• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 96070100387
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مربیان پرورشی مناسبت‌های متقارن با مهرماه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

مربیان پرورشی مناسبت‌های متقارن با مهرماه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مربیان پرورشی باید به بهترین نحو مناسبت‌های متقارن با اول مهر را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه علامه حلی شهر ایلام،  اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با  هفته دفاع مقدس و ماه محرم بسیار حائز اهمیت است و مدارس باید این مناسبت‌ها را به بهترین شکل برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس شیر زنان و شیر مردان ایلام به‌خوبی دین و وظیفه خود را به‌نظام و انقلاب ادا کردند، افزود: دفاع جانانه و از خودگذشتگی‌های مردم ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس نشان نشان داد که این مردم  پرورش یافته‌ مکتب عاشورا هستند.

فیض در ادامه خاطره‌ای به این شرح تعریف کرد: 36 سال پیش من عضو یک گروه سرود مدرسه بودم و ایام محرم بود که قرار شد دانش‌آموزان فقط لب‌خوانی کنند و سرود از سیستم صوتی پخش شود که ناگهان برق مدرسه قطع شد و دانش‌آموزان عضو گروه سرود هاج و واج مانده بودند و بقیه بچه‌ها شروع به خندیدن کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در مراسم بازگشایی مدارس اظهار کرد: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس بسیار مهم و میمون است و این افتخار بزرگی است که بعد از گذشت 38 سال از عمر انقلاب هنوز فضای عاشورا بر کشور حاکم است.

وی بابیان اینکه  ایثار و از خود گذشتگی و مبارزه با استکبار به تأسی از فرهنگ عاشورا در کشور و وجود تک‌تک افراد این سرزمین نهادینه‌شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ پاسداری و ایثارگری جوانان ما نشأت‌گرفته از فرهنگ عاشورا است که توانسته دشمن را به‌زانو دربیاورد.

لطفی با تأکید بر اینکه تا فرهنگ عاشورا روحیه شهادت‌طلبی و از خود گذشتی وجود دارد دشمن نمی‌تواند کار از پیش ببرد، افزود: دشمن در صدد کم‌رنگ کردن ارزش‌ها در جامعه است که لازم است مراقبت بیشتری صورت گیرد و در این زمینه  باید به دانش آموزان توجه جدی شود.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه فرهنگ عاشورا در وجود هر مسلمان ریشه دارد، گفت: تعلیم و تربیت دو مقوله مهم برای رشد و بالندگی هر جامعه است لذا آموزش‌وپرورش در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش خوب، از دستاوردهای نظام است، گفت: خوشبختانه نخبگان و جوانان این سرزمین دارای بصیرت سیاسی و دینی هستند و نباید بگذاریم جوانان و دانش‌آموزان ما تحت تأثیر فضای مجازی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس تقارنی میمون است و در دوران دفاع مقدس استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق خط مقدم جبهه بود و دانش آموزان به یاد داشته باشند پدران و مادران شما دانش آموزان در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و ایثارگری‌های زیادی کردند.

وی بابیان اینکه تعداد شهدای ایلام نسبت به جمعیت این استان دو برابر است و این افتخار بزرگی برای مردمان این سرزمین محسوب می‌شود، افزود: رشادت‌ها و پیروزی در 8 سال جنگ برگرفته از مکتب عاشورا بود.

مروارید با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز به‌عنوان الگوی برتر در جهان شناخته می‌شود و باید در بحث علم و معرفت بیشتر تلاش کنیم، تصریح کرد: در کنار علم حتما باید به بحث اخلاق هم توجه جدی شود.

استاندار ایلام ادامه داد: معلمان زحمات زیادی برای تربیت دانش آموزان می‌کشند و برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت والدین و دیگر دستگاه‌ها باید به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

مروارید با تأکید بر اینکه شخصیت هر انسان در ایام دانش آموزی پایه‌ریزی می‌شود و این ایام در عمر هر انسان بسیار مهم است، تصریح کرد: همه باید تعلیم و تربیت را جدی بگیرند.

در ادامه «علی بیرانوند» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام نیز اظهار کرد: ساخت‌وسازهای خوبی در استان برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه تقارن آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم  تقارن مبارکی است، گفت: آموزش‌وپرورش رسالت مهمی در زمینهٔ امربه‌معروف نهی از منکر دارد و هدف اصلی قیام عاشورا اصلاح جامعه و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha