• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96062614893
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ شهریور بخوانید؛

پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ/ برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک/توصیه هایی به هیئت‌های مذهبی و...

پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ/ برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک/توصیه هایی به هیئت‌های مذهبی و...

تاکید لاریجانی بر ضرورت رفع مشکلات دریاچه ارومیه، برنامه‌های روحانی در سفر به نیویورک، بررسی سفرهای روسای دولت ایران به آمریکا، افزایش فشارها بر ترزا می برای امضای معاهده منع تسلیحات هسته‌ای، رای شورای عالی ثبت بر ضرورت تنظیم سند نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، تاکید بر سکولار نبودن مدیران هیئت های مذهبی، پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ برای خروج از برجام، احتمال معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اواسط مهرماه، بررسی گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های علوم و نیرو و استاندار و فرماندار تهران و...از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه بیست و ششم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

با حضور فرمانده کل قو مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد. در آستانه هفته دفاع مقدس، مراسم دانش‌آموختگی، اعطای درجه و سردوشی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم فرمودند: ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهور برای حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.  نهاوندیان، واعظی، آشنا و ستاری،حسن روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند. در همین ارتباط پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور درباره جزئیات برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان در سفر به نیویورک، اظهار کرد: دکتر روحانی در این سفر برنامه‌های فشرده و مختلفی دارند که سخنرانی در جمع سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح آخرین مواضع کشورمان در خصوص مهمترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین وضعیت اندوهبار مسلمانان میانمار، از جمله آن‌ها است. روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای رساندن صدای مردم ایران به جهان است.

بررسی سفرهای روسای دولت ایران به آمریکا

روحانی پنج بار، احمدی‌نژاد هشت بار و سایرین چهار بار. این تعداد سفرهایی است که روسای دولت جمهوری اسلامی ایران به نیویورک داشته‌اند. روسای دولت ایران با احتساب این سفر تاکنون ۱۷ بار به نیویورک سفر کرده‌اند. اولین بار در مهر ۱۳۵۹ محمدعلی رجایی به عنوان نخست‌وزیر و رئیس دولت عازم نیویورک شد. البته سفر او نه برای حضور در مجمع عمومی بلکه برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود. او به همراه هیاتی ۱۱ نفره به این سفر رفت و در جلسه شورای امنیت گفت: حضور ما در این شورا صرفا به دلیل رساندن ندای مظلومیت ملت مسلمان و به‌پاخاسته ایران به گوش مردم سراسر جهان و هشدار به آن‌ها از بابت خطر سرکوب انقلاب و بازتاب آن بر مبارزات کلیه خلق‌های دربند است.

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز ۲۶ شهریورماه در گردهمایی هیئت های مذهبی شمال استان کرمان هیئت‌های عزاداری را سرمایه نفیس برای کشور و انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به اینکه مدیران هیئت ها نباید سکولار باشند، اظهار کرد: مجلس حسینی شور دارد، باید رشد شعور نیز داشته باشد که این مهم توسط خطاب محقق می شود. امام جمعه موقت تهران گفت: در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باید به کودکان و حتی کسانیکه ظاهر دینی و مذهبی و حجاب ندارند احترام بگذاریم، چه بسا این مجلس سبب تحول و دگرگونی فرد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از دریاچه ارومیه گفت: نگرانی‌های همه ما در کشور موضوع حفاظت از محیط زیست است. علی لاریجانی که به استان آذربایجان غربی سفر کرده در جمع خبرنگاران بر ضرورت رفع مشکلات دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکل کمبود آب و ایجاد اشتغال نیز از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است. لاریجانی همچنین در بازدید از کلیسای حضرت مریم ارومیه مشکلات تروریستی موجود در منطقه را درد مشترک ادیان مختلف دانست و تصریح کرد: باید برای رفع معضل تروریسم در منطقه دست در دست هم تلاش کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت درباره گزینه‌های وزارت نیرو و علوم به جمع‌بندی نرسیده و احتمالا وزرای پیشنهادی اواسط مهرماه معرفی می‌شوند.بهروز نعمتی اظهار داشت: تا روز گذشته که با ‌آقای واعظی گفت‌وگو کردم، عنوان کردند که دولت هنوز در مورد گزینه‌های وزارتخانه‌های علوم و نیرو به جمع بندی نهایی نرسیده و آنچه مطرح می شود در حد گمانه‌زنی است. همچنین محمدرضا بادامچی، عضو مجمع نمایندگان تهران از تعیین کمیته‌هایی در این مجمع برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های علوم و نیرو و استاندار و فرماندار تهران خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه‌ی ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو قرار است در دیداری که با ترامپ در حاشیه‌ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد داشت، برنامه و پیشنهادات خود را برای خروج آمریکا از برجام به ترامپ ارائه دهد. نتانیاهو در برنامه‌ی پیشنهادی خود از یک روش مشخص برای لغو یا اصلاح برجام استفاده کرده است.

سفیر عراق در ایران در سفرش به استان مازندران گفت: نزدیکی روابط ایران و عراق از بین رفتنی نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پدر وحدت شیعه و اهل سنت است. راجح الموسوی، گفت: زمانی که در ایرانم احساس می‌کنم در کشور خودم هستم. برخی از کشورها تلاش می‌کنند تا به روابط ایران و عراق لطمه وارد کنند زیرا می‌دانند که نزدیکی این دو کشور به قدرت‌شان در منطقه می‌افزاید و نزدیکی روابط ایران و عراق از بین رفتنی نیست.

فشارها بر ترزا می برای امضای معاهده منع تسلیحات هسته‌ای افزایش یافت. فشارها از سوی برخی گروه‌ها و منتقدان انگلیسی بر نخست‌وزیر این کشور برای امضای معاهده‌ای که بر نابودی تسلیحات هسته‌ای تاکید می‌کند افزایش یافته است. بیش از ۱۲۰ کشور از معاهده بین‌المللی منع تسلیحات هسته‌ای در نشستی که در ماه جولای برگزار شد، استقبال کردند که در آن تاکید می‌شود ممنوعیت کامل تسلیحات هسته‌ای تنها راه پیشگیری از وقوع پیامدهای فاجعه بار بشری در اثر استفاده از تسلیحات هسته‌ای است.

نایب رییس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: شورای عالی ثبت تایید و تاکید کرد که صرفاً تنظیم سند رسمی نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی ملاک تعیین مالکیت خودرو است. محمد عظیمیان با بیان اینکه شورای عالی ثبت مرجع قانونی رسیدگی تجدید نظر به آرای هیئت های نظارت است، گفت: این هیات در استان‌ها تشکیل و متشکل از دو نفر قاضی دادگاه تجدیدنظر و مدیرکل ثبت استان یا قائم مقام او می باشد که به منظور رسیدگی به کلیه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاک در ادارات کل ثبت استان‌ها تشکیل می شود. هیئت های نظارت به محاکم بدوی و تجدیدنظر در سیستم قضایی شباهت دارند.

سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده متهمان بنیتا خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و هجدهمین نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره رای پرونده بنیتا در پاسخ به این سئوال که آیا رای این پرونده صادر شده است؟ گفت: بله، حکم صادر شده، اما طبیعی است که باید ابلاغ شود و قابل اعتراض هم هست. وی همچنین توضیحاتی را درباره پرونده قتل یک کودک ارائه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha