• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96051710736
  • خبرنگار : 71234

حال و هوای مجلس در روزی به نام خبرنگار

حال و هوای مجلس در روزی به نام خبرنگار

۱۷ مرداد، صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزی به نام خبرنگارانی است که زبان گویای خانه ملت هستند ولی کمتر دیده و شنیده می شوند.

به گزارش ایسنا، ۱۷مرداد است و تابستان از نیمه گذشته، تابستان و تابستان‌هایی که هیچگاه برای خبرنگاران تعطیلی ندارد؛ چون آنها واسطه‌ای برای بیان ناگفته‌ها، ندیده‌ها، نشنیده‌ها و هزاران " نه " دیگر به مسوولانی هستند که می خواهند مشکلات را حل کنند نه اینکه فقط وعده حل مشکلات بدهند.

امروز روز قلم به دستانی است که با وجود داشتن مشکلات بسیار زیاد معیشتی و نداشتن امنیت شغلی از خود می‌گذرند تا جامعه آگاه باشد، موضوعی که نمود عینی آن در بین خبرنگاران پارلمانی است، آنهایی که با عصاره ملت سر و کار دارند و خود را موظف به انعکاس مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور می‌دانند. 

خبرنگاران پارلمانی امروز هم به روال گذشته در مجلس شورای اسلامی آمدند تا مذاکرات و مصوبات مجلس را با زبانی روان و ملموس به مردم منعکس کنند. روزی که به نام آنهاست اما آنقدر غرق در تب و تاب خبر و بازتاب اخبار معرفی کابینه شدند که فراموش کردند امروز روز آنهاست؛ با تبریک هم صنفی‌های خود لبخندی می‌زندند و به کارشان ادامه می‌دادند.

صبح مجلس با جلسه غیر علنی پیرامون تحلیف آغاز شد و بعد درهای مجلس برای جلسه علنی باز شد، تنها تغییر پارلمان با جلسات قبلی تصویری از شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار در مانیتوربا این جمله بود که " روز خبرنگار یادآور درخشش ایثار و مقاومت سردمداران بیداری جامعه است."

علی لاریجانی جلسه علنی را آغاز کرد و در نطق خود روز خبرنگار را تبریک گفت. او ابراز امیدواری کرد تلاش خبرنگاران در توسعه کشور و ایجاد وفاق در افکار عمومی برای حل مشکلات کشور منجر به پیشرفت و آبادانی شود.

بعد از رییس مجلس شورای اسلامی نوبت به هر کدام از نمایندگان برای بیان تذکر، نطق، مخالفت، موافقت و خلاصه مذاکرات در مجلس می‌رسید، تنها با عبارتی کوتاه روز خبرنگار را تبریک می‌گفتند و می گذشتند؛ انگار کسی به مشکلات آنها کاری ندارد تا اشاره‌ای حتی کوتاه و گذری کند، این یادآور همان مثلی است که می‌گوید" کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد"؛ البته از انصاف به دور است که نامی از نادر قاضی پور، نماینده ارومیه آورده نشود که در سخنانی ولو کوتاه از رییس جمهور خواست مشکل بیمه، مسکن و بازنشستگی بیش از موعد خبرنگاران را به سرانجام برساند.

در فرصت نطق مجلس، تعدادی از نمایندگان روش دیگری را برای تبریک انتخاب کردند، آنها به جایگاه خبرنگاران آمدند تا از نزدیک قدردانی خود را از تلاش‌های خبرنگاران ابراز کنند، قول‌هایی هم برای پیگیری مشکلات دادند، قول‌هایی که همیشه هست و هنوز عملی نشده است.

در این بین نمایندگان زن مجلس با جعبه‌های شیرینی بین خبرنگاران آمدند، خوش و بش کردند و عکس یادگاری گرفتند، اتفاق شیرینی که در پارلمان بی‌سابقه است.

دقایق پایانی جلسه علنی با ارائه لیست وزرای کابینه دوازدهم همراه شد تا اگر حتی یک خبرنگار پارلمانی این روز را از یاد نبرده باشد، فراموش  کند و تمام تمرکز خود را در معرفی کابینه پیشنهادی به مردم بگذارد، چون آگاهی و اطلاع حق مردمی است که به امید تغییر در انتخابات شرکت کردند و می خواهند این تغیییرات را در کابینه ببینند.

جلسه علنی تمام شد و خبرنگاران به راهروهای پارلمان آمدند تا نظر نمایندگان را درباره کابینه جویا شوند، نمایندگانی بودند که قبل از هر صحبتی این روز را تبریک می گفتند و هم گلایه می کردند، گلایه از برخی رسانه ها و صداوسیما برای نحوه انعکاس اخبار تحلیف و سلفی جنجالی؛ آن ها ناراضی بودند چون معتقدند واقعیت وارونه جلوه داده شد.

کار امروز مجلس با برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی به پایان رسید؛ پایانی که تفاوتی با دیگر روزهای مجلس نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha