راه‌هایی برای کاهش سوزش عضلات بعد از ورزش

علم ورزش عضلات دست

معمولا با انجام برنامه ورزشی جدید احساس سوزش عضلات در بدن خواهیم داشت. بسیاری افراد به دلیل این درد از ورزش کردن سر باز می‌زنند. با این حال می‌توان به روش‌های خاصی درد و سوزش عضلات بعد از ورزش را کاهش داد تا نیازی به کنار گذاشتن ورزش نباشد.

به گزارش ایسنا به نقل از my fithesspal، با فشار آوردن به عضلات در ورزش پارگی‌های کوچکی در بافت‌های عضلانی ایجاد می‌شود و باعث سوزش می‌شود با برخی روش‌ها می‌توان میزان درد و سوزش را کاهش داد.

استفاده از فوم رولی می‌تواند در کاهش درد و سوزش عضلانی موثر باشد. استفاده از فوم رولی جریان خون را افزایش می‌دهد و دامنه حرکت عضلات را افزایش می‌دهد.

مطالعات مختلف نشان داده است که بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استفاده از فوم روم بر روی هر کدام از عضلات می‌تواند مفید باشد.

مطالعات دیگر نشان داده است که ریکاوری فعال نیز موثر است انجام پیاده روی با شدت زیاد و حرکات کششی گزینه‌های مناسبی هستند. اگر این درد در عضلات تصمیم گرفتید که ورزش کنید بهتر است به باشگاه بروید و ابتدا بدن خود را گرم کنید. کم کم بدن شما برای ورزش کردن آماده خواهد شد.

تغذیه نیز در ورزش بسیار موثر است. خوردن پروئتین می‌تواند عضلات را بهبود بخشد و ریکاوری را سریعتر کند افرادی که ورزش می‌کنند در طول روز به ۶۷ صدم گرم تا یک گرم پروتئین احتیاج دارند.

اضافه کردن آنتی اکسیدان به وعده غذایی بعد از ورزش نیز در ریکاوری تاثیرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.