• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96050905468
  • خبرنگار : 71021

وزیر ارشاد خبر داد

رفع مشکل ویزای نمایندگان وزارت خارجه برای عربستان

رفع مشکل ویزای نمایندگان وزارت خارجه برای عربستان

«صالحی امیری» از حل مشکل ویزای نمایندگان اعزامی وزارت خارجه به عربستان خبر داد و گفت: مانعی برای صدور ویزای نمایندگان کنسولی وجود ندارد و آنها همزمان با حضور حجاج، در عربستان مستقر می شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بدرقه زائران حج ۹۶، اظهار کرد: مشکلی برای تدارکات اجرایی در حج نداریم. ستادهایی در مکه، مدینه و تهران مستقر شده و تمام مسائل را روزانه رصد می‌کنند و براساس شرایط تصمیم می‌گیرند.

وی یادآور شد: اراده نظام و مجموعه دولت بر برقراری حج بود. در این مسیر شورای عالی امنیت ملی، نیروهای امنیتی و انتظامی و حوزه هواپیمایی مسیر حج را با همه موانع هموار کردند. عربستان نیز مجموع شروط ۱۴ گانه ایران را پذیرفت و همه آنچه که برای اعزام، تامین امنیت، عزت و رفاه حجاج لازم بود، فراهم شده است. مساله خاصی را نمی‌بینیم و مطمئنیم حج خوبی خواهیم داشت. آنچه به زائران توصیه می‌کنیم، رعایت کامل قانون و ضوابط است.

صالحی امیری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امیدوارم در تداوم مسیر حج، عمره را نیز امسال برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی که در مراسم بدرقه حجاج بیان کرد، گفت: زائران باید تلاش کنند به عنوان سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پیام وحدت، انسجام، برادری، صلح و صمیمیت را به گوش همه مسلمانان برسانند. پیام مظلومیت را به جهان اسلام منتقل کنند. حجاج افشاگر صهیونیست در نزد مسلمانان باشند.

او تاکید کرد: حجاج نماد اخلاق، قانون و نظم باشند. انتظار اصلی دولتمردان و خادمان این است که حجاج پرچمدار اخلاق در حج و جهان اسلام باشند.

صالحی امیری همچنین از زائرانی که امسال به حج مشرف می‌شوند درخواست کرد، برای همه مسلمانان دعا کنند، برای نجات اسلام از چنگال داعش خبیث و متهجران و افراد خلافکاری که چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند دعا کنند، چرا که خاورمیانه در آتش همین‌ها می‌سوزد و عراق، یمن و ایران در آتش کینه متهجران گرفتار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که حامل پیام رییس جمهور است که از تک‌تک حجاج برای همه مسؤولان و این دولت التماس دعا داشته تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha