• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96052817378
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ مرداد بخوانید؛

پایان بررسی صلاحیت وزرا تا ظهر فردا/ انتقاد غیر مستقیم ظریف از ترامپ/سرنوشت متفاوت سه هاشمی ...

پایان بررسی صلاحیت وزرا تا ظهر فردا/ انتقاد غیر مستقیم ظریف از ترامپ/سرنوشت متفاوت سه هاشمی ...

انتصاب جانشین جدید فرمانده نیروی هوایی ارتش، پایان بررسی صلاحیت رای اعتماد ۱۷ وزیر پیشنهادی تا ظهر فردا، واکنش به بیانیه نماینده آمریکا در سازمان ملل، انتقاد غیر مستقیم ظریف از ترامپ، رد ادعای بازداشت مهاجم انتحاری ایرانی در افغانستان، ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی «احسان مازندرانی»، واکنشی به سخنان سردار باقری در مورد همه پرسی اقلیم کردستان، نامه وکیل‌مدافع «محمدرضا حدادی» به رییس قوه قضاییه، سرنوشت متفاوت سه هاشمی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و هشتم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

جانشین جدید فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد. طی حکمی بنا به پیشنهاد امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و تصویب امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده سابق این نیرو، به سمت جانشین فرماندهی نهاجا منصوب شد. همچنین طی حکمی از سوی امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی به فرماندهی پایگاه شهید فکوری منصوب شد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی پروژه کشوری راه اندازی کلینیک‌های اختلالات شناخت با بیان اینکه قوانین حقوقی برای افزایش جمعیت پیری در ایران آماده نیست گفت: جمعیت پیر ایران رو به افزایش است؛ این در حالی است که قوانین حقوقی هنوز برای این افزایش جمعیت و مسائل حقوقی حول این موضوع آماده نیست.

سرنوشت متفاوت سه هاشمی

بالاخره شورای شهر چهارم در آخرین روزهای عمر خود نام بزرگراه نیایش را به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر داد. امروز هم محسن هاشمی که در انتخابات شورای شهر تهران به عنوان نفر اول لیست امید و با بالاترین رای وارد شورای شهر شده بود، به ریاست این شورا برگزیده شد. به این بهانه سرنوشت پسران هاشمی پس از فوت وی را بررسی می‌کنیم.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که رای گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسه علنی فردا (یکشنبه) مجلس انجام خواهد شد. اکبر رنجبر زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت امروز به طول خواهد انجامید رای گیری برای آنها به جلسه علنی فردا (یکشنبه) موکول خواهد شد. همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که کار بررسی صلاحیت و رای اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت تا فردا ظهر به اتمام خواهد رسید.

خوشرو، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به بیانیه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که در ۱۵ اوت در وب سایت این نمایندگی منتشر شد، گفت: بیانیه سفیر آمریکا عاری از حقیقت است. وی تصریح کرد: سفیر آمریکا به جای تحریف اظهارات رئیس جمهور ایران باید به درس های تاریخ توجه کند و به برخی مقامات ارشد دولت آمریکا مشورت دهد که از تکرار اشتباهات گذشته اجتناب ورزند.

جاگاریان، سفیر روسیه در تهران با تاکید بر اینکه باید پایبندی به برجام را به آمریکا گوشزد می‌کنیم خاطرنشان کرد که با وجود پایبندی ایران به برجام، اظهار نگرانی آمریکا بی‌دلیل بوده و این امر را در مذاکراتی که مسکو با واشنگتن خواهد داشت، گوشزد خواهد کرد. وب در رابطه با همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه به ویژه در سوریه افزود:در سوریه، تهران و مسکو هماهنگی بسیار نزدیکی دارند. باید تاکید کنم که سیاست ما در سوریه با ایران شباهت زیادی دارد و فقط حضور نظامی ایران و روسیه در سوریه قانونی است.  سایر کشورهای خارجی که در این کشور حضور نظامی دارند غیرقانونی هستند، زیرا از دولت قانونی سوریه مجوز حضور را دریافت نکرده‌اند. ما با ایران در بعد نظامی و سیاسی همکاری می‌کنیم.

محمد جواد ظریف در توییتی بدون نام بردن از دونالد ترامپ از رییس‌جمهور این کشور انتقاد کرد و نوشت: تروریسم به نام نژاد یا مذهب، تروریسم است و نماینده هیچ‌یک نیست.

معاون پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بیان اینکه رویکرد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای نگران کننده است گفت: اینکه رئیس‌جمهور بخواهد بدون پشتوانه اطلاعاتی به یک تصمیم گیری درباره ایران برسد، نگران کننده است و این سیاسی‌کاری به اعتبار اطلاعات ما آسیب خواهد زد.

سخنگوی پیشمرگه‌های اقلیم کردستان به سخنان سردار باقری واکنش نشان داد. سخنگوی رسمی وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در واکنش به سخنان سردار محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رابطه با همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان در بیانیه‌ای مدعی شد که مساله‌ حقوق ملت کردستان به آقای باقری مربوط نمی‌شود و این کار را دخالت در امور داخلی اقلیم کردستان خواند.

سفارت ایران در افغانستان ادعای بازداشت مهاجم انتحاری ایرانی توسط نیروهای امنیتی در استان نیمروز را رد کرد. در یک اعلامیه​ که از سوی بخش رسانه‌ای سفارت ایران در کابل منتشر شده آمده است که دولت افغانستان در مورد اثبات این ادعا تا کنون هیچ مدرکی را در اختیار این سفارت قرار نداده است. این در حالی است که دو روز پیش فرمانده پلیس استان نیمروز در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها گفته بود که یک مهاجم انتحاری ایران هنگام حمله به یک پاسگاه امنیتی در این استان بازداشت شده است.

همچین روزنامه دیلی صباح در گزارشی ادعا کرد که در جریان سفر فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به ترکیه، این دو کشور به یک توافق مشترک با روسیه برای حل مسئله ادلب دست یافته‌اند و در حالیکه گفته می‌شود آمریکا خود را برای حمله نظامی به ادلب آماده می‌کند، تهران ، دمشق، آنکارا و مسکو در حال توافق بر سر یک تلاش مشترک برای یافتن راهی هستند که به نفع هر سه کشوری باشد که مذاکرات آستانه را برای حل این مسئله آغاز کرده‌اند.

وکیل‌مدافع احسان مازندرانی از وضعیت جسمانی موکلش ابراز نگرانی کرد و گفت: شرایط جسمانی موکلم مساعد نیست. همچنین وکیل‌مدافع «محمدرضا حدادی» در خصوص وضعیت پرونده موکلش به رییس قوه قضاییه نامه نوشت.

علی‌اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری های مردمی قوه قضاییه در نشست اداره کل پیشگیری‌های مردمی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف با محوریت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تولیت پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه قضایی است، اما متاسفانه هر دستگاهی ساز خودش را می‌زند و راه خودش را می‌رود. این مقام مسئول در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه عنوان کرد: از معاونت پیشگیری از وقوع جرم انتظار می‌رود دستگاه‌های دخیل در امر پیشگیری را همسو کند؛ زیرا در بحث پیشگیری، تعامل مطرح است و اهداف همه دستگاه‌ها پیشبرد اهداف نظام و منویات رهبر انقلاب است که قطعاً با برنامه می‌توان به این هدف رسید.

گزارش کامل بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در مجلس را نیز میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha