• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96060401965
  • خبرنگار : 71381

گزارش ایسنا از مراسم معارفه فرمانده جدید کل ارتش و قائم مقام جدید ستاد کل نیروهای مسلح

گزارش ایسنا از مراسم معارفه فرمانده جدید کل ارتش و قائم مقام جدید ستاد کل نیروهای مسلح

صبح امروز(شنبه) در دو مراسم جدا گانه سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به عنوان فرمانده جدید کل ارتش و سرلشکر صالحی به عنوان قائم مقام جدید ستاد کل نیروهای مسلح معارفه شدند.

به گزارش ایسنا، دوشنبه ۳۰ مرداد آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم معارفه فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هزینه تهاجم به ایران برای دشمن سنگین خواهد بود، گفت: دشمنان به این نتیجه قطعی رسیده اند که تهاجم نظامی به ایران منجر به تلفات و شکست خفت بار برایشان خواهد بود. سرلشکر محمد باقری همچنین در  مراسم معارفه جانشین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که رهبری بارها گزارش های ارایه شده درباره مقدار ارتقای توان نیروهای مسلح را قانع کننده ندانستند.

سرلشگر موسوی  در مراسم تودیع خود  با بیان اینکه تصوری که در ارتش نسبت به ستاد کل وجود دارد تصوری نادرست و ناشی از سوء تفاهم است اظهار کرد: در ستا کل نیروهای مسلح صمیمیت بسیاری بین نیروها وجود دارد. وی همچنین در مراسم معارفه خود با تاکید بر اینکه اتحاد و برادری خدایی میان ارتش و سپاه برقرار است و تنها ۲۰ درصد ماموریتهای سپاه و ارتش شبیه به هم هستند، اظهار کرد:بخش اعظمی از ماموریت‌های سپاه حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد هیچ شباهت و تداخلی با ماموریت‌های ارتش ندارد که سیاست ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی از سپاه است و در آن ۲۰ درصد فعالیت‌ها که شبیه هم هستند نیز سیاست ما هم‌افزایی است.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی نیز  در مراسم معارفه خود با تاکید بر اینکه باید از سیره شهید حججی و شهدای دیگر درس بگیریم اظهار کرد: امیدوارم حججی وار پرواز کنم. وی به بیان خاطراتی از دوران خدمت خود پرداخت و افزود: من در ارتش سابق فعالیت می‌کردم و زمانی که عرصه بر من تنگ شد به فرمان امام خمینی(ره) از ارتش فرار کردم و به همراه همسر و فرزندم به امام رضا (ع) پناه بردم و آنجا خانه به خانه می‌رفتم.

همچنین سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی  طی پیام های جداگانه ای انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی را به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و انتصاب امیر سرلشکر عطاء الله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تبریک گفت.

در ادامه سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا در مراسم معارفه فرمانده کل ارتش پس از قرائت احکام صادره از سوی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به خواسته رهبری از فرمانده جدید کل ارتش تاکید کرد: بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در انجام مسئولیت، خواسته رهبری از فرمانده جدید کل ارتش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha