• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۳:۴۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96060603711
  • خبرنگار : 71021

تشکیلات سفارت فرانسه در پاساژ لوکس شمال تهران؟!

تشکیلات سفارت فرانسه در پاساژ لوکس شمال تهران؟!

«سفارت فرانسه در تهران پاسخگو باشد؛ تشکیلاتی که در پاساژ لوکس شمال تهران راه‌اندازی کرده، چه هدفی را دنبال می‌کند؟»

این پرسش جمشید مرادیان، هنرمند مجسمه‌ساز کشورمان است که در تماس با ایسنا، با انتقاد از دلالی‌هایی که اطراف این تشکیلات راه افتاده، گفت: تا پیش از این هر بار که به ویزای فرانسه نیاز داشتیم، به خود سفارت درخواست می‌دادیم و با ۶۰ یورو ویزای این کشور را می‌گرفتیم، اما حالا اگر به این سفارت یا سایت اینترنتی آن مراجعه کنید، متقاضیان را برای تشکیل و پیگیری پرونده ویزا به دفتری که در پالادیوم راه افتاده، ارجاع می‌دهند. این نکته در سایت سفارتخانه هم نوشته شده که به VFS در خارج از سفارت مراجعه کنید.

وی ادامه داد: معلوم نیست در تشکیلاتی که در آن پاساژ راه انداخته‌اند چه خبر است. وقتی به این دفتر که کارمندان ایرانی دارد مراجعه کنید،از طرف کسانی با پیشنهاد صدور "ویزای فوری" فرانسه به قیمت ۱۸۰۰ یورو روبه‌رو می‌شوید. آیا نباید وزارت خارجه از سفارت فرانسه سوال کند این دفتر چه هدفی را دنبال می‌کند؟

مرادیان گفت: من قبلا ویزای فرانسه را با سه ماه اعتبار دریافت کرده‌ام، اما به خاطر کارهای مجسمه‌سازی در اروپا به اعتبار زمانی بیشتری نیاز داشتم که آنها درخواست بعدی‌ام را رد کردند، چون به عنوان یک هنرمند، گردش مالی کلان ندارم. با بخش فرهنگی سفارتخانه نیز صحبت کردم، آنها از این جریان ناراحت بودند که درخواست یک هنرمند رد شده است. با کنسول فرانسه هم صحبت کردم که ایشان پیشنهاد دادند از ویزای موجود استفاده کنم و سپس با مراجعه به دفتری که در آن پاساژ راه افتاده، درخواست جدید بدهم!

سفارت فرانسه بیش از یک ماه است که این متن را در صفحه وب‌سایت خود قرار داده؛ «جمع‌آوری پرونده‌های تقاضای ویزای فرانسه از تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۷ توسط شرکت خصوصی VFS در خارج سفارت انجام می‌شود.»

مرکز جدید جمع‌آوری مدارک ویزای فرانسه در تاریخ ۲۷ تیرماه توسط "فرانسوا سنمو"، سفیر فرانسه در ایران در مرکز تجاری پالادیوم بطور رسمی افتتاح و آغاز به کار کرد.

پیش از این نیز برخی آژانس های مسافرتی داخل کشور درحالی که متقاضیان از اِشغال بودن نوبت ویزا و وقت مصاحبه گله داشتند، از طریق شرکت‌ هواپیمایی معروف فرانسه، صدور ویزای فوری با رقم‌هایی هنگفت را انجام می‌دادند.

اطلاعات خبرنگار ایسنا حاکی است، سفارت هلند هم چنین تشکیلاتی را در همین برج راه‌اندازی کرده و کسانی را که از سایت اینترنتی این سفارتخانه در تهران تقاضای وقت می‌کنند، به آنجا راهنمایی می‌شوند؛ با این توضیح که ۲۸ یورو هم هزینه خدمات این دفتر علاوه‌بر هزینه بررسی پرونده‌ی تقاضای ویزا دریافت می‌شود.

بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت خارجه و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران ـ نیز پیش از این، نسبت به وجود شبکه های پیچیده در کنار برخی سفارت‌خانه‌ها با ورود به موضوع اخذ ویزا یا دادن نوبت سریع‌تر با طلب پول هنگفت، هشدار داده و گفته بود: «از برخی سفارتخانه‌ها می‌خواهم با توجه به این موضوع، متوجه تبعات آن برای سفارت و کشور خود باشند. ما به نهادهای ذیربط و امنیتی اطلاع داده و ممکن است با افرادی که باز این شبکه‌های مافیایی ارتباط دارند برخورد کنیم. این اقدامی زشت و خبیثانه است و امیدواریم بر این موضوع فایق آییم. سفارت‌های خارجی برای دفاع از حیثیت خود باید با این گروه‌ها مقابله کنند تا متهم به خلافکاری نشوند. »

فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران (راست)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۰۸:۴۰

کلا مرگ برهمشون غیرازخودمون

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۸ ۲۳:۵۶

چه اشکالی داره؟ از کیسه خلیفه بخشیدن دیگه. از جیب مردم ایران یه شرکت هندی رو پولدار می کنن و در کشور خودمون برای هندی ها کارآفرینی می کنن. اشکالش چیه؟

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۱ ۱۷:۲۶

سفارت فرانسه در تهران اطلاعات مندرج در مقاله « تشکیلات سفارت فرانسه در پاساژ لوکس در شمال تهران؟ ! » را که در تاریخ 29 اوت 2017 [7 شهریور 1396] ازسوی خبرگزاری ایسنا منتشر شد رد می کند. مقاله مذکور، که پیمانکار مسئول دریافت تقاضاهای صدور ویزا برای فرانسه را سخت زیرسوال می برد، تنها بر مبنای مشاهدات یک متقاضی ویزا نوشته شده، که ایشان هم تقاضای خود را پیش از برون سپاری به شرکت VFS، به بخش ویزای سفارت ارائه داده بود. سفارت فرانسه همچنین متأسف است که نگارنده مقاله فوق با این سفارتخانه تماس نگرفته تا واکنش رسمی ما به این اتهامات را پذیرا باشد. سفارت فرانسه یادآوری می نماید که فقط شرکت VFS صلاحیت آن را دارد که ازطریق فرآیندی مطمئن، به متقاضیان ویزا وقت مصاحبه بدهد و پرونده شان را در ازای دریافت هزینه ثابت 25 یورو )علاوه بر مبلغ ۶۰ یورو که در چارچوب هزینه قانونی توسط سفارت اخذ می‌‌شود( برای خدمات فوق تحویل بگیرد. با این حال بررسی پرونده و صدور ویزا صرفاً در صلاحیت مقامات فرانسوی می باشد. لذا نه شرکت VFS و نه هیچ آژانس خصوصی دیگری کوچکترین صلاحیتی در زمینه های فوق ندارند. بنابر آنچه گفته شد، سفارت فرانسه نسبت به هرگونه کلاهبرداری یا اخاذی در این مورد که در اینترنت یا حوالی مرکز VFS پیشنهاد می شود و دایر بر امکان دریافت وقت سفارت خارج از چارچوب فرآیند فوق یا تسهیل در صدور آن در قبال پرداخت مبالغ اضافی هنگفت است به متقاضیان ایرانی ویزا هشدار می دهد.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۰۸:۴۵

...مردمی که دنبال یک زندگی آرام - همراه با عزت نفس وهمچنین تربیت فرزندانی که آینده شون تضمین باشه رو به مهاجرت می اورند و چه کشورهایی که از این وضعیت شیر توشیر در ایران استفاده می کنند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۰۹:۱۲

وزارت خارجه ایران از بعد از انقلاب، کاملا منفعلانه عمل کرده است. گیرم این تشکیلات را جمع کردند، ویزا صادر نمی کنند تا زمانی که واسطه ها پول خوبی برایشان از ملت متقاضی نگیرند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۰:۲۱

سمنو بیشتر بهش میاد

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۰:۲۷

شما کاملا اشتباه می کنید لااقل قبل از انتشار خبر کمی تحقیق کنید! این شرکت در تمامی کشورهای جهان فعال است و کار اخذ ویزای شینگن را از سفارتخانه های اروپایی انجام می دهد ،قیمت خدمات هم در تمامی کشورها به همین صورت است ..من مقیم روسیه هستم و بارها برای اخذ ویزای شینگن به این مجموعه مراجعه کردم ام ...این کار در حقیقت کاستن از صف های طولانی و زمانگیر سفارتخانه هاست و ایجاد امنیت بیشتر برای سفارتخانه ها

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۱:۰۳

دوست دارن بخش ويزا رو اونجا انتقال دادن،مشكل اين كار چيه و به ما چه ربطي داره؟

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۳:۱۵

زمانی که بخور بخور در میان سیاست مداران و مدیران و ادارات در داخل هست .آنها هم از این سفره رانت که نعمت خدا دادی نام اش داده اند، استفاده می کنند و ملت هم آن را با کمال میل باید قبول کنند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۳:۱۶

البته این چیز جدیدی نیست و شرکت وی اف اس کار دریافت مدارک برای ویزای خیلی از کشورها را نه فقط در ایران که در خیلی کشورهای دیگه هم انجام میده. فکر کنم به مرور زمان وقتی سیستم جا بیوفته بهتر از این باشه که مردم پشت در سفارتخونه ها صف بکشند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۳:۲۸

فک کنم زمان شاه هم همین بود اونها ارباب بودن ما ..... !

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۳:۳۶

فرانسه پارتیش کلفته...

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۵:۱۶

این پروسه ای است که بسیاری از کشور های اروپایی برای تسریع کار و برداشتن فشار و صف و مشکلات امنیتی جدید از سفارتخانه انجام داده اند. من در استکهلم زندگی میکنم و سفارت انگلیس اینجا دقیقا چنین سیستمی داره و خدمات ویزا رو به شرکتی در محله سولنا محول ( اوت سورس ) کرده و برای هر نوع ویزایی باید به اون شرکت مراجعه بشه. هزینه هاشون هم بسیار گران هست. قیمت ویزای فوری ( ارجنت ) انگلیس اینجا ۵۰۰ پوند انگلیس است. ولی همون پروسه ها اعمال میشه و اینطور نیست که شما پول رو بدید و ویزا رو بگیرید. سفارت فرانسه هم در تهران به چنین صورتی عمل کرده و چیز جدیدی نیست و منحصر به ایران هم نیست. وب سایت سفارت انگلیس در استکهلم رو ببینید.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۶:۴۹

دوست عزیز، زود قضاوت نکنید. من در دبی‌ زندگی‌ می‌کنم و نزدیک ۱۰ سال میشه که تمامی‌ کشورهای عضو شنگن و انگلیس تمامی‌ امور مربوط به ویزا رو به این شرکت VFS در سطح خاورمیانه واگذار کردند. حالا این شرکت همچین مبالغی رو طلب میکنه طبیعی نیست!

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۵

آقا من خودم معلم زبان فرانسه بخش فرهنگي سفارت فرانسه هستم. ما از كمترين حقوق هم برخوردار نيستيم : نه بيمه داريم نه سنوات و سه ماه يه بار يه قرارداد ساعتي باهامون تنظيم ميشه، كارمون بصورت ساعتيه و در نهايت استثمارقراردادهامون كاملا يك طرفه هستند جوري كه اصلا مشخص نيست ما رو كي استخدام كرده؟ وزارت خارجه يا وزارت آموزش عالى فرانسه! از اون طرف توي بخش ويزا اينها وقت ملاقات ها رو به آژانسها به يه قيمتي مي فروشن و اونها هم به مردم كه عجله دارن مي فروشن. بي هيچ كارى پولهاي كثيف كلاني در ميارن. كسي هم جلوشون رو نمي گيره. وزارت خارجه نمي خواد رسيدگي كنه؟

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۸:۰۶

اصولا ایده VFC Cnetre برای این بوجود آمد که سفارتها بتونن خدمات بهتری و مناسب تری به درخواست کنندگان ویزا بدن. در این مراکز اصولا خدمات مناسب تر و منظم تر ارایه میشه، اما اینکه حالا یک سری دلال هم این وسط بوجود آمده خیلی به اصل کار ربطی نداره، چون این مشکل ما و قوانین ما است. در ضمن VFS ها همیشه در پاساژهای شیک بنا میشن اصولا.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۱۹:۴۷

بنام خدا و با سلام جهت اطلاع اگرفتن ويزا در خيلى از كشورهاى دنيا از طريق همين شركت بين المللى انجام ميگردد و فقط مربوط به يك سفارت هم نيست و طبق قرار هشت كشور از طريق همين شركت در تهران اخذ ويزا را مد نظر قرار داده اند ، البته من هم نميخواهم آن ٢٥ يورو اضافى را بدهم ولى . با رفتن به سايت اين شركت نام ايران را جزو چندين كشور ميبينيد كه صحت عرايض اينجانب است . من سال گذشته از طريق همين شركت در استانبول ويزا گرفتم چون روند نرمال در آنجا به همين شكل بود . با تشكر

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۸ ۱۳:۱۱

استانبول یک شرکت دیگری به نام TLS فعالیت می کند

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۲۱:۵۰

دوستان و مسئولین توجه کنند: بله این شرکت بین المللی هست و در همه جای دنیا شعبه دارد و چنین خدماتی ارائه می دهد اما... اما مشکل کار در جای دیگریست: مشکل در اینجا است که اگر شما همین امروز درخواست وقت تحویل مدارک برای صدور ویزای فرانسه از این شرکت بکنید، در بهترین حالت به شما در اواسط ماه نووامبر یعنی آبان آذر به شما وقت خواهند داد. خب تا اینجا می گوییم باشه وقت ندارند حتمآ و پر هست وقت ها! اما متاسفانه اگر از طریق آژانس های معروف اقدام به درخواست وقت کنید، در کمتر از ده روز به شما وقت تحویل مدارک داده می شود! خلاصه تر بگویم: وقت ها از قبل به تعدادی از آژانس ها فروخته شده است که این ناعادلانه و غیر قانونی می باشد. مشکل دیگر در مورد ریجکتی هایی هست که از زمانی که این شرکت وارد کار شده تعدادشان بالا رفته، و شما را ترغیب می کنند به اینکه حتمآ از طریق آژانس ها اقدام کنید که این خود هزینه های سرسام آوری برای مردم در پی دارد. امیدوارم این موضوع به گوش مسئولین برسد و برای دیگر دوستان شفاف تر شده باشد.

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۷ ۲۱:۵۳

بسیار عالی است در جای تمیز دیگر مردم در جلو سفارت صف نمیکشند مبارک است

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۹ ۱۸:۳۸

به همین خیال باش اول از همه باید 25 یورو پول زور باید بدی و اینکه کپی در کشور ایران تو مرکز به مبلغ یک یورو واقعا ادم خنده اش میگیره عکس ازت میگیرن به قیمت 10 یورو بعد همه فقط ادعا دارن به نظرم شما یا اقازاده هستی یا خوب داری پول در میاری البته از راه حرام که همچین حرفی میزنی

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۸ ۱۹:۳۲

کلا یه نون دونی شده برای یه عده یا بعبارتی اشتغال زایی اول ایمیل میزنن میگن ۲۵ یورو اضافه تر باید بدی بعد اونجا میگن اگه خدمات ویژه میخواهی باید ۵۰ یورو بدی خود سفارت میفرسته برای dhl اینجا میگن ما قبول نداریم باید اگه میخواهی برات پست کنیم کنیم باید ۱۴ یورو پول بدی خلاصه یه ویزای ۶۰ یوروی ر ات حداقل ۱۰۰ یورو ای میخوره آخرش هم نتیجش معلوم نیست چی میشه

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۸ ۲۳:۵۱

شما هم سخت نگیر. یه سفارت اروپایی خواسته از جیب ما ایرانی ها برای یه کشور دیگر در ایران کارآفرینی و ثروت آفرینی کنه. مگه چه اشکالی داره؟ ها؟ اشکالی داره؟

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۰ ۰۲:۳۵

تقصیر خودمونه بنده با همسر و فرزندم خرداد برای ویزای کانادا اقدام کردم که بعد از دو ماه تونستیم برای ادامه تحصیل ویزا بگیریم و الان هم اینجا هستیم برای اینکار به استانبول و همین دفتر رفته بودیم. هیچ کمکی هم از وکیل یا کارچاق کن نگرفتیم. ولی وقتی یک عده از هموطنها هستند که حاضرند چندین هزار دلار بدن که کارشون باصطلاح سریعتر راه بیفته این مشکل بوجود میاد. شخصا سفارت هم هشدار داده بود که گول حرف این ادمها رو نخورید...

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۸ ۲۲:۳۶

وقتی ب راحتی ریجکت میکنن معلوم

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۰:۰۳

سلام وقت شما به خیر بنده هم مقاله‌ی فوق رو مطالعه کردم و هم جوابیه‌ی بی‌اساس سفارت فرانسه رو. متاسفانه مطالب فوق کاملا صحت داره، و به اشد وجه هم هست، نه به این لطافتی که ایشون -نگارنده‌ی فوق- ذکر کردند. بنده برای خودم و دوستانم در ماه ژوئن تقاضای وقت سفارت کردم، و طبق آنچه در سایت وقت سفارت اعلام شده بود، وقتهای مربوط به آخر ژوئیه و ابتدای اوت رو میدادند. چون در حال نقل و انتقال و تفویض اختیار به وی اف اس بودند، پاسخی ندادند و تازه اواخر اوت اعلام کردند که "تقاضای شما دریافت شده است و به زودی برای شما تعیین وقت انجام خواهد شد". بنده هم منتظر موندم و بعد از چند روز یه وقت نامربوط برای ماه سپتامبر تعیین کردند. خوب ما هم چون "حاکم" نبودیم و "محکوم" بودیم، برنامه‌ی سفر رو زیر و زبر کردیم و برای ماه اکتبر هماهنگ شدیم، تا اینکه مرحمت فرمودند و وقت را در یک ایمیل جداگانه، در هفته‌ی بعدش لغو نموده و گفتند چون متوجه شدیم شما ماه اوت میخواستین برین سفر، دیدیم با وقت سفارت شما همخوانی نداره، بنابراین وقت مصاحبه‌ی شما رو لغو کردیم. بنده هم ایمیلی توهین‌آمیز و معترضانه نوشتم که شما بیجا کردین، همچین میگید وقت رو تغییر بده، که انگار روزانه اعلام وقت میکنین که مردم بتونن برنامه‌ریزی کنند، همون وقت قبلی هم با سه ماه تاخیر اعلام شده بود. خوب اگر عرضه ندارند، درش رو تخته کنند، اگر نه فکر میکنند بر ما حاکم هستند، خیلی .... اما اگر هدف زد و بند و ساخت دلال هست، که هست، بنده امیدوارم غیرتی در وزارت امور خارجه وجود داشته باشه و به جوش بیاد و این حق ملت رو احیاء‌کنه. اگر نمیخواهند مسافر برود، بیخود میکنند که در سفارت و کنسولگری رو باز نگه میدارند. هواپیمایی ماهان میاد پرواز مستقیم میزاره، هواپیمایی ایرفرانس هم که پرواز روزانه داره، پس یعنی برای تعداد مسافر روزانه 400 نفر گنجایش دارند. اگر اینها جای سفارت تایلند بودند چه میکردند. بنده متاسفانه هم دستهای پنهان رو میبینم در این ماجرا و هم زد و بند فرانسوی‌ها و ایرانیها برای خالی کردن جیب متقاضیان بدبخت. بنده در این خصوص اطلاعات نسبتا جامعی دارم، و خوشحال میشم اگر نیاز به مصاحبه بود در خدمت باشم. ارادتمند

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۱۲ ۰۱:۰۷

براي دخترم ٢٢ساله نوشتن برگشتن براي ما محرز نيست چه جور اعتراض كنيم تشكر

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۳

سلام. میخواستم از کسایی که برا ویزای توریستی رفتن سفارت فرانسه بپرسم که چه سوالاتی میپرسن؟ و اینکه چقد باید عملا اونجا هزینه کرد؟ آیا سر همون ساعتی که اعلام کردن مصصاحبه شذن یا با تاخیر همراه بوده؟ بعد از چند روز جواب ویزا رو دادن و اینکه به چه صورت جواب میدن؟