• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96050804594
  • خبرنگار : 90047

شجاعی: برنامه‌ای برای اردوی کره و دریافت 4 هزار دلار از کمانداران نداریم

شجاعی: برنامه‌ای برای اردوی کره و دریافت 4 هزار دلار از کمانداران نداریم

رییس فدراسیون تیروکمان درباره موضوع دریافت 4 هزار دلار از کمانداران دعوت شده به تیم‌ ‌ملی برای شرکت در اردوی کره جنوبی، گفت: من این مساله را کاملا تکذیب می‌کنم. تا به الان در برنامه‌های فدراسیون برای اعزام به رقابت‌های کره جنوبی رده سنی جوانان و نوجوانان پیش بینی نشده است.

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی تیروکمان در رده سنی نوجوانان و جوانان و دریافت مبلغ چهار هزار دلار از کمانداران، اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم تیم‌ ‌ملی و یا سایر کمانداران را به اردوی برون مرزی اعزام کنیم که قبلا این اردو در برنامه فدراسیون پیش‌بینی شده باشد و مجوز از وزارت ورزش  و جوانان و شورای برون مرزی دریافت کرده باشیم تا بتوانیم برای کمانداران ویزا و بلیت تهیه کنیم. تا جایی که من خبر دارم به عنوان رییس فدراسیون تیروکمان، هیچ برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوی کره جنوبی در تقویم فدراسیون تیروکمان پیش‌بینی نشده و کاری هم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت‌: وقتی ما به خاطر مشکلات و کمبود منابع مالی قادر به برگزاری اردوهای داخلی نیستیم، چطور می‌توانیم چنین هزینه‌ای را پرداخت کنیم تا کمانداران را به اردوی برون مرزی آن هم به کره جنوبی اعزام کنیم. ضمن این که وزارت ورزش و جوانان از امسال تنها به تیم‌هایی مجوز خروج از کشور را می‌دهد که بخواهند در تورنمنت مهمی شرکت کنند نه این که به دنبال برپایی اردوهای برون مرزی باشند.

رییس فدراسیون تیروکمان گفت: این مساله به تمامی فدراسیون‌ها اعلام شده که تنها در صورتی می‌توانند منابع مالی برای اعزام ورزشکاران خود به سفرهای خارجی پیش‌بینی کنند که برای حضور در تورنمنت‌های مهم باشد نه بر پایه اردوها. تا زمانی که مکاتبه‌ای برای اعزام کمانداران به کره جنوبی با سفارت انجام نشده، ایمیلی زده نشده و مجوز از سوی وزارت ورزش  و جوانان و شورای برون مرزی برای اعزام ورزشکاران به اردوهای خارج از کشور نداشته باشیم، چطور می‌توانیم مقدمات چنین سفری را فراهم کنیم، آن هم با شرایط بد مالی فدراسیون تیروکمان.

شجاعی خاطرنشان کرد: من متاسفم برای برخی از افراد که با پیش کشیدن چنین مسائلی به دنبال حاشیه سازی جدید در فدراسیون تیروکمان هستند. زمانی که هیچ‌گونه اقدامی برای اعزام کمانداران جهت حضور در اردوی کره جنوبی انجام نشده، چطور می‌توانیم به خانواده‌ها بگوییم برای حضور کمانداران در اردوی کره جنوبی باید مبلغ 4 هزار دلار پرداخت کنند؟ البته اگر قرار بود به چنین اردویی نیز کمانداران ملی اعزام شود، بدون شک این اعزام با هزینه فدراسیون صورت می گرفت نه با دریافت هزینه از سوی خانواده‌ها.

او هم‌چنین درباره اظهارات دبیر فدراسیون در این زمینه، افزود: طی جلسه‌ای که با مربی کره‌ای تیم ملی داشتیم، وی چنین مساله‌ای را مطرح کرد که برای حضور هر چه قوی تر تیم‌ ‌ملی تیروکمان در رده سنی جوانان و نوجوانان در مسابقات جهانی مکزیک بهتر است چنین اردویی را در کره جنوبی داشته باشیم و وی برآورد برپایی یک اردوی یک ماهه در کره جنوبی را مبلغ چهار هزار دلار عنوان کرد، اما من در همان جلسه به وی گفتم که منابع مالی فدراسیون تیروکمان بسیار محدود است و امکان برپایی چنین اردویی در کره جنوبی وجود ندارد. حال من نمی دانم که چرا چنین مساله‌ای بین مربیان مطرح شده که فدراسیون قرار است نفرات تیم‌ ‌ملی را برای برپایی اردوی خارج از کشور به کره جنوبی اعزام کند. البته اگر شرایط مالی فدراسیون خوب بود واقعا حضور در چنین اردوهایی برای ارتقای رکورد کمانداران تاثیرگذار است، اما زمانی که هنوز نتوانستیم حقوق مربیان و ورزشکاران خود را پرداخت کنیم، چگونه می‌توانیم با صرف چنین هزینه سنگینی ورزشکاران را برای برپایی اردوی یک ماهه عازم کره جنوبی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که این طور مطرح می‌شود که در سفرهای قبلی نیز چنین هزینه ای از کمانداران دریافت شده است، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: من کاملا مخالف این موضوع هستم و تا به الان هر کمانداری که در قالب تیم‌ ‌ملی راهی مسابقات و یا اردوهای برون مرزی شده است با هزینه فدراسیون این اعزام صورت گرفته نه این که ما بخواهیم از والدین بابت حضور فرزندان آنها در تورنمنت‌های بین‌المللی پول دریافت کنیم.

رییس فدراسیون تیروکمان ادامه داد: در طی چهار سالی که در فدراسیون تیروکمان حضور دارم، سعی کردم با استعدادیابی و پشتوانه سازی در رشته‌های ریکرو و  کامپوند ورزشکاران خوبی را در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تربیت کنیم و اکنون می‌توانم به جرات بگویم که ما در ریکرو زنان و مردان ورزشکارانی داریم که رنج سنی آنها زیر 20 سال است. بدون شک این ورزشکاران می‌توانند در آینده در موفقیت رشته ریکرو تاثیر بسزایی بگذارند و ما در  المپیک 2020 با حضور این ورزشکاران بدون هیچ گونه دغدغه‌ای سهمیه  المپیک را کسب کنیم و حتی در  المپیک  2020 نیز افتخار آفرینی کنیم. ما به دنبال پیشرفت رشته تیروکمان هستیم، نه این که بخواهیم خود را هر بار درگیر حاشیه‌ها کنیم.

شجاعی اضافه کرد: حتی در جلسات مختلفی که با والدین این رده سنی داشتیم، بارها به من اعلام کردند که حاضرند در جهت رشد فرزندان خود اسپانسر بگیرند تا هزینه سفر آنها را پرداخت کنند. اما ما این هزینه را قبول نکردیم، زیرا برخی از والدین واقعا در شرایط مالی خوبی قرار ندارند که ما بخواهیم این شرایط را برای همه فراهم کنیم.

رییس فدراسیون تیروکمان ادامه داد: به خاطر مشکلات مالی که داریم ما در جام جهانی قبلی سعی کردیم تنها ورزشکارانی که مدال آور هستند در رشته کامپوند راهی این مسابقات کنیم در استیج بعدی این رقابت‌ها نیز که در آلمان برگزار می‌شود، سعی داریم تنها تعداد محدودی ورزشکار اعزام کنیم که شانس بالایی برای کسب مدال دارند.

او در پایان هم‌چنین در مورد اساسنامه فدراسیون تیروکمان و این که این اساسنامه برای تایید نهایی به فدراسیون جهانی ارسال شده است یا خیر؟ افزود: برای این که بتوانیم اساسنامه فدراسیون تیروکمان را با اساسنامه سایر فدراسیون‌ها همسان سازی کنیم، طی جلسه‌ای که با داورزنی داشتیم، قرار بر این شد اساسنامه جدید فدراسیون تیروکمان را نیز به فدراسیون جهانی ارسال کنیم تا بعد از تایید فدراسیون جهانی در مجمع آن را مطرح و بعد از دریافت رای نهایی از اعضای مجمع در اختیار وزارت ورزش  و جوانان قرار دهیم تا ثبت‌نام جدید برای برگزاری انتخابات انجام شود. البته این که امکان دارد ثبت‌نام قبلی منتفی شود و یا ثبت‌نام جدید صورت بگیرد، بستگی به نظر وزارت ورزش  و جوانان دارد. به‌ هر حال ما در حال‌ رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم تا هر چه‌ سریع‌تر  اساسنامه خود را بعد از تایید توسط فدراسیون جهانی به تایید مجمع برسانیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha