• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052415201
  • خبرنگار : 71290

/مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/

جاسمی: بطحایی از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند

جاسمی: بطحایی از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور است، به چالش‌های این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صورت رای اعتماد از مجلس باید از ظرفیت و پتانسیل آموزش و پرورش استفاده کند.

به گزارش ایسنا، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه با رفع مشکلات منطقه‌ای و ملی با تعداد زیادی از وزرای پیشنهادی صحبت کرده و حتی در موافقت با وزرای پیشنهادی کشور، اقتصاد، اطلاعات و دفاع نیز ثبت‌نام کرده‌ام اما در این زمان در جایگاه مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش لازم می‌دانم که نکات مهمی را مطرح کنم.

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در کشور ما در طول چند سال گذشته و در زمان وزارت آقایان فانی و دانش آشتیانی اتفاق افتاد ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده خاطر شده است البته وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور از نظر کمی و کیفی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان سند مادر برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است که به تایید رهبری هم رسیده است اما اجرای آن نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی است که متاسفانه بدون توجه به آنها آغاز شده و آسیب‌های جدی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرای سند تحول بنیادین، عدم گفتمان‌سازی برای آن بوده که این مساله نیازمند همراهی و همفکری همه دستگاه‌هاست که حتی می‌توان از ظرفیت رسانه ملی هم حداکثر استفاده را برد ولی متاسفانه این گفتمان‌سازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی ندارند.

جاسمی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان، گفت: متاسفانه فرهنگیان و معلمان از سختی‌های فراوانی رنج می‌برند و این مشکلات تاثیر منفی بر جا می‌گذارد و انگیزه آنان را به حداقل رسانده است که در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم تدابیر لازم برای حل این معضل دیده نشده است.

وی توجه به حل مساله کنکور را یکی دیگر از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: متاسفانه تاکنون راه‌حل مشخصی ارائه نشده است و وزیر باید در این مورد در آینده پاسخگو باشد.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین استفاده از فناوری‌های جدید در مدارس و متناسب بودن محتوای کتب درسی با شرایط سنی و نیازهای جامعه را از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: یکی از مسائلی که باعث ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش شده عدم توجه به این دغدغه‌ها و مشکلات است که بیانگر مدیریت پایین و کیفیت پایین آموزش و پرورش می‌باشد.

جاسمی با بیان اینکه امروز فارغ‌التحصیلان قدرت خلاقیت و کارآفرینی در جهت توسعه اشتغال و کسب و کار را ندارند، گفت: امیدواریم در وزارت آموزش و پرورش تحولات اساسی هر چه سریعتر انجام شود و اگر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم رای داد ایشان از ظرفیت و پتانسیل این وزارتخانه استفاده کند و توقع می‌رود که بستری را فراهم نماید تا معلمان و دانش‌آموزان با آرامش به جایگاه واقعی خود برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.