• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96050402577
  • خبرنگار : 71060

نماینده کسبه پلاسکو مدعی شد

استمرار سرقت‌ها از واحدهای بخش سالم پلاسکو+ فیلم

استمرار سرقت‌ها از واحدهای بخش سالم پلاسکو+ فیلم

نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو از استمرار سرقت‌ها از واحدهای این بخش پلاسکو خبر داد و گفت: حتی طی روزهای گذشته مشاهده شده که دزدها در کمال آسایش در داخل پاساژ به صرف غذا پرداخته و بخشی از سیم‌های تلفن‌ را به عنوان طناب مورد استفاده قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، پس از تخریب برج پلاسکو همچنان بخشی از این پاساژ با ۲۸۶ واحد سالم باقی مانده است که چندی پیش درباره وضعیت این واحدها و مشکلات کسبه آن گزارشی میدانی در ایسنا منتشر شد. بنا بر اظهارات صورت گرفته سرقت‌های مکرر از واحدهای باقی مانده موجب شده است کسبه این بخش پاساژ، شب‌ها را در خیابان به مراقبت از اموال خود بگذرانند. حال حدود یک ماه از انتشار گزارش درباره مشکلات کسبه این واحدها می‌گذرد و همچنان معضلات آنها ادامه دارد.

محمد سعید سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای گذشته با وجود پیگیری‌های مختلفی که از مراجع متعدد داشته‌ایم، همچنان سرقت‌ها ادامه داشته و براساس مشاهداتی که داشته‌ایم مشخص شده است سارقان حتی در کمال آسایش ظروف یکبار مصرف غذا را به داخل پاساژ برده و آنجا مشغول غذاخوری بوده‌اند. بر همین اساس مدتی است همکاران ما مجبور شده‌اند به جای یک نقطه در دو بخش خیابان جمهوری و کوچه طاهری به کشیک شبانه بپردازند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های ما به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده و در این میان مالکان واحدهای سالم پلاسکو به طور دائم نگرانند که سرنوشت آنها و واحدهایشان چه خواهد شد.

این نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو، ادامه داد: اکنون ما می‌گوییم که حتی اگر قرار بر بازسازی پلاسکو است ما هیچ مشکلی نداریم. حتی اگر به جای دو سالی که بنیاد وعده داده، این اتفاق سه سال هم به طول بینجامد ما با این شرایط کنار خواهیم آمد، اما اتفاقی که می‌افتد آن است که شش ماه از حادثه پلاسکو گذشته و هنوز بنیاد مستضعفان حتی برای دریافت جواز ساخت و ساز اقدام نکرده است.

سعیدی افزود: ممکن است از این پس نیز اتفاقاتی مانند تغییر مدیریت در بنیاد مستضعفان رخ دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که همکاران ما بابت وضعیت فوق دلشوره و نگرانی‌هایی داشته باشند. برهمین اساس خواسته ما آن است که بنیاد قراردادی را با کسبه به امضاء برساند تا به واسطه آن وضعیت کسبه مشخص باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشکلات متعدد پیش آمده، کسبه قسمت سالم پلاسکو واحدهای خود را تخلیه نمی‌کنند؟ گفت: اگر همکاران ما واحدهای خود را تخلیه کنند این احتمال وجود دارد که هر لحظه بحث تخریب این بخش دنبال شود. در چنین شرایطی چه تضمینی وجود دارد که پس از ساخت برج بحث مالکیت واحدهای افراد دچار مشکل نشود. در واقع ما اکنون تعمدا واحدهای خود را تخلیه نکرده‌ایم تا از بروز چنین مشکلاتی در آینده به سهم خود جلوگیری کرده باشیم.

نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو همچنین عنوان کرد: طی این مدت ما به دفعات شب‌ها صدای شکستن شیشه را از ساختمان شنیده‌ایم و دوبار هم متوجه حضور سارقان شده‌ایم که یک بار سارق فرار کرد و بار دیگر با وجود آنکه ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدند اینگونه عنوان شد که اجازه ورود به ساختمان را ندارند. به هر صورت همان طور که اشاره می‌شود بحث سرقت در ساختمان پلاسکو ادامه دارد، هرچند که ممکن است به واسطه اقدامات صورت گرفته حجم آن تا حدی کاهش یافته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha