خوش‌بینی مدیران انرژی به انقلاب سبز

انرژی تجدیدپذیر

به گفته مدیران ارشد در صنعت نیروی اروپا، کاهش هزینه انرژی تجدیدپذیر به پروژه‌های بادی و خورشیدی اجازه خواهد داد بدون یارانه‌ها درآمد کسب کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های انرژی مطرح اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند که بخش تجدیدپذیر قادر خواهد بود صرفنظر از سیاست‌های دولتی، سرمایه گذاری فزاینده‌ای را جذب کند.

پیتر تریوم، مدیرعامل شرکت اینوگی آلمان و فرانسسکو استارس، همتای وی در شرکت انل ایتالیا می‌گویند با حذف شدن یارانه‌ها، نیروی تجدیدپذیر در زمینه شایستگی اقتصادی ناچار خواهد بود با منابع سنتی برق رقابت کند.

به گفته آنها، تصمیم دو شرکت بادی فراساحلی آلمان که اوایل سال جاری اعلام کردند بدون یارانه فعالیت خواهند کرد، نشانه تغییراتی است که در راه خواهد بود.

لئون هارد برن بوم، مدیر عملیاتی انرژی‌های تجدیدپذیر در ائون آلمان در کنفرانس انرژی سبز لندن گفت: نیروی بادی و خورشیدی بدون کمک می‌توانند رونق بگیرند.

تحقیقاتی که از سوی بلومبرگ نیو انرژی فاینانس در این کنفرانس منتشر شد، کاهش چشمگیر بیشتر هزینه نیروی تجدیدپذیر را همزمان با توسعه این صنعت پیش بینی کرد.

پیش بینی می‌شود در فاصله حال حاضر تا سال ۲۰۴۰ نیروهای تجدیدپذیر تقریبا سه چهارم از ۱۰.۲ تریلیون دلار سرمایه گذاری جهانی در نیروی جدید تولیدکننده فناوری را دریافت کنند. در طول این مدت، انتظار می‌رود هزینه نیروی خورشیدی ۶۶ درصد و نیروی بادی ساحلی ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد که عمده نیروگاه‌های سوخت فسیلی کنونی را تا سال ۲۰۳۰ کاهش خواهد داد.

به گفته ژروم پکرس، مدیرعامل انرژی تجدیدپذیر برای جنرال الکتریک که تولیدکننده توربین‌های بادی است، هزینه‌های رو به کاهش از مداخلات سیاسی به عنوان عامل اصلی انقلاب سبز پیشی گرفته است.

جنرال الکتریک قصد دارد پروژه بادی ۲ گیگاواتی در اوکلاهاما – یکی از بزرگترین پروژه‌های بادی در جهان – را با وجود عدم حمایت دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از نیروی تجدیدپذیر اجرا کند.

به گفته پکرس، پروژه اوکلاهاما از نظر هزینه و فناوری، منطقی به نظر می‌رسد و تاثیر سیاست، کمتر و کمتر می‌شود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، در تحقیقات بلومبرگ پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹، قیمت‌های باتری، خرید خودروهای برقی را از خرید خودروهای بنزینی در بیشتر کشورها ارزانتر خواهد کرد. این امر باعث می‌شود خودروهای برقی بیش از نیمی از فروش خودروهای جدید جهان تا سال ۲۰۴۰ را تشکیل دهند. انل در ۱۰ هزار جایگاه شارژ برقی در سراسر ایتالیا سرمایه گذاری می‌کند تا از عرضه خودروهای برقی حمایت کند و اینوگی هم برنامه‌های مشابهی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.