• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96062212985
  • خبرنگار : 30054

ارایه مهم‌ترین اخبار مورد نیاز روزانه مدیران صنایع کشور در یک سایت

مناقصات

وب‌سایت مناقصات هزاره در یاداداشتی توضیحاتی را درخصوص شرح فعالیت این مجموعه ارایه کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در یادداشت فوق می‌خوانیم: بخش عمده‌ای از اخبار اقتصادی کشور، مرتبط با حوزه‌های معاملات مالی و بازار سرمایه است. این اخبار عموماً با هدف اطلاع از شرایط و شناسایی فرصت‌ها و امکانات برای سرمایه‌گذاری و یا در قالبی هوشمندانه‌تر، تصحیح مسیر سرمایه‌گذاری فعلی برای بنگاه‌های اقتصادی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

اهمیت نگرش کاربردی به اطلاعات و اخبار مناقصات

جریان اخبار و اطلاعات، وقتی مرتبط با بازار سرمایه باشد، به صورت مشخص و از منابعی معین (رسمی و یا غیررسمی) تامین می‌شود. در مورد بازارهای مالی و معاملات بالقوه نیز روش‌هایی برای توزیع و نشر اطلاعات وجود دارد که به صورت عمومی از طریق جراید و نشریات یا به صورت تخصصی و طبقه‌بندی شده، توسط خدمات پایگاه‌های خبری و سایت‌های مناقصات تامین می‌شوند. دیدگاه ابتدایی و کوتاه‌مدت، اخبار معاملات و در واقع مناقصه‌ها و مزایده‌ها را در قالب فرصت‌های کسب درآمد یک بنگاه اقتصادی مدنظر قرار می‌دهد. ولی با درنظر گرفتن اینکه شاخص‌های کمی (و تا حدودی کیفی) مناقصه‌های برگزار شده تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور هستند، ارایه تحلیل‌های مناسب می تواند اطلاعات لازم را برای برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت جهت شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی حوزه‌های مختلف صنایع و تجارت، مهیا کند. مدیریت هوشمند یک بنگاه اقتصادی با تکیه بر تحلیل‌های صحیح اطلاعات و اخبار مناقصات، ضمن اینکه مترصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب است، می‌تواند برای ارتقای ظرفیت مجموعه خود و با هدف استفاده از فرصت‌های پیش‌رو نیز اقدام کند.

حضور در معاملات بدون شرکت در مناقصه

در نگاه اول، شاید به نظر برسد مخاطبان اخبار و اطلاعات مناقصه‌ها عموماً شرکت‌هایی هستند که توانمندی فنی، تخصصی و منابع لازم را برای برآورده کردن انتظارات مناقصه‌گزار و اجرای موضوع معامله‌ دارا باشند ولی تعداد ذینفعان یک مناقصه، در واقع در برگیرنده حوزه‌های فعال اقتصادی در گروه‌های مختلف مهندسی، ساخت و تولید، بازرگانی، خدمات و مواردی مشابه است که در کنار برنده اصلی مناقصه، در مسیر اجرای معامله حضور دارند و منتفع می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت بخشی از مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی که به هر دلیلی در مناقصات شرکت نمی‌کنند، از برگزاری مناقصه‌ها به‌صورت غیرمستقیم استفاده می‌کنند. این سری بنگاه‌ها، به صورتی کاملاً هوشمندانه با تعقیب اخبار مناقصات و معرفی خود به برندگان مناقصه‌ها، شرایط رقابتی را بدون صرف هزینه‌های بازاریابی به نفع خود تغییر می‌دهند و در واقع در بسیاری از پروژه‌ها، عملاً پیمانکارانی که به اصطلاح دست دوم نامیده می‌شوند، سود بیشتری را به نسبت منابع موجود و ریسک‌های متحمل شده تحصیل می‌کنند.

رکن اول: شناسایی بهترین و جامع ترین پایگاه مناقصات کشور

وقتی در مورد تحلیل مبتنی بر مجموعه اطلاعات صحبت می‌شود، صحت و جامعیت منابع اطلاعاتی نقش اول را بر عهده دارند. در زمینه اخبار مناقصات و مزایدات نیز لزوم استفاده از جامعترین منابع اطلاعاتی که بتوانند اطلاعات مورد نیاز را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند، الزامی است. با مراجعه به پرتال‌های معتبر، امکان دریافت اطلاعات موردنیاز بر اساس موجودی و طبقه‌بندی پایگاه داده‌ها وجود دارد که سایت ارتباط گستران هزاره امکان ارائه گزارش‌های متنوع را بر اساس نیاز مشتری و با توجه به جامعیت اطلاعات به نسبت سایر پایگاه‌های اطلاعاتی (پایگاه مناقصات) داراست. 

الزامات راه‌اندازی و مدیریت یک وب‌سایت مناقصات

با توجه با لزوم اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده توسط سایت مناقصات مورد نظر، نگاهی به پیش‌نیازهای راه‌اندازی و مدیریت این گونه پایگاه‌های اطلاعاتی خالی از لطف نیست. راه‌اندازی سایت مناقصات، ابتدا به ساکن نیازمند طرح توجیهی و بازاریابی است که در صورت مطلوبیت نتایج بررسی، مراحل بعدی می‌بایست آغاز شود. پس از تامین زیرساخت‌ها (اداری، پرسنلی، ارتباطات، سرمایه، نقدینگی، ...)، مراحل طراحی یک مرکز داده (دیتابیس) مهندسی شده و یک وب‌سایت حرفه‌ای و با نگرشی کاربردی از دید مخاطبان آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه می‌بایست همه راهکارهای ارائه سرویس مبتنی بر بستر فضای مجازی و روش‌های سنتی، مدنظر قرار گرفته باشند. همچنین طراحی یک ساختار طبقه‌بندی حرفه‌ای و دینامیک برای مدیریت اخبار مناقصات و مزایدات نیز کاملاً الزامی است. همزمان، می‌بایست شبکه‌های تامین اطلاعات نیز طراحی و اجرا شود که با توجه به میزان جامعیت، می‌تواند در برگیرنده دفاتر نمایندگی در استان‌ها نیز باشد. برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازاریابی، مراوادات مالی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش به روش‌های مختلف نیز در فاز بعدی مطرح می‌شود. به عنوان یک شاخص، وب سایت مناقصات تحت مدیریت شرکت ارتباط گستران هزاره با قدمتی در حدود ۱۷ سال و ثبت بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار عنوان مناقصه و مزایده در پایگاه داده و استفاده از شبکه نمایندگی استانی درنظر گرفته شده که در حال حاضر خدمات خود را به تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های کشور، با استفاده از روش‌های مختلف (وب سایت، اپلیکیشن موبایل، ایمیل، نمابر،...) ارائه می دهد.

اطلاعات و آمار مناقصه ها و مزایده‌های برگزار شده

بر اساس آمار وب‌سایت مناقصات هزاره، از ابتدای سال ۹۶ تاکنون (اواسط شهریور) در حدود ۶۵هزار عنوان مناقصه در سطح کشور برگزار شده که حدود ۱۸ هزار عنوان آن (حدوداً ۲۶درصد) مربوط به استان تهران بوده است. همچنین از ۱۱ هزار و ۵۰۰عنوان مزایده برگزار شده نیز در ۵۵۰۰ عنوان مربوط به مزایدات اجاره واحدهای تولیدی و خدماتی بوده است. وجود موتور جست‌وجوی قوی و همچنین طبقه‌بندی تخصصی اخبار و اطلاعات در این وب سایت، امکان تهیه گزارشات آماری را به سادگی میسر می کند؛ ضمن اینکه امکان دریافت اطلاعات بر اساس نیاز نیز از طریق هماهنگی با مجموعه و تعریف گزارش در پایگاه داده، مقدور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.