• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96061508914
  • خبرنگار : 71402

عفو بین‌الملل: میانمار جان هزاران مسلمان روهینجا را به خطر انداخته است

عفو بین‌الملل: میانمار جان هزاران مسلمان روهینجا را به خطر انداخته است

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، محدودیت‌های مقام‌های میانماری علیه ارسال کمک‌های بین‌المللی برای ایالت راخین جان ده‌ها هزار تن از جمله اقلیت مسلمان روهینجا را در این منطقه به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه عفو بین‌الملل، مسلمانان روهینجا با سوءاستفاده‌های وحشتناکی از جانب کمپین نظامی نظامیان میانماری مواجه هستند. نیروهای امدادی درباره اوضاع انسانی در ایالت راخین که هر روز وخیم‌تر می‌شود، به عفو بین‌الملل اطلاع‌رسانی کرده‌اند. ارتش میانمار عملیات گسترده‌ای را از زمان حملات ۲۵ اوت که آن را به گردن گروه مسلح "ارتش رهایی‌ آراکان روهینجا" می‌اندازد، در ایالت راخین آغاز کرده است.

  

تیرانا حسن، مدیر واکنش بحران عفو بین‌الملل گفت: ایالت راخین در نقطه فاجعه انسانی است. هیچ چیز نمی‌تواند اخلال در ارسال کمک‌های نجات‌بخش برای مردم آواره را توجیه کند. مقام‌های میانمار با توقف دسترسی سازمان‌های بشردوستانه، جان ده‌ها هزار تن را به خطر می‌اندازند و نشانگر بی‌توجهی خشن به زندگی انسان‌هاست.

او افزود: این محدودیت‌ها همه جوامع در ایالت راخین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دولت باید فورا این رویه را تغییر دهد و اجازه دهد تا سازمان‌های امدادی بدون مانع و بدون شرط به تمام بخش‌های این ایالت دسترسی پیدا کنند و به مردم خدمت کنند.

فعالیت‌های امدادی در بخش شمالی ایالت راخین از هفته پیش متوقف شده و در سایر بخش‌ها هم مقام‌ها به نیروهای امدادی اجازه نمی‌دهند به افراد نیازمند خصوصا اقلیت مسلمان روهینجا دسترسی پیدا کنند. طبق گزارش امدادگران، محدودیت‌ها در روند فعالیت آنها از اوایل اوت اعمال شده بود اما از زمان حملات ۲۵ اوت بدتر شده است.

ده‌ها هزار تن از مردم از زمان آغاز خشونت‌ها مجبور به فرار از خانه‌هایشان شدند. طبق تازه‌ترین برآورد سازمان ملل متحد، ۹۰ هزار آواره روهینجایی از مرز به سمت بنگلادش عبور کردند. دولت میانمار هم بیش از ۱۱ هزار تن از مردم متعلق به سایر جوامع قومی اقلیت را که در شمال راخین زندگی می‌کردند، تخلیه کرده است. گمان می‌رود هزاران تن از مردم که عمدتا از مسلمانان روهینجا هستند، در کوه‌های راخین پناه گرفتند و سازمان ملل و گروه‌های مردم نهاد بین‌المللی نمی‌توانند نیاز آنها به پناهگاه، غذا و حفاظت را تامین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha