• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060804720
  • خبرنگار : 71132

/بررسی حادثه پلاسکو در مجلس/

فرهنگی: خسارات ساختمان پلاسکو باید تعیین تکلیف شود

فرهنگی: خسارات ساختمان پلاسکو باید تعیین تکلیف شود

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف خسارات ساختمان پلاسکو گفت که باید اقدامات قضایی لازم درباره مسئولیت دستگاه‌های مختلف در این حادثه انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی درجلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد ساختمان پلاسکو گفت: آتش نشانان عزیزی در حادثه تلخ ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند و اگرچه توسط ملت به خوبی از آنان قدردانی  شد اما هیچ چیز جای آنان را پر نمی کند. ما باید از اقدام سریع مدیران عملیاتی در این حادثه تشکر کنیم که توانستند با تخلیه سریع، تلفات این حادثه سنگین را که به سرعت اتفاق افتاد به حداقل برسانند.

وی همچنین ضمن قدردانی از گزارش جامع کمیسیون عمران درباره ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در این گزارش سعی شد همه اطراف قضیه مورد توجه قرار گیرد. اما چند نکته مغفول ماند. ای‌کاش در سایر موارد هم گزارشهای جامع ارائه می شد مثل حادثه تلخ قطار مسیر تبریز- مشهد که گزارش آن در صحن علنی مجلس تحت عنوان گزارش اولیه قرائت و مقرر شد گزارش تکمیلی بدهند که این اقدام انجام نشد و ای‌کاش مثل حادثه پلاسکو هیئت وزیران، مسئلان ذیربط و مسئولان کمیسیون عمران این حادثه تلخ را که تلفاتش سه برابر حادثه پلاسکو بود و تلخی سهل‌انگاری در آن به مراتب بیشتر بود مورد توجه قرار می دادند و گزارش تکمیلی آن نیز قرائت می شد.

نماینده مردم تبریز اضافه کرد: در حوادثی مانند پلاسکو که مسئولیت متوجه دستگاه های مختلف است اقدامات قضایی لازم باید انجام شود. متاسفانه در این گزارش وظیفه وزارت راه مورد غفلت قرار گرفته ضمن اینکه خسارت‌ها باید تعیین تکلیف  شود و ابهاماتی هم وجود دارد که باید رفع شود. لازم است در احقاق حقوق آسیب دیدگان تاکید شود و مجلس در پیگیری وضع آنها کوشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha