• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 96050201420
  • منبع : نمایندگی کرمان

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد در مجلس مطرح کرد:

گلایه از انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود

گلایه از انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود

ایسنا/جنوب کرمان نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه بدهیم آب از سرشاخه‌های هلیل رود به سمت سد مخرنی برود و باید ساخت سد شهیدان امیرتیموری خودبخود تعطیل بشود چون آبی برای تجمیع وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی پور در جمع معترضین طرح انتقال اب از سرشاخه های هلیل رود در محل تالار باغ مادر جیرفت با ابراز تاسف از توزیع نشدن متوازن منابع گفت: ضمن صرفنظر از این موضوع که باید هر کسی در هر جایگاهی پاسخگوی حق مردم باشد و از حق قانونی مردم باید دفاع کرد.


نماینده مردم شهرستان های جیرفتدو عنبراباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده افزود:پایانه صادراتی جیرفت با 80 در صد پیشرفت فیزیکی همراه است که امکان بازدید از روند کار وجود دارد و از زیرساخت های رونق کشاورزی و اقتصادی بشمار  می آید.


کمالی پور همچنین از تجهیز فرودگاه جیرفت به سیستم ناوبری به عنوان یک خدمت ماندگار یاد کرد و افزود: کنترل خروجی و ورودی فرودگاه با سیستم انجام می شود ولی در گذشته مشکلات زیادی داشتیم.


وی از تجهیز فرودگاه جیرفت به سیستم لایتینگ خبر داد و افزود: این سیستم با اعتباری بالغ بر 4میلیاردو 500میلیون تومان تامین شده است که تحول بزرگی را در پی خواهد داشت.


وی با اشاره به ضرورت احداث ریل گفت:هم اکنون اعتبار مورد نیاز احداث خط ریل در قانون بودجه قرار گرفته است و همکاریها باید ادامه داشته باشد.


کمالی پور از تخصیص 50 میلیارد تومان برای شروع عملیات اجرایی راه آهن خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرف مدت  دو ماه اینده ساخت خط آهن به طول 94 کیلومتر از بم به جیرفت آغاز می‌شود که باید ظرف مدت سه سال تکمیل شود.


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: همه پروژه های ذکر شده به عنوان زیرساخت توسعه بخش کشاورزی هستند.


وی در ادامه خطاب به معترضین طرح انتقال اب از سرشاخه های هلیل رود تصریح کرد: نمایندگان مردم هفت شهرستان جنوب کرمان از ابتدای شکل گیری مجلس هر جایی که نیاز بوده از حق مردم با همدلی دفاع کردند و فریاد دفاع از جازموریان و هلیل رود را که دغدغه مردم هست را سر داده ایم.


وی در ادامه توصیه اش به تجمع کنندگان افزود: روند کار حمایت و دفاع از جازموریان و هلیل رود توسط نمایندگان در مجلس با مردم متفاوت است و دغدغه ما از مردم جدا نیست.


کمالی پور بر همراهی نمایندگان با مردم منطقه تاکید کرد و گفت: با تمام توان جلوی طرح انتقال آب را که مشکلات زیست محیطی به همراه دارد، خواهیم گرفت.


وی پرهیز از هر گونه گلایه مندی را خواستار شد و خاطر نشان کرد:باید با وحدت، همدلی و همصدا در جهت احقاق حقمان حرکت کنیم. مردم هفت شهرستان جنوب کرمان، درد و مشکل مشترکی دارند و باید در جهت توسعه منطقه همراهی کنند زیرا که اشتراکات ما زیاد و وصف ناپذیر است.


کمالی پور با تاکید مجدد به تبعات زیست محیطی ناشی از اجرای طرح انتقال اب از سرشاخه های هلیل رود گفت: حداقل پیامد اجرای این طرح وضعیت بحرانی جازموریان هست. ریزگردها طی چند روز اخیر زندگی مردم را دچار مشکل کرده بود.


نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به بزرگان و ریش سفیدان هفت شهرستان که حضور داشتند گفت:اگر زمانی کارشناسان بیطرفانه نسبت به این طرح نظر دادند ما نیز با همدلی هر چیزی را نیاز منطقه است به دست خواهیم اورد و در کنار مردم خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha