• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96050100093
  • منبع : نمایندگی سمنان

/ هویت جهادی، خودباوری و بالندگی/

فرماندار گرمسار: جهاددانشگاهی نهادی پیشرو در حوزه‌ علم و فناوری است

فرماندار گرمسار: جهاددانشگاهی نهادی پیشرو در حوزه‌ علم و فناوری است

ایسنا/سمنان فرماندار شهرستان گرمسار گفت: ضرورت تشکیل جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در 16 مرداد سال 1359، این بود که "باور به توانایی" در جامعه تقویت و نهادینه شود و به عبارتی، جهاددانشگاهی به فرمان امام (ره) و با شعار "ما می‌توانیم" تأسیس شد.

داریوش طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: امام راحل در بخشی از بیانات خود درباره ضرورت تشکیل جهاد دانشگاهی می‌فرمایند: «باورتان باشد که خود "ما هم می‌توانیم" صنعتی داشته باشیم و می‌توانیم ابتکاری داشته باشیم، همین "باور توانایی"، شما را توانا می‌کند»

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌منظور تبیین اهداف خاصی تشکیل شد و در این زمینه وظایفی نیز برای مجموعه تعریف شد که از آن جمله می توان به مواردی چون تبلیغ‌ و ترویج‌ فرهنگ‌ و هنر اسلامی‌، برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ و ایجاد آمادگی‌ فکری‌ و مکتبی‌ جوانان‌ به‌ ویژه‌ دانش‌آموزان‌ دبیرستانی‌ و دانشجویان‌، مقابله‌ با غرب‌گرایی‌ و انحرافات‌ فرهنگی‌، پیگیری‌ طرح‌های‌ تحقیقاتی‌، حمایت‌، جذب‌ و تشویق‌ دانشجویان‌ و پژوهشگران‌ جوان‌ و مستعد و برنامه‌ریزی‌ و ایجاد شرایط‌ و امکانات‌ لازم‌ برای‌ فعالیت‌های‌ علمی و پژوهشی‌ آنان‌ برمبنای‌ شناخت‌ مشکلات‌ واقعی‌ و نیازهای‌ تخصصی‌ جامعه‌ و ایجاد تشکیلات‌ آموزشی‌ و تحقیقاتی‌ و مشارکت‌ در ایجاد زمینه‌های‌ مناسب‌ برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ اشاره کرد.

فرماندار گرمسار تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی پیشرو و پویا در حوزه‌های علم و فناوری است همچنین این نهاد با فعالیت متنوع و گسترده در حوزه های علم، پژوهشی، فرهنگ و آموزش شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی، یکی از نهادهای پیشرو در تولیدات دانش‌بنیان بوده و با روحیه جهادی، این مهم را گسترش داده و آموزش تخصصی را در بهترین وضعیت به جامعه هدف خود ارایه کرده است.

طاهری اضافه کرد: جهاددانشگاهی که به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور محسوب می‌شود در برنامه‌های کلان کشور نیز نقش اساسی دارد به طوری که یکی از نهادهای تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز جهاددانشگاهی است.

فرماندار گرمسار افزود: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است که در سه دهه گذشته با روحیه‌ای جهادی، هر کجا احساس کرده خلاء وجود دارد و مشکل باید به‌ شکلی متفاوت حل شود، با تمام توان وارد کارزار شده و خوش درخشیده است.

وی اظهار کرد: نمونه موفقیت‌های جهاد دانشگاهی را می‌توان در عرصه‌های مختلف، از جمله موفقیت این نهاد در راه‌اندازی پژوهشگاه رویان، مشاهده کرد. مقام معظم رهبری نیز در دیدارهایی که جهادگران به حضور ایشان رسیده‌اند و همچنین در بازدید از پژوهشگاه رویان، بر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مهر تایید زده‌اند و همین موضوع موجب تقویت روحیه جهادی در مجموعه شده است.

فرماندار گرمسار همچنین گفت: جهاد دانشگاهی با درک مسایل و مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی و به منظور بهره‌گیری از توانایی‌های بالقوه آنان برای ایجاد زمینه‌های اشتغال قشر تحصیل کرده، فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی خود را در زمینه اشتغال در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ با توسعه فعالیت‌های خود سازمان همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را تأسیس کرد که در ۴ حوزه آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی و امور اجرایی فعالیت می‌کند.

طاهری همچنین از فعالیت های جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه پژوهش، فرهنگی و خصوصاً آموزشی تمجید کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان نیز با روحیه جهادی منحصر به فرد در تمام زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و رسانه خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در ارزیابی بین ۴۳ مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور، ۱۰ مرکز برتر شناسایی شدند و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان توانست برای چهارمین سال متوالی به عنوان مرکز برتر معرفی شود. موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز سمنان، پیش از این از سال های ۹۱ تا  95 نیز جزء ۱۰ مرکز  برتر آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور معرفی شده بود. در حال حاضر نیز همسو با دولت تدبیر و امید در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مطلوب در حال فعالیت است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha