• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96042514580
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون استاندار همدان:

بدون هیچ چالشی به بهره‌برداری از غارعلیصدر ادامه می‌دهیم

بدون هیچ چالشی به بهره‌برداری از غارعلیصدر ادامه می‌دهیم

ایسنا/همدان معاون عمرانی استاندار همدان گفت: بدون هیچ چالشی به بهره‌برداری از غارعلیصدر ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، محمودرضا عراقی یکشنبه 25 تیر در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، به موضوع غارعلیصدر اشاره کرد و افزود: غارعلیصدر یک برند گردشگری برای استان همدان محسوب می‌شود که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند در این امر خدشه‌ای وارد کند.

وی تصریح کرد: ساختار فعلی غارعلیصدر از 25 سال پیش در حال فعالیت بوده و از این پس نیز به همین شیوه ادامه خواهد یافت.

عراقی با بیان اینکه 60 درصد سهامداران شرکت علیصدر شهرداری همدان و 40 درصد نیز سازمان ایرانگردی قدیم بوده است، افزود: سازمان ایرانگردی در چندین سال گذشته سهام خود را به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی واگذار کرده بود.

وی تأکید کرد: کارمندان این جاذبه گردشگری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و بدون هیچ چالشی به بهره‌برداری از این غار ادامه می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه قانون در این زمینه فصل‌الخطاب است، افزود: بهره‌برداری از غارعلیصدر بر اساس وظایف در حوزه عمرانی قرار می‌گیرد و گرچه این غار با فعالیت بخش خصوصی است اما زیرنظر دولت و معاونت عمرانی استانداری و قوه مجریه قرار دارد.

معاون استاندار همدان گفت: انعکاس اخبار باید به سمت معرفی مناطق گردشگری و بیان نقاط قوت استان باشد نه بیان چالش‌ها چرا که باید به دنبال جذب گردشگر باشیم نه اینکه با انتشار اخبار چالشی گردشگران را از حضور در استان بازداریم.

وی به راه‌اندازی قطار همدان اشاره و تصریح کرد: در یک سال اخیر بیش از 250 میلیارد تومان برای تکمیل ریل قطار همدان سرمایه‌گذاری شده بود که خوشبختانه با وجود حرف و حدیث زیادی که در پی داشت به ثمر نشست.

وی راه‌اندازی ریل قطار در همدان را یک زیرساخت بزرگ در زمینه توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: آزادراه همدان نیز از دیگر زمینه‌های مناسب برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

وی بر فعال شدن آژانس‌های مسافربری تأکید کرد و ادامه داد: قطار همدان ظرفیت بسیار مهمی است که باید از آن استفاده حداکثری در زمینه توسعه شهر انجام شود.

عراقی در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با گردشگری وظیفه‌مند هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی با حضور در جلسات باید از عملکرد خود گزارش تهیه و ارائه دهند.

وی افزود: استان همدان زیرساخت‌های مناسبی در زمینه گردشگری دارد که باید مورد توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم شرایط سخت و چالش‌های گذشته را پشت سر نهاده و اکنون در آستانه شکل‌گیری دولت دوازدهم هستیم، افزود: زحماتی که در دولت یازدهم در زمینه تعاملات داخلی و بین‌المللی انجام شده بود اکنون به ثمر نشسته و مردم نیز خدماتی که شایسته آنهاست، دریافت می‌کنند.

عراقی خاطرنشان کرد: گرچه در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری فاصله زیادی با شرایط نرمال داریم اما در استان همدان با توجه به تلاش‌های انجام شده زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده است.

وی با ابرازخرسندی از ارائه آموزش‌های مختلف در زمینه تولیدات صنایع دستی عنوان کرد: استان همدان با لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران، شایسته توجه به تولیدات صنایع دستی و افزایش کیفیت آنهاست.

عراقی اطلاع‌رسانی و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در زمینه معرفی مناطق گردشگری همدان و جذب گردشگر را امری مهم تلقی و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت برنامه‌هایی همچون خندوانه و دورهمی در زمینه جذب گردشگر بسیار مناسب بود.

وی بر توسعه مناطق گردشگری روستایی و صنایع دستی آنها تأکید کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی در این زمینه ایجاد شده، بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: با توسعه تولیدات صنایع دستی در روستاها موجب ماندگاری روستائیان در روستا می‌شویم چرا که اکنون با کمبود آب مواجه هستیم.

عراقی در پایان بر تقویت محورهای گردشگری همدان تأکید کرد و یادآور شد: با نورپردازی مناسب این محورها امنیت مسافران در شب هنگام فراهم شده و زیبایی فراوانی به این محورها خواهد بخشید.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha