• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96062011514
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی بیستم شهریور بخوانید؛

محاکمه متهمان پرونده بنیتا/ آغاز صدور ویزای اربعین/ دیدار فرماندهان ارتش و سپاه...

محاکمه متهمان پرونده بنیتا/ آغاز صدور ویزای اربعین/ دیدار فرماندهان ارتش و سپاه...

دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با فرمانده کل ارتش، چشم انداز امید بخش صنعت نفت، توضیح نیروی دریایی آمریکا درباره هشدار ارتش ایران به ناو آمریکایی، تقدیر فیصل مقداد از ایران، گزارش بازدید خبرنگاران از سایت غنی‌سازی نطنز، درخواست اشد مجازات برای متهمان پرونده «بنیتا»،توضیحاتی درباره سانحه یک فرورند بالگرد آموزشی هسا، هشداری از سوی نهاد ریاست جمهوری، آغاز رسمی صدور ویزای اربعین از عصر امروز و...از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه بیستم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری درباره انتساب برخی همایش های ساختگی به نهاد و یا معاونت‌های ریاست جمهوری هشدار داد. در پی انتشار فراخوان همایشی با عنوان "دومین اجلاس مدیران دوایر حقوقی ادارات کل کشور"، هرگونه ارتباط این همایش با نهاد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تکذیب شد. یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری در این خصوص اعلام کرد: نهاد ریاست جمهوری با هر گونه همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی از فعالیت برخی شرکتهای تبلیغاتی که در قالب برگزاری همایش های پرزرق و برق و فروش تندیس و لوح افتخار به شرکت ها و اشخاص اقدام و جشنواره یا اجلاس هایی با اهداف و وظایف حاکمیتی نهاد ریاست جمهوری برگزار می نمایند ، مخالف بوده و همواره تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی دارد."

یک فروند بالگرد در شرکت هواپیماسازی ‌ایران(هسا) ‌شب گذشته‌ دچار سانحه شد که خلبان و کمک خلبان در سلامتی کامل به سر می‌برند. روابط عمومی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پی انتشار خبری مبنی بر بروز حادثه برای یک بالگرد در اصفهان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته یک فروند بالگرد آموزشی ‌در منطقه عمومی ‌اصفهان در حین تست‌های پروازی دچار سانحه شد که با مهارت خلبان و کمک خلبان، هر دو سرنشین بالگرد در سلامتی به سر می‌برند.

در دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با فرمانده کل ارتش بر هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی تاکید شد. بررسی راهکارهای ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره مندی از دستاوردها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محورهایی بود که در دیدار امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بخشی از جلسه یکشنبه هیئت وزیران به ارایه گزارش امیدبخش وزارت نفت از عملکرد آینده این صنعت در کشور اختصاص یافت. تصویر ارایه شده از عملکرد و چشم‌انداز آتی و آثار اتخاذ سیاست‌های خردمندانه در این حوزه تصویر بسیار امیدوارکننده‌ای است. محسن حاجی میرزایی، دبیر هیات دولت در یادداشتی در همین ارتباط نوشت: این گزارش حاوی توضیحات ارزشمندی بود که امکان پرداختن به همه جنبه‌های آن در این نوشته کوتاه نیست و تنها به ذکر چند نکته مهم از گزارش اکتفا می‌شود.

مراسم آغاز رسمی صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی عصر امروز در سفارت عراق در تهران برگزار می‌شود. در این مراسم آقابابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و سفیر کشور عراق در تهران حضور خواهند داشت.صدور ویزای اربعین از امروز ( دوشنبه) ۲۰ شهریور تا اوایل مهر ماه در ۴ کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام می شود و از اوایل مهر ماه به بعد به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزای زائران، ۱۲ دفتر کنسولگری موقت در سراسر کشور فعال خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص درخواست مسعود بارزانی از ایران برای میانجی‌گری میان اقلیم کردستان و بغداد، ابراز امیدواری کرد که عقلانیت و درایت در مجموعه منطقه کمک کند وضعیت پیچیده امروز در این نقطه حساس از جهان بیش از این پیچیده‌تر نشود و امیدواریم مذاکرات بغداد و اربیل به نتایج مثبتی بینجامد. بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف مبنی بر این‌که "مقامات انگلیس نگران‌اند که پیشرفت ناگهانی کره شمالی در توسعه تسلیحات هسته‌ای‌اش در نتیجه کمک مخفیانه ایران حاصل شده باشد"، گفت: این مساله حرف و ادعایی بی‌جا بوده و قابل اعتنا نیست. در برخی از رسانه‌ها ادعاهای بسیاری مطرح می‌شود که درست نیستند در نتیجه پرداختن به آنها تلف کردن وقت است.

فرماندهی مرکزینیروی دریایی آمریکا درباره هشدار ارتش جمهوری اسلامی به ناو آمریکایی در دریای عمان توضیح داد که هیچ‌گونه رویارویی مستقیم میان نیروهای ایرانی و آمریکایی رخ نداده است. فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گشت زنی ساحلی که در حال انجام عملیات در دریای عمان بوده است، در ششم سپتامبر تماس اضطراری یک قایق کوچک را در فاصله ۷۵ مایلی موقعیت ناو آمریکایی (Tempset) تمپست دریافت می‌کند.

فیصل مقداد از ایران، محور مقاومت، حزب‌الله و روسیه در جنگ با تروریست‌ها تقدیر و تشکر کرد. قائم مقام وزیر خارجه سوریه گفت: از محور مقاومت، حزب‌الله و هم‌پیمانان‌مان در ایران و روسیه و همه کسانی که در جنگ با تروریست‌ها از ما حمایت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. وی در ادامه با اشاره به اینکه جنگ دیرالزور آخرین جنگ بزرگ است و مناطق باقیمانده همه جزئی هستند، گفت: آزادی کامل دیرالزور دستاوردی برای ائتلاف سوریه، مقاومت، ایران و روسیه است.

درگزارشی از بازدید خبرنگاران از سایت غنی‌سازی نطنز تاکید شد:ساز سانتریفیوژها کوک است. پس از اجرای برجام و اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای کشور،‌ روایت‌های متفاوت و متناقض و در برخی مواقع غیرواقعی از وضعیت فعالیت‌های هسته‌ای کشور منتشر شد و متاسفانه این روایات و فضاسازی‌ها با وجود گذشت دو سال از اجرای برجام و گزارش‌های آژانس هم‌چنان ادامه دارد. در عین حال این اقدامات موجب شد تا با وجود حساسیت‌های امنیتی و اطلاعاتی مراکز هسته‌ای و به دستور علی‌اکبر صالحی جمع زیادی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران داخلی برای اولین بار پس اجرای برجام از نزدیک در جریان فعالیت‌های هسته‌ای در سایت‌ غنی‌سازی نطنز و مجتمع تولید آب سنگین و راکتور اراک قرار گیرند.

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.در این دادگاه دو متهم پرونده، اولیای‌دم بنیتا و وکلای آن‌ها حضور داشتند و قاضی شهریاری نماینده دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی، کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران را قرائت کرد که بر اساس آن  اشد مجازات برای متهمان پرونده «بنیتا» توسط نماینده دادستان درخواست شد. در پایان رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران با اعلام ختم نخستین جلسه دادگاه، جلسه بعدی رسیدگی به پرونده بنیتا را روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha