• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96051408367
  • منبع : نمایندگی سمنان

سخنگوی کمیسیون بهداشت: جهاددانشگاهی در موضوع سلول‌های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت: جهاددانشگاهی در موضوع سلول‌های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن دارد

ایسنا/سمنان سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: درون‌زا بودن و به نوعی دانش درون‌زا و همچنین تولید دانش‌بنیان در جهاددانشگاهی ظهور و بروز پیدا کرده است.

احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادی و بسیاری از عرصه‌های علمی پژوهشی در دنیا حرف برای گفتن دارد افزود: درون زا بودن و رویکرد و نگاه به  توان و پتانسیل داخلی، از ویژگی های خاص و برجسته‌ی مجموعه جهاددانشگاهی است که می‌تواند الگو قرار گیرد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی ثابت کرده است که اگر زمینه پژوهش و تحقیق برای جوانان ما فراهم باشد، می‌توانیم به توان و نیروی داخلی و درونی اتکا کنیم و در زمینه علمی و پژوهشی کشور را ارتقاء دهیم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته جهاددانشگاهی رویکرد و توجه ویژه به مقوله تولید دانش‌بنیان است که این نیز در جهاددانشگاهی ظهور و بروز پیدا کرده است، یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، علم و تولید دانش بنیان است که با آن می‌توانیم با دنیا رقابت داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه کشور ما به شدت به علم و پژوهش و فناوری و همچنین فعالیت شرکت‌های دانش بنیان احتیاج دارد، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مراکز موفق علمی در زمینه تحقیق و پژوهش در این حوزه برای سایر مراکز علمی یک الگوی موفق بوده است و همیشه در این مسیر حرکت رو به جلو داشته و در مسیر پیشرفت حرکت کرده است، نمونه بازر و شاخص آن، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی است که از دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی به حساب می‌آید و ما امروز در بحث سلول‌های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و جهادی و با نیروهایی خوش ذوق، خوش فکر و تلاشگر است و امروزه در زمینه علم و تحقیق در کشور سرآمد و الگو است و مسیری که برای آینده خود انتخاب کرده است، رو به جلو و مسیر پیشرفت و توسعه است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که با کمترین بهره گیری از بودجه دولتی کشور دارای توفیقات و دستاورد های بسیار شاخص بوده است، در قوانین و مصوبات باید حمایت‌های بیشتری از این نهاد انقلابی و موفق صورت گیرد و از لحاظ بودجه‌ای باید بیشتر مورد کمک قرار گیرد تا به توفیقات بیشتری دست پیدا کند.

همتی همچنین بر ضرورت تبلیغات، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در حوزه علمی، آموزشی و پژوهشی در جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: مردم نیز باید از توفیقات چشمگیر و خدمات مطلوب و اثرگذار جهاددانشگاهی اطلاع پیدا کنند. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha