• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96051609958
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست استان:

باغ وحش‌ وکیل‌آباد تعطیل نشده است

باغ وحش‌ وکیل‌آباد تعطیل نشده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی خبر تعطیلی باغ ‌وحش وکیل‌آباد مشهد را تکذیب کرد.

محمد عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه باغ وحش وکیل آباد در حال حاضر تعطیل نشده است، گفت: ما به عنوان محیط‌زیست تعطیلی باغ وحش را تکذیب می‌کنیم. چنین چیزی نیست و هرکسی چنین چیزی گفته است، باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع باید به مرور انجام شود و پیگیری تعطیلی یا انتقال آن هم به لحاظ قضایی و هم به لحاظ گونه‌های موجود در آنجا به جد در حال انجام است و به هر حال این موضوع مشمول زمان‌ است.

عرفانی افزود: پرونده باغ‌وحش وکیل‌آباد به دستگاه قضا ارجاع شده و واحد حقوقی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی در این زمینه اقدام کرده است اما پیگیری بحث قضایی زمان‌بر است تا زمانی که شرایط مهیا و منجر به صدور حکم شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر وجود گونه‌های امانی در این باغ‌وحش است که پیگیر آن هستیم تا این حیوانات را نیز تحویل گرفته و به مراکز مجاز تحویل دهیم. این قدم اول خواهد بود و به دنبال تعیین و تکلیف گونه‌های خود باغ‌وحش نیز هستیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت تحویل گونه‌های امانی از باغ‌وحش، عنوان کرد: به باغ‌وحش نامه زدیم و گونه‌ها را لیست کردیم و پیگیر تحویل گرفتن آن‌ها هستیم و به زودی تحویل گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه محیط‌زیست این نیست که کاری برای باغ وحش انجام دهد. این باغ‌وحش به علت کوتاهی پروانه بهره‌برداری نگرفته و در حال حاضر که شهر توسعه پیدا کرده، طبق قوانین این باغ وحش نمی‌تواند در مناطق شهری مستقر باشد و باید جابه‌جا شود. پیش از این به مسئولان باغ‌وحش اعلام شده که شما سه سال فرصت تهیه مکانی جایگزین و آماده‌سازی آن را دارید و بعد انتقال گونه‌ها را انجام دهید اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

عرفانی با تاکید بر اینکه محیط‌زیست مخالف حضور باغ وحش در مشهد نیست، تصریح کرد: ما با حضور باغ وحش در شهر مشهد مشکلی نداریم و محیط زیست از استقرار باغ وحش در مشهد استقبال می‌کند اما باید یکسری شرایط و قوانین را رعایت کرده باشد از مسائل بهداشتی گرفته تا شرایط نگهداری تا مردم نیز از آن بهره‌مند شوند. 

وی همچنین از مردم درخواست کرد که به هیچ وجه حیوانات خود را به باغ وحش تحویل ندهند و در صورتی که حیوانی دارند که می‌خواهند آن را تحویل دهند آن را به اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تحویل دهند که به صورت شبانه‌روزی آماده تحویل گرفتن حیوانات از مردم هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha