• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96062514046
  • منبع : نمایندگی البرز

سرپرست وزارت علوم خبر داد

کاهش سالانه 100 هزار نفر از تعداد دانشجویان پیام‌نور

کاهش سالانه 100 هزار نفر از تعداد دانشجویان پیام‌نور

سرپرست وزارت علوم‌ گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقایسه با هفت سال گذشته به نصف رسیده است.

به‌ گزارش ایسنا، سید ضیاء هاشمی در نشست رؤسای استانی دانشگاه پیام نور که صبح امروز در دانشگاه پیام نور مرکز کرج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 هزار دانشجو در 500 واحد دانشگاهی پیام نور در داخل و خارج کشور درحال تحصیل هستند.

وی با اشاره به‌ کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور ادامه داد: هفت سال‌گذشته تعداد دانشجویان پیام نور کشور بیش از یک میلیون و 200 نفر بود، ولی در حال حاضر این تعداد به نصف رسیده است.

هاشمی افزود: با بررسی‌های‌کارشناسانه صورت‌گرفته، مشخص شده سالانه 100 هزار نفر از دانشجویان پیام نور کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 تعداد دانشجویان پیام نور به نصف تعداد فعلی برسد.

سرپرست وزارت علوم توضیح داد: با توجه به این‌که بخش مهمی از منابع درآمد مراکز پیام نور از شهریه دانشجویان تامین می‌شود، کاهش تعداد دانشجویان مشکل‌ساز خواهد شد.

وی اظهارکرد: بر این اساس مسئولان دانشگاه‌ها باید به فکر ثروت‌آفرینی و درآمدزایی از راه‌های دیگر باشند.

هاشمی در ادامه به تعداد اساتید مراکز پیام نور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بیش از چهار هزار استاد در مراکز پیام نور کشور مشغول تدریس هستند.

وی با اشاره به نسبت دانشجو به استاد توضیح داد: طبق استانداردهای تعریف شده هر استاد می‌تواند 250 دانشجو را تحت پوشش قرار دهد.

سرپرست وزارت علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور اشاره‌کرد و گفت: اساسنامه دانشگاه پیام نور به‌روزرسانی شده است و باید از این دانشگاه حمایت شود، چون سرمایه این مجموعه سرمایه‌ای ملی است.

هاشمی ادامه داد: پیام نور ویژگی و ظرفیت خاصی را به خود اختصاص داده و به نوعی پیشانی‌ آموزش غیرحضوری و نیمه‌حضوری محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایران در کانون علمی جهان اسلام قرار دارد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور ایران باید به دانشگاه پیام نور جهانی و اسلامی تبدیل شود، بر این اساس پیوند با دیگر کشورهای خارجی باید در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha