• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96062212857
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ شهریور بخوانید؛

دیدار اعضای مجمع با رهبری/اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت به میانمار/تاکیدموگرینی بر حمایت ازبرجام

دیدار اعضای مجمع با رهبری/اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت به میانمار/تاکیدموگرینی بر حمایت ازبرجام

دیدار رهبری با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمهوری چک در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر هیچ نقشی ندارد، اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به میانمار، از باجگیری دلال‌ها تا اسباب‌کشی مافیای ویزا، واکنش ایران به اقدام اخیر "دولت آمریکا" در تصرف و بازرسی طولانی مدت اماکن دیپلماتیک روسیه، تاکید موگرینی بر ادامه حمایت از برجام، صد و چهل و هشتمین نشست اتحادیه عرب، یکشنبه هفته آینده رای پرونده «بنیتا» صادر می‌شود و...از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه بیست و دوم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

 امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گرامیداشت روز جهانی دریانوردی تاکید کرد: اگر آمایش سرزمین انجام نشود سرنوشت ایران نامعلوم خواهد بود. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در حالی که امروز جمعیت کشورمان ۸۰ میلیون نفر است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این تعداد جمعیت باید به ۱۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند. خوشبختانه در کشور ما تمامامکانات برای افزایش جمعیت کشور به ۱۵۰ میلیون نفر وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر جمهوری چک از همکاری در فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران فاصله بگیرد از فضای باز پس از برجام عقب خواهد ماند. علاءالدین بروجردی  در واکنش به مخالفت مجلس جمهوری چک با درخواست دولت این کشور برای فروش تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر به ایران با بیان اینکه  جمهوری چک در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر هیچ نقشی ندارد اظهار داشت: موضوع این است که ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر را کشور روسیه انجام می دهد و این پروژه هیچ ربطی به جمهوری چک ندارد که اکنون بخواهند تامین تجهیزات این نیروگاه را ممنوع کنند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه فوق‌العاده خود مقرر کردند که هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به میانمار اعزام و کمک‌های بشردوستانه مجلس و نمایندگان برای مسلمانان میانمار ارسال شود. همچنین ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر خارجه از سفرش به همراه هیاتی در روز جمعه به بنگلادش برای موضوع میانمار خبر داد و گفت که وزارت خارجه درباره فاجعه شدید انسانی در میانمار به طور جدی فعال است که در همین راستا هلال احمر اقدامات کمک‌رسانی و رسیدگی‌های پزشکی را در دستور کار دارد.

ایران به اقدام اخیر "دولت آمریکا" در تصرف و بازرسی طولانی مدت اماکن دیپلماتیک روسیه واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفت : اقدام "دولت آمریکا" در تصرف یا تهدید به اعمال زور علیه اماکن دیپلماتیک کشورهای خارجی در خاک این کشور محکوم و بدعتی خطرناک است.  بهرام قاسمی در واکنش به اقدام اخیر "دولت آمریکا" در تصرف و بازرسی طولانی مدت اماکن دیپلماتیک روسیه در خاک آن کشور، ضمن تقبیح این اقدام خودسرانه و خلاف عرف و موازین بین المللی گفت: اقدام دولت آمریکا در تصرف یا تهدید به اعمال زور علیه اماکن دیپلماتیک کشورهای خارجی در خاک این کشور محکوم و بدعتی خطرناک است و نشان دهنده آن است که از این پس، اماکن دیپلماتیک هیچ یک از کشورهای خارجی در خاک ایالات متحده آمریکا از ضمانت کافی دولت آن کشور در رعایت مصونیت‌ها برخوردار نیست.

از باجگیری دلال‌ها تا اسباب‌کشی مافیای ویزا

بخشی از اعتبار و احترامی که به پاسپورت شهروند هر کشوری گذاشته می‌شود به روابط سیاسی و دیپلماتیک ، جایگاه آن کشور در منطقه و سطح تعاملات اقتصادی آن با سایر کشورها بازمی‌گردد و می توان گفت کشورهایی که به نحوی در سرمایه‌داری جهانی ادغام شده‌اند، عمدتاً پاسپورت‌های معتبرتری دارند. گشودن درها برای سفر گردشگران و تامین نیازهای آنها، تسهیل روادید به صورت متقابل، تشویق و جلب اعتماد سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای  ایران، تلاش برای هرچه کمتر شدن تنش با همسایگان و... همگی می‌توانند در افزایش احترام به پاسپورت ایرانی موثر باشند.
ظریف صبح امروز تهران را به مقصد سوچی در فدراسیون روسیه ترک کرد.  وزیر امور خارجه قرار است در این سفر یک روزه با مقامات روسی در خصوص روابط دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کند. ظریف در بدو ورود به سوچی اظهار کرد: در بند ۷۴ ضمیمه ۱ برجام تاکید شده که هیچ بازدید هسته‌ای نمی‌تواند بهانه‌ای برای اطلاع یافتن از اسرار کشور باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرده که در صورت لزوم تفاوتی بین بازدید از سایت‌های نظامی و سایت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد، تصریح کرد: چارچوب پروتکل الحاقی و همچنین چارچوب برجام برای بازدید از مکان‌هایی هستند که امکان فعالیت هسته‌ای در آن وجود داشته باشد و ایران تا کنون براساس گزارش‌های آژانس در زمینه عدم فعالیت‌های اعلام نشده کاملا به درستی عمل کرده است.

موگرینی با تاکید بر ادامه حمایت از برجام گفت: ایران و کره شمالی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا  تاکید کرد: ما از اجرای کامل توافق هسته‌ای حمایت کرده و به این حمایت خود ادامه می‌دهیم.

باوجود تائید پایبندی ایران از سوی آژانس وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به روح برجام پایبند نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه ایران به روح برجام پایبند نیست، گفت: ما همچنان به آژانس بین‌المللی نگاه می‌کنیم تا به بازرسی‌ها و نظارت و راستی‌آزمایی تمامی تعهدات هسته‌ای ایران در توافق هسته‌ای ادامه دهد.

صد و چهل و هشتمین نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه دیروز ظهر در قاهره برگزار شد، در این نشست سلطان بن سعد المریخی، وزیر دولت قطر در امور خارجه گفت: ما را به ارتباط با ایران متهم می‌کنند. به خدا قسم که ایران ثابت کرد که یک کشور شریفی است. ایران ما را مجبور نکرد که در فلان جا سفارتمان را باز کنیم و در فلان جا سفارتمان را ببندیم، ما فقط به خاطر همراهی با عربستان سفیرمان را از تهران بازگرداندیم و امروز سفیرمان را به تهران بازگرداندیم زیرا دیدیم که شماها انسان‌های حقیقی و واقع بین نیستید.نماینده سعودی نیز در ادامه گفت: با طرح ادعاهایی علیه ایران و آن چه آن را توطئه و دخالت ایران در کشورهای خلیج (فارس) از جمله کویت و بحرین  و همچنین ادعای سوزاندن سفارت کشورش در ایران عنوان کرد، ادامه داد: این راه و روش قطری‌ها است و امروز می‌گویند که با ما همراهی و همدردی می‌کنند، ما نمی‌خواهیم کسی ما را همراهی کند و به حول و قوه خدا هر کس بخواهد به عربستان تعرض کند ما می‌توانیم جلوی او را بگیریم. ایران مبارکتان باشد و ان‌شاءالله به زودی پشیمان خواهید شد.

دومین جلسه رسیدگی به محاکمه متهمان پرونده «بنیتا» در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.در جلسه نخست، اولیای دم بنیتا درخواست اشد مجازات متهمان را کردند. در جلسه امروز قاضی محمدی کشکولی با معرفی «احمد . د» به عنوان فردی که در صحنه ربایش خودرو با مهدی و محمد حضور داشته، خواست که وی در جایگاه حضور یابد و  اظهارات فرد مطلع در دادگاه ارایه شد. محمدی کشکولی پس از پایان دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بنیتا، گفت: ختم جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام شد. رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران گفت که یکشنبه هفته آینده رای پرونده «بنیتا» صادر می‌شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha