• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96050301829
  • خبرنگار : 71021

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

زمان اعزام زائران ایرانی به حج متزلزل نیست

زمان اعزام زائران ایرانی به حج متزلزل نیست

در فاصله یک هفته تا اعزام زائران کشورمان به عربستان برای حضور در مناسک حج، سازمان حج و زیارت تاکید کرده اعزام زائران طبق قرارداد ایران و عربستان، مطابق زمان تعیین شده انجام خواهد شد.

سیدابراهیم اسداللهی، سرپرست روابط عمومی سازمان حج با ابراز تعجب نسبت به حجمِ شایعاتی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره حج منتشر شده، به ایسنا گفت: سازمان حج و زیارت با عربستان قراردادی دارد که در آن همه تعهدات مشخص شده و سفر حج نیز طبق آن و با برنامه‌ریزی ان‌شاءالله انجام می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

وی درباره بلاتکلیفی بخشی از پروازهای حج که در برخی رسانه‌ها به آن پرداخته شده اظهار کرد: وقتی با هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای پروازهای حج قرارداد بسته شده و زمان‌بندی پروازها مشخص است، چگونه امکان دارد برنامه پروازی حج بلاتکلیف باشد؟ ما با عربستان در این‌باره توافق کرده‌ایم و آنها متعهد به انجام این کار هستند، هفته گذشته نیز نخستین پیش پرواز حج بدون هیچ مساله‌ای انجام شد و در ادامه این روند، مشکلی دیده نمی‌شود.

اسداللهی ادامه داد: سازمان حج و زیارت درحال آماده‌سازی مراسم بدرقه حجاج ایرانی به عربستان در روز نهم مرداد است و برنامه‌ریزی‌ها کامل شده و ان‌شاءالله از این تاریخ، اعزام زائران ایرانی به عربستان آغاز می‌شود.

مطابق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی به عربستان از نهم مردادماه آغاز می‌شود که این روند تا چهارم شهریورماه ادامه دارد و اولین گروه از زائران نیز ۱۵ شهریورماه به کشور بازمی‌گردند.

ایرانی‌ها با ۳۳۵ پرواز از ۲۰ ایستگاه پروازی در کشور به عربستان اعزام خواهند شد.

از جمع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائری که امسال به حج مشرف می‌شوند،  ۴۰ هزار و ۲۶۰ نفر مرد و ۴۰ هزار و ۳۳۶ نفر زن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha