• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 96050503242
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

کمبود بیش از یکهزار تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی

کمبود بیش از یکهزار تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس‌ گفت: آذربایجان غربی بیش از یک هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد.

‌به گزارش ایسنا، سید هادی بهادری در چهارمین جلسه شورای اداری استان وی ضمن سپاسگزاری از حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان و افزایش تعداد تخت‌های بخش مراقبت ویژه بیمارستان امام رضا‌(ع) گفت: آذربایجان غربی نیازمند یک هزار و 500 تخت بیمارستانی بوده که این کمبود در استان به شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان تصریح کرد: آذربایجان غربی جز 5 استان اولویت دار از حیث تعداد کودکان بازمانده از تحصیل است.

بهادری گفت: زنان سرپرست خانوار، حوزه بهداشت و سلامت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخشی دیگر از حوزه‌های اولویت دار برای ساماندهی در آذربایجان غربی بشمار می‌آید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس‌ با بیان اینکه در استان اقدامات خوبی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات کافی نبوده و هنوز شاخص استان در بخش سلامت در رتبه‌های پایین کشوری قرار دارد.

بهادری گفت: آذربایجان غربی بدلیل شاخص‌های پایین توسعه یافتگی نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به وجود مجموعه های بزرگ اقتصادی در استان و ظرفیت بالقوه آن در رونق بخش اقتصاد اظهار کرد: وضعیت درآمد استان 43 درصد از میانگین کشوری پایین بوده و از طریق گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به بیمه کارگران مشکلات معیشتی استان نیازمند توجه ویژه است.

روح الله حضرت پور نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: اگرچه آذربایجان غربی جزء استان‌های محروم محسوب می‌شود، ولی با تقدیم شهدا نقشی بی بدیل در حفظ امنیت کشور و مرزها دارد.

وی توجه به توسعه بنگاه‌های اقتصادی را از اولویت های استان دانست و افزود: باید از مجامع صنفی و تشکل‌های کارگری حمایت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ‌با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نقاط محروم اظهار کرد: دولت دوازدهم از ظرفیت آذربایجان غربی در کابینه خود استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha