• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96060603015
  • خبرنگار : 71480

خرسند در گفت‌وگو با ایسنا:

اقتصاد، تعامل گسترده با دنیا و زیر بار حرف زور نرفتن در اولویت دولت باشد

اقتصاد، تعامل گسترده با دنیا و زیر بار حرف زور نرفتن در اولویت دولت باشد

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در روز تنفیذ ریاست‌جمهوری سه اولویت کاری یعنی توجه به معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و زیر بار زور نرفتن را معین کردند، گفت: اگر همین سه اولویت را دولت در دستور کار قرار دهد رضایت خدا و مردم به دست آمده و مشکلات کاهش یا برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر دولت این سه اولویت را در دستور کار قرار دهد در عرصه داخلی و بین‌المللی موفق می‌شود اما اگر به معیشت مردم توجه نشود و در عرصه سیاست خارجی هم چشم امید به دو سه کشور خاص باشد و در مقابل حرف زور هم صلابت نشان ندهد، نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت. دولت باید قدر فرصتی را که دارد بداند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث معیشت، بیکاری،‌ رکود و تورم جزء مشکلات اصلی کشور است که بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است، افزود: آماری که مسئولان می‌دهند با واقعیات جامعه متفاوت است و خیلی در سفره مردم محسوس نیست. حل مشکلات اقتصادی مردم جزو اولویت اصلی کشور است و راه‌حل آن هم اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی‌های داخلی همراه با نگاه به بیرون است. مشکلات اقتصادی موجب ایجاد معضلات اجتماعی هم شده است و رییس‌جمهور هم قول داده است که فقر مطلق را از بین ببرد بنابراین این وعده‌ها باید عملی شود و مردم در زندگی خود گشایش‌هایی را لمس کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دولت نباید حاشیه‌سازی کند و اگر حاشیه‌سازی ایجاد شود دولت نباید وارد آن شود. با رای اعتماد مجلس به دولت تعامل خوبی میان این دو قوه شکل گرفته است بنابراین دولت از این فرصت برای حل مشکل اقتصادی کشور بهره ببرد.

خرسند همچنین با اشاره به توصیه‌های رهبری به دولت در عرصه سیاست خارجی، گفت: نباید اینگونه تصور کرد که دنیا فقط آمریکا و اروپاست و ما باید با کشورهای توسعه یافته آسیایی، آفریقایی و آمریکایی هم تعاملات خود را گسترده کنیم. نباید سرنوشت اقتصاد خود را به دو سه کشور اروپایی بدنام که بدسابقه بوده و نسبت به انقلاب و مردم ظلم کرده‌اند گره بزنیم. باید از ظرفیت سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه هم استفاده کنیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دولت نباید زیر بار حرف زور برود، خاطرنشان کرد: آمریکا در موضوع برجام شیطنت کرده و آن را اجرا نمی‌کند. از سویی دنبال بازدید از مراکز نظامی ایران است این در حالی است که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و ایران در این زمینه هیچ تخطی نکرده است بنابراین باید با قاطعیت جواب آمریکا را بدهیم. مجلس و هیات نظارت بر برجام در مقابل تحریم‌های آمریکا مصوباتی داشتند که به نظر من قاطع نبود. تصمیماتی باید گرفته شود که بر دشمن بازدارنده باشد و آنها بفهمند ایران با پشتوانه مردمی که در انتخابات شرکت کردند زیر بار حرف زور نمی‌رود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه ترامپ شمشیر را از رو بسته پس دست به عصا رفتن در مقابل او صحیح نیست، اظهار کرد: اکنون زمان آن است که خباثت آمریکا را به دنبال نشان دهیم. زمانی امام (ره) می‌گفت آمریکا شیطان بزرگ است اما خیلی‌ها باور نمی‌کردند اما امروز در خود آمریکا به این نتیجه رسیدند که ترامپ شان ریاست‌جمهوری آمریکا را رعایت نکرده است. ما امروز باید دست برتر را داشته باشیم، زیر بار حرف زور نرفته و در مقابل دشمن اقدامات بازدارنده انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha