• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96060402023
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی چهارم شهریور بخوانید؛

اولین دیدارکابینه دوازدهم با رهبری/درخواست مطهری برای آزادی خزعلی/آغاز به کار سفیر قطر در تهران

اولین دیدارکابینه دوازدهم با رهبری/درخواست مطهری برای آزادی خزعلی/آغاز به کار سفیر قطر در تهران

دیدار اعضای هیأت دولت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بهره‌برداری از طرحی جدید در فردو، یادداشت عارف به مناسبت هفته دولت، اعتراض خانواده «ستایش قریشی» به نتیجه کارشناسی، درخواست مطهری از رییس قوه قضاییه برای آزادی مهدی خزعلی، اتهام عربستان پنج شهروند خود را به جاسوسی برای ایران، جابجایی استانداران و فرمانداران تا پایان شهریور، آغاز به کار سفیر قطر در تهران، واکنش سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به حاشیه‌سازی‌ها درباره رای اعتماد به وزیران، اعلام نتیجه آزمایش‌های پزشکی قانونی درباره علت فوت ناپدری «حمید صفت» تا ۱۰ روز آینده و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، چهارم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

اولین دیدار اعضای دولت دوازدهم با رهبری معظم انقلاب انجام شد. به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت دوازدهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار  با اشاره به ضرورت «کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات»، به بیان ۱۲ توصیه به رئیس جمهور و هیئت دولت دوازدهم پرداختند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه این هفته برای بررسی و ارزیابی از استانداران جلسه داریم، گفت: در این جلسه بررسی‌ استانداران بر اساس گزارش حوزه‌های سیاسی،‌ امنیتی، اقتصادی، موادمخدر وزارت کشور انجام می‌شود.عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه بنا داریم جابجایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم جابجایی استانداران و فرمانداران تا پایان شهریور انجام شود.

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با تکذیب اخباری مبنی بر حضورش در معاونت وزارت دادگستری گفت: با من درباره معاون وزیر دادگستری صحبت نشده است و درحال حاضر فعالیت‌های علمی‌ام را دنبال می‌کنم. الهام امین‌زاده اخبار شبکه‌های مجازی مبنی بر معرفی وی به عنوان معاون وزیر دادگستری را تکذیب کرد  و افزود: در برخی موارد  گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای باعث می‌شود تا خبری به نظر واقعی برسد؛ اما چنین نیست و در حال حاضر من مشغول فعالیت‌های علمی‌ام هستم.

عارف در یادداشتی به مناسبت هفته دولت ضمن مرور دستاوردهای دولت‌های مختلف بعد از انقلاب تاکید کرد: اقتصاد و حقوق شهروندی دو ماموریت مهم دولت دوازدهم هستند.

 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به حاشیه‌سازی‌ها درباره رای اعتماد به وزیران واکنش نشان داد. بهروز نعمتی تاکید کرد که نمایندگان حق دارند به یک وزیر پیشنهادی رای بدهند یا نه و افراد نباید به دنبال مقصرتراشی باشند.وی افزود: آنچه اخیرا یکی از نمایندگان درباره بازشماری آرای آقای بیطرف گفته مبنای کارشناسی ندارد. در جریان بازشماری آرای وزیر پیشنهادی نیرو آقایان قاسم میرزایی و فتحی به عنوان نماینده فراکسیون امید حضور داشتند و بازشماری دقیقی انجام شده که بر اساس آن نتیجه رای اعتماد تفاوتی نکرده است.

مطهری از رئیس قوه قضائیه خواست که دستور آزادی مهدی خزعلی را صادر کند. نایب رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خود  با اشاره به وضعیت جسمی مهدی خزعلی، از رئیس قوه قضائیه خواست از توهین‌های وی به خود بگذرد و دستور آزادی وی را صادر کند.

عربستان پنج شهروند خود را به جاسوسی برای ایران متهم کرد. دادگاه جنایی ریاض مدعی شد که پنج تن از شهروندان سعودی برای ایران جاسوسی می‌کنند و ضمن آموزش نظامی در ایران دفتری را باز کرده‌اند که جوانان عربستانی را برای ایجاد ناامنی در آن کشور و ایجاد یک گروهک تروریستی آموزش می‌دهند. نفر اول به جاسوسی برای ایران، هم‌پیمانی با آن، چندین بار سفر به ایران و آموزش نظامی در ایران متهم شد.

سفیر قطر در تهران آغاز به‌ کار کرد. “علی بن احمد علی السلیطی” سفیر قطر در تهران روز گذشته (جمعه) به ایران بازگشت و فعالیت خود را از روز شنبه در سفارت خانه دوحه در تهران آغاز کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با ادعای اینکه برجام تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیر نظامی قائل نشده است، گفت که بازرسان هسته‌ای باید به سایت‌های نظامی ایران دسترسی داشته باشند.نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد روز شنبه در یک نشست خبری در سازمان ملل درباره سفرش به وین گفت: من این هفته، دیداری بسیار سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین داشتم. آمانو مدیر کل آژانس و کارکنان وی در زمانی که برای ما اختصاص داده بودند بسیار سخاوتمند بودند. وی و تیمش بسیار حرفه‌ای و در زمینه کاری خود متخصص هستند.

تسلیحات مرگبار آمریکا در دستان ترامپ

آمریکا با در اختیار داشتن دومین زرادخانه‌ هسته‌ای عظیم جهان و بیش از چهار هزار سلاح هسته‌ای است که هر یک از این تسلیحات به تنهایی برای با خاک یکسان کردن یک شهر کافی است.با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ و تهدید دو طرف به حمله‌ هسته‌ای یک بار دیگر نگاه‌ها را به سمت تسلیحات هسته‌ای آمریکا انداخت که اکنون در دستان ترامپ قرار دارد و از هر زمان دیگری نگرانی نسبت به استفاده از آن‌ها را بیشتر کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی از بهره برداری از مرحله نخست طرحی هسته‌ای در تاسیسات فردو تا چند روز آینده خبر داد.علی‌اکبر صالحی در این باره افزود: این طرح مرتبط با ایزوتوپ های پایدار و مجموعه ای از مراکز تحقیقاتی در فردو است که مرحله اولیه آن تا یکی دو هفته آینده به بهره برداری می رسد و افتتاحیه اصلی در ۲۰ فروردین آینده خواهد بود.

رییس دادگستری اردبیل از اخذ آخرین دفاع از متهم پرونده قتل «آتنا» و صدور حکم طی یک هفته آتی خبر داد.حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاصدی  گفت: جلسه رسیدگی به پرونده آتنا صبح امروز (شنبه) در دادگاه کیفری یک استان اردبیل با حضور متهم و وکیل مدافع وی و اولیای دم و وکیل آنها برگزار شد و در جلسه امروز آخرین دفاع از متهم اخذ شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: جواب آزمایش‌های پزشکی قانونی پیرامون علت فوت ناپدری «حمید صفت» تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود. مسعود قادی‌پاشا با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از آماده شدن نتیجه آزمایشات در خصوص علت فوت، مراتب به مراجع قضایی اعلام خواهد شد.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم «ستایش» نیز از اعتراض خانواده «ستایش قریشی» به نتیجه کارشناسی بخشی از پرونده خبر داد و گفت: خانواده ستایش چهارشنبه هفته گذشته - یکم شهریور ماه - به نتیجه کارشناسی در خصوص بخشی از پرونده که مربوط به تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل بود، اعتراض کردند.

همچنین گزارش کامل ایسنا از مراسم معارفه فرمانده جدید کل ارتش و قائم مقام جدید ستاد کل نیروهای مسلح را میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha