• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96050301744
  • خبرنگار : 71496

اردنی‌ها جمعه تظاهرات گسترده‌ در حمایت از مسجد الاقصی برگزار می‌کنند

اردنی‌ها جمعه تظاهرات گسترده‌ در حمایت از مسجد الاقصی برگزار می‌کنند

برخی منابع از تدارک اردنی‌ها برای برگزاری تظاهراتی گسترده در روز جمعه در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از مسجد الاقصی خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی الدیار، اطلاعات نقل شده از برخی منابع اردنی و فلسطینی حاکی از آن است که مقدمات برگزاری تظاهرات مردمی گسترده‌ای در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره مسجد الاقصی در دست انجام است و این تظاهرات روز جمعه جاری در اردن با حضور اردنی‌ها و فلسطینی‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته این منابع، با برگزاری چنین تظاهراتی در اردن سفارت رژیم صهیونیستی به حضور نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان سفارت نیاز پیدا خواهد کرد و مسئولان اردنی باید مانع از رفت‌وآمدها در شهر امان در روز جمعه شوند که این امر بسیار خطرناک بوده و به دلیل خشم فلسطینی‌ها و اردنی‌ها اجرای این طرح ممکن نیست، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از رایزنی با سفیر این رژیم در اردن و فرماندهان امنیتی به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای حفاظت از سفارت اسرائیل خارج کردن کارکنان آن در امان و انتقال آنها به وزارت خارجه این رژیم در اراضی اشغالی است.

رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بودند که تل‌آویو در پی اقدام مسئولان اردنی در بازداشت نگهبان سفارت که دو شهروند اردنی را به قتل رسانده بود، ظهر مجبور به توقف روند تخلیه کارکنان سفارتش در امان شد اما روند تخلیه سفارتخانه در عصر آن روز انجام شد.

تمامی کارکنان سفارت اسرائیل در امان از روز یکشنبه در پی حضور گسترده نیروهای امنیتی اردن در اطراف ساختمان در داخل آن محبوس شده بودند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، وزارت خارجه اسرائیل عصر یکشنبه با برگزاری نشستی فوری، ضمن ابراز نگرانی نسبت به خشونت‌ها و حملات احتمالی تصمیم به تخلیه تمامی کارکنان سفارت در اسرع وقت گرفت اما روند تخلیه سفارتخانه به دلیل ممانعت مسئولان اردنی از خروج نگهبان سفارت و تحقیقات از وی متوقف شد اما دوباره این روند از سر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha