• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96050804452
  • خبرنگار : 71491

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت دوازدهم/

دولت آینده از مجامع دانشگاهی به عنوان مشاور امین و علمی استفاده کند

دولت آینده از مجامع دانشگاهی به عنوان مشاور امین و علمی استفاده کند

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی گفت: دولت آینده می‌تواند از مجامع دانشگاهی به عنوان مشاور امین و علمی در حوزه‌های مختلف استفاده کند و در این راستا لازم است هسته‌های مشورتی دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان در تصمیم سازی‌های کلان به دولت کمک کنند.

 دکتر بهادر باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دولت یازدهم ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها داشت اظهار کرد: در عین حال در این دولت نیز آن طور که باید شاید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها خوب استفاده نشد و حضور رییس جمهور و وزیران در مجامع دانشگاهی پررنگ نبود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در قبل و بعد انتخابات نقش گسترده‌ای داشتند و اساتید و دانشجوها در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نقش موثری ایفا کردند، گفت: با توجه به این موضوع که دانشگاهیان  در جهت دهی در انتخابات پیش تاز بودند دانشگاه ها باید جدی تر دیده شوند و از پتانسیل دانشگاه ها به خوبی استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی گفت: دولت باید بتواند زمینه جذب اساتید و دانشجویان، به ویژه دانشجویان نخبه که زمینه جذبشان در کشورهای دیگر به خوبی فراهم است را ایجاد کند و بتواند برای این مسائل برنامه‌ریزی کند تا این همه استعداد که سال‌های متمادی برای آن‌ها بودجه صرف شده و زحمت کشیده شده است به راحتی از کشور خارج نشوند و جذب کشورهای دیگر نشوند.

وی افزود: دولت آینده می‌تواند از مجامع دانشگاهی به عنوان مشاور امین و علمی در حوزه‌های مختلف استفاده کند و باید هسته‌های مشورتی دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان در تصمیم سازی‌های کلان دولت کمک کنند.  

باقری از دیگر اولویت‌های دولت یازدهم در حوزه دانشگاه‌ها را رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید دانست و اظهار کرد: مسائل معیشتی اساتید مساله مهمی است و این مساله در خصوص اساتید تازه استخدام شده حادتر است به طوری‌که حقوق این افراد به سختی کفاف زندگی را می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در دانشگاه ها تصریح کرد: برخی زیر ساخت‌ها واقعا کهنه است و در دانشگاه‌های قدیمی این مشکلات واقعا جدی تر است  و از نظر بودجه باید بازنگری اساسی صورت گیرد.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: در حالی حاضر بودجه تعمیرات و تاسیاست به دانشگاه ها داده نمی شود و اگر مبالغی هم داده شده است بسیار کم است و به خصوص در خوابگاه ها مشکلات زیاد است و همچنین اوضاع دانشجویان از جهت رفاهی به نحوی که باید و شاید مناسب نیست.

باقری با اشاره به اینکه باید بودجه دهی به خوبی انجام شود تا بتوان جلوی برخی مشکلات را گرفت گفت:  دیده می شود که  برخی وزارت خانه ها بودجه های خوبی می گیرند و مشکلات خود را به خوبی حل می کنند اما در وزارت علوم اقدام برجسته و شایانی از این جهت وجود نداشته است و امیدورایم در دولت آینده این جذب بودجه با راهکارهای خوبی که برخی از مشکلات اساسی را حل بکند پیش برود.

وی افزود: گسترش بی رویه دانشگاه‌ها در دولت نهم و دهم فشار مضاعفی به دولت ایجاد کرده که زمینه فعالیت‌های اصیل و قدیمی و ریشه دار را محدود کرده است.

عضو هیات علمی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه‌هایی که سابقه ارتباط خوب با صنعت و کارخانه ها و شرکت های خارج و داخل کشور دارند در بودجه مشکل ندارند اما دانشگاه های متکی با به بودجه وزارت علوم با مشکلات فراوانی رو به رو هستند وباید بروند با جامعه ارتباط برقرار کنند و با بودجه های غیردولتی خود را تقویت و مشکلات خود را حل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha