• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96051006419
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی دهم مرداد بخوانید؛

لغو دادگاه سلطانی/مهمانان خارجی تحلیف/پرتاب موفق موشک سیمرغ/انتقاد دیده بان حقوق بشر از ترامپ

لغو دادگاه سلطانی/مهمانان خارجی تحلیف/پرتاب موفق موشک سیمرغ/انتقاد دیده بان حقوق بشر از ترامپ

اظهارات سخنگوی دولت در مورد مفتوح بودن باب رفع کدورت‌ها درباره محصورین، مهمانان رییس‌جمهور دوازدهم در مراسم تحلیف، آخرین نشست خبری سخنگوی دولت یازدهم، پرتاب موفق موشک ماهواره‌بر سیمرغ ، تایید قرارداد توتال در هیئت نظارت بر منابع نفتی، انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اظهارات توهین آمیز ترامپ به مهاجران، لغو سومین روز دادگاه یاشار سلطانی، رایزنی ظریف با چاووش اوغلو در استانبول، اتمام ۱۸۳ پروژه عمرانی و صنعتی در دولت یازدهم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دهم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در روز شنبه بعدازظهر (۱۴ مرداد ماه) با حضور تعداد قابل توجهی از مهمانان خارجی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نمایندگانی از سایر کشورها در سطح خوبی در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی شرکت می‌کنند.

در همین چارچوب هیات‌های قابل توجه و متعددی از کشورهای همسایه در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

الهام امین زاده، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: کابینه آینده کابینه کار است. وی در مورد تغییرات کابینه دوازدهم نسبت به یازدهم عنوان کرد: آقای روحانی در این زمینه تصمیم گیرنده هستند و همچنین بعضی از اعضای کابینه خودشان تصمیم به خروج از کابینه گرفته اند و این که چه گزینه هایی خارج می شوند هنوز قطعی نشده است، دولت تا روز جمعه در این زمینه فرصت دارد و چه بسا تصمیماتی که تاکنون گرفته شده تغییر یابد.

محمد باقر نوبخت در آخرین نشست خبری خود در کسوت سخنگوی دولت یازدهم درباره اعضای کابینه دوازدهم گفت: همکاری دولت را فقط در وزارتخانه ها محدود نکنیم، اگر زنی برای وزارت معرفی نشود به این معنا نیست که که دولت از ظرفیت زنان استفاده نمی کند. بانوان همچنان نقش ارزشمندی در دولت دوازدهم دارند. سخنگوی دولت یازدهم در بیان موضع دولت نسبت به وضعیت محصورین با بیان اینکه باب رفع کدورت‌ها درباره محصورین مفتوح است تصریح کرد: ان‌شاء الله کدورت ها رفع شود، باب هم مفتوح است و رهبری هم هیچ چیزی را غیرقابل حل ندانسته اند.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح مسجد بقیه‌الله الاعظم این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع در دولت دوازدهم گفت ان‌شاءالله فردی از وزارت دفاع برای این وزارتخانه انتخاب خواهد شد و گزینه پیشنهادی از خارج از وزارتخانه نخواهد بود. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه های غربی مبنی بر ناموفق بودن پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ اظهار کرد:پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ موفق بود و ما به اهداف خود رسیده‌ایم و توقع نداریم که آمریکایی ها بگویند این اقدام موفق بوده است. همچنین امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم گفت:با افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی (ره) صاحب چرخه کامل فضایی شدیم  که شامل پایگاه، ماهواره‌بر، ماهواره، طراحی و هدایت کامل این مجموعه است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور طی حکمی محمدرضا کائینی را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس در سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب کرد. کائینی دارای مدرک دکتری پدافند غیر عامل است و از سوابق مدیریتی او می‌توان به معاون طرح برنامه و مالی حوزه مرکز سپاه، معاون اداری مالی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند اقتصادی اشاره کرد.

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در نشستی با حضور رییس دیوان محاسبات کشور به اقدامات این قرارگاه در انجام پروژه‌ها در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۸۳ پروژه عمرانی و صنعتی طی دوران دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و آی تی به اتمام رسیده است که این نشان از همکاری مستمر قرارگاه خاتم با دولت برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در جلسه اخیر خانه احزاب مقرر شد که این تشکل صنفی و سیاسی به این دلیل که کاندیداهای انتخابات نماینده دبیران کل احزاب برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰، از همه احزاب و رأی‌دهندگان نیز از کل احزاب کشور هستند، در این انتخابات دخالتی نداشته باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اینکه نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها روشن است، گفت: ایران با قاطعیت و درایت مانع از دستیابی آمریکایی ها به هدفشان شود. وی که به استان قم سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هیات نظارت هسته ای بحث مفصلی درخصوص تحریم های جدید آمریکا صورت گرفت و دقیقاً چگونگی و میزان تحریم ها تحلیل شد.

فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، از تایید قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بین ایران و توتال فرانسه در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی خبر داد. وی با اشاره به نشست هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی برای بررسی قرارداد ایران و توتال، گفت:  پس از پنج جلسه بحث و بررسی بر روی مفاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بین ایران و توتال این قرارداد در جلسه روز دوشنبه، ۹ مردادماه به تایید رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در سفر به ترکیه جهت شرکت در اجلاس فوق العاده وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی، با  مولودچاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است امروز نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با تحولات اخیر در فلسطین و مسجدالاقصی برگزار شود.

حسن الشمری، عضو پارلمان عراق با بیان این کهعمار حکیم نباید از مجلس اعلا جدا می‌شد، معتقد است که کشورهای بیگانه مانند آمریکا در این جدایی ها شراکت کردند. وی در خصوص جدایی عمار حکیم از مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: به نظر شخصی من این جدایی نباید رخ می‌داد. وزیر پیشین دادگستری عراق در خصوص مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران گفت: ریاست جمهوری، نخست وزیری و نمایندگان مجلس شورای عراق از پیروزی روحانی برای بار دوم خوشحال شدند و همچنین از اینکه  انتخابات ایران با مشارکت ۷۰ درصدی بود بسیار خوشحال هستیم.

هیأت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مدیران رسانه‌ای که به سرپرستی علی معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به بغداد سفر کرده است،   با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دیدار کرد. نخست‌وزیر عراق در این دیدار با بیان این که ایران نخستین کشوری بود که در درگیری‌های اخیر به بغداد کمک کرد، اعلام کرد: از همین رو ما وظیفه اخلاقی و شرعی داریم که جلوی هرگونه تعدی به ایران از منشا عراق را بگیریم.

دیده‌بان حقوق بشر از اظهارات توهین آمیز ترامپ به مهاجران اتقاد کرد. دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی نسبت به اظهارات ضدمهاجرتی ترامپ انتقاد کرد و افزود: این اظهارات نه تنها سبب قوی‌تر شدن آمریکا نمی‌شود، بلکه باعث ناامن شدن این کشور نیز می شود.

نعمت احمدی، وکیل دادگستری تاکید کرد: تشریفات ثبت سند رسمی را آسان کنیم و نباید به هیچ سند عادی بها بدهیم. وی با اشاره به اهمیت ثبت اسناد رسمی اظهار کرد: موضوع اسناد رسمی و عادی را تا قبل از تصویب قانون مدنی نداشتیم. در قانون مدنی سند رسمی چنین تعریف شده که سند رسمی سندی است که در دفاتر اسناد رسمی نزد مامورین دولتی و طی تشریفاتی تنظیم می شود و دیگر معاملات، عادی است.

«یاشار سلطانی» صبح امروز برای سومین روز متوالی در راستای ادامه رسیدگی به اتهامات مطروحه در پرونده اش در دادگاه انقلاب حضور یافت. اما جلسه رسیدگی به اتهامات یاشار سلطانی علی رغم حضور وی در دادگاه انقلاب، برگزار نشد. سلطانی  پس از خروج از دادگاه انقلاب گفت: دادگاه برگزار نشد. علت را به ما نگفتند و جلسه بعدی نیز مشخص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha