• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96060703780
  • خبرنگار : 71511

فرامرزیان: برای پاسخ‌گویی به مطابلات مردمی از احزاب و گروه‌ها استفاده شود

فرامرزیان: برای پاسخ‌گویی به مطابلات مردمی از احزاب و گروه‌ها استفاده شود

نایب رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: برای تحقق وعده ها و پاسخ‌گویی به مطالبات عمومی باید به احزاب و گروه‌هایی که می توانند برنامه دهند توجه و از ظرفیت جوانان و زنان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا،  ژاله فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت توجه دولت به مطالبات مردم اظهار کرد: با توجه به اینکه در  هفته دولت هستیم بار دیگر لازم است تا مطالبات مردمی و وعده‌های دولتی‌ها به آن‌ها بازخوانی شود. آزادی‌های فردی، مشارکت‌های سیاسی، فعالیتهای مدنی و گشایش‌های اقتصادی، توسعه فضای کسب و کار، حرکت به سمت توسعه پایدار که بتواند آینده قابل اطمینانی را برای مردم فراهم کند از جمله مطالبات مردمی است که دولت نیز خود آن را وعده داده است.

وی ادامه داد : برای رسیدن به رشد و توسعه باید به احزاب و گروه‌های سیاسی بها داد و از تجریه و توانایی آن‌ها استفاده کرد. مهم این است که آدمهای تربیت شده وارد سیاست شوند و دولتها هم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. از آن زمان به بعد است که می توانیم انتظار داشته باشیم مردم هم به جای اشخاص به برنامه ها و احزابی که برنامه‌هایشان را پیش بینی کرده‌اند رای بدهند.

فرامرزیان گفت: به نظر من هم دولت باید به این جریان سازی کمک کند و هم خود احزاب و گروه‌ها وارد این حوزه توسعه یافته شوند. بهترین نقطه برای پیشرفت زنان و جوانان دقیقا همین نقطه است. ما باید کادرسازی کنیم. زنانی که دارای دانش و تجربه هستند در حوزه احزاب باید تجربیاتشان را به دیگران انتقال دهند و آموزش دهند. در مدیریت‌های کوچک مثل بخش‌های محلی می‌توان نیروهای جدید را تربیت کرد تا در آینده در حوزه‌های مهمتری به فعالیت بپردازند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: حوزه جوانان نیز چنین است. متاسفانه عمر فعالیت جوانان ما صرف تحصیل، تنها برای تحصیل کردن می ‌شود و فرصتی برای تجربه کردن و برون ریزی ظرفیتهای ذهنی و خلاقیتهایشان وجود ندارد. آن ها در پایان سن جوانی وارد مشاغلی می شوند که دیر است. بیشترین تلاش دولتمردان ما و بیشترین مطالبه‌ای که از آنها می‌شود این است که به این موضوعات طبق قانون توجه کنیم. طی این مسیر ، طی مسیر توسعه یافتگی است.

وی در ارتباط با ابلاغ رئیس جمهور مبنی بر ضرورت استفاده از نیروی جوانان و زنان در سطوح مختلف مدیریتی گفت: ابلاغیه رئیس‌جمهور برای به کارگیری زنان و جوانان ابلاغیه ارزشمندی است.در این ابلاغیه دولت باید از هیئت وزیران و هیئت دولتش بخواهد برنامه‌ای برای بهره گیری از این ظرفیت ارائه کنند. هر دستگاهی باید برنامه‌اش را مطرح و در قالب برنامه‌ها زنانی‌ که توانمندی دارند را آموزش دهند، تا کادرسازی شود.

فرامرزیان در پایان تصریح کرد: برای حرکت آغازین بهترین کار این است که از زنانی که در دستگاه های اجرایی حضور دارند اما صرفا چون جنسیتشان زن است مدیر نشدند،بهره برده و  آنها را در سمت مدیریت قرار دهند. بسیاری از خانمها در دستگاه های اجرایی حضور دارند که فعالیتهای ارزشمندی انجام می دهند و بار کارها بر دوش آنها است اما چون خانم هستند شخص دیگری که مرد است مدیریت کار را بر عهده گرفته است. یکی دیگر از مطالبات احزاب و گروه ها از دولت این است که این گروه ها راشناسایی و در راستای مطالبات مردمی و وعده‌های توسعه گرایانه رئیس‌جمهور کادرسازی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha