضی گرد» گفت: قطعاً با وجود طرح هادی می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات مرتضی گرد را حل و فصل کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین آرام در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که در بخشداری آفتاب برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط شهر تهران تنها نقطه‌ای را که می‌توان در جهت توسعه‌ای این شهر دید جنوب تهران و همین بخش آفتاب است که در حقیقت این موضوع فلسفه تشکیل بخشداری آفتاب بوده است. قطعاً سمت توسعه‌ای آتی شهر تهران همین شهر آفتاب خواهد بود.

وی افزود: حدود 12 میلیون نفر جمعیت شهر تهران است که نیازمند خدمات مختلفی هستند. تأسیسات و موسسات آموزش عالی در آینده باید به این نقطه منتقل شوند و همین موضوع فلسفه تشکیل شهر آفتاب محسوب می‌شود لذا مدیران این بخش نیز باید با توجه به این نگاه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند.

معاون عمرانی فرمانداری تهران به مشکلات مرتضی گرد در بخش آفتاب شهرستان تهران اشاره کرد و افزود: مرتضی‌گرد در حقیقت یک سکونتگاه غیررسمی در جنوب تهران است که حدود 15 هزار نفر جمعیت در آن با سهل‌انگاری برخی از مسئولین و بی‌توجهی آنها مستقر شده‌اند. لذا پس از برگزاری 50 جلسه متوالی توسط فرمانداری تهران و انجام کار کارشناسی و رسیدگی در کارگروه‌های زیربنایی استان به مشکلات و معضلات مرتضی گرد، طرح جدید ساماندهی مرتضی گرد تهیه شد که در قالب آن 101 هکتار وسعت مرتضی‌گرد به فرمانداری تهران ابلاغ شده است.

آرام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات صالح‌آباد و شهرک رسالت نیز اشاره کرد و افزود: تجربه‌ای که در مرتضی گرد ایجاد شد ناشی از اختلاف‌های میان دولت و شهرداری بود که امروز همین موضوع در خصوص صالح‌آباد و رسالت نیز به چشم می‌خورد لذا باید دقت داشته باشیم که یک بار دیگر تجربه مرتضی‌ گرد در صالح‌آباد و شهرک رسالت تکرار نشود. بی‌تردید باید از ساخت و سازهای خیرمجاز جلوگیری شود و با یک هماهنگی دقیق تصمیم مناسبی در خصوص این مناطق گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha