• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96052515966
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار سرخه مطرح کرد:

بروکراسی پیچیده اداری سد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی

بروکراسی پیچیده اداری سد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی

ایسنا/سمنان فرماندار شهرستان سرخه از بروکراسی پیچیده اداری به عنوان سد سرمایه‌گذاری‌ها نام برد و خواستار تسهیل در این بخش شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مویدی‌زاده در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخه اظهار کرد: یکی از علل عدم اقبال سرمایه‌گذاران به فقدان یک روند اداری آسان برای اخذ مجوزهای لازم برمی‌گردد.

وی با اشاره به این‌ که انجام امور اداری طاقت فرسا و پیچیده یکی از عواملی است که سرمایه گذاری در استان و کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: متاسفانه بروکراسی اداری برای اخذ مجوز جهت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و خصوصا در حوزه گردشگری بسیار پیچیده و وقت‌گیر است.

فرماندار سرخه تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث سرمایه گذاری و بویژه حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در حوزه گردشگری، باید در روند امور و رسیدن به هدف اصلی که رونق اقتصاد داخلی است، تسهیل سازی شود.

مویدی زاده معتقد است: همانطور که در برنامه ششم توسعه نیز نقش سرمایه‌گذاران خارجی بسیار پرنگ و تاثیر گذار دیده شده است باید در راستای فرآهم کردن زمینه و زیرساخت لازم برای حضور سرمایه‌گذاران گام برداریم و یکی از اقدامات مهم، تسهیل و کوتاه کردن روندهای اداری جهت احداث و راه اندازی واحد تولیدی و یا هر فعالیت جدیدی است.

علیرضا دیانی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این‌جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این‌ اداره کل در استان گفت: ظرفیت‌های استان سمنان از طریق نشست‌هایی به تجار، سرمایه‌گذاران، سازمان‌ها، شرکت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری کشور در قالب چاپ کتاب و بروشور و پکیج‌های اطلاعاتی معرفی شده است.

دیانی افزود: تاکنون ۱۲۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری از طریق نشست‌هایی که با سرمایه‌گذاران و مرکز خدمات سرمایه گذاری کشور برگزار شده در استان به امضا رسیده است که این ‌مهم رونق اقتصادی در سطح استان طی سالهای آتی را نوید می‌دهد.

وی گفت: طولانی بودن مراحل اداری، سرمایه‌گذاران را دلسرد، نا امید و از سرمایه‌گذاری منصرف خواهد کرد و لذا باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha