• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96070100597
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

در روز آغازین سال تحصیلی دانشگاه‌ها صورت گرفت؛

تجلیل سرپرست وزارت علوم از چهار دهه تلاش‌های علمی "دکتر جبه‌دار"

تجلیل سرپرست وزارت علوم از چهار دهه تلاش‌های علمی "دکتر جبه‌دار"

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در منزل دکتر "پرویز جبه‌دار مارالانی"، چهره ماندگار مهندسی برق ایران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم با این استاد برجسته و خانواده وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدضیاء هاشمی هدف خود را از این دیدار ارج نهادن به مقام والای معلم و استاد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانست و از سال‌ها تدریس و تحقیق دکتر جبه‌دار مارالانی در دانشگاه تهران قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: هویت دانشگاه‌ها به استادان فرهیخته است و ما دانشکده فنی تهران را با نام دکتر "پرویز جبه‌دار مارالانی"  و سایر استادان پرتلاش آن  می‌شناسیم  و امروزه معرفی استادان پرتلاش و الگو مانند دکتر جبه‌دار را وظیفه خود در جایگاه مدیریت می‌دانیم.

دکتر هاشمی افزود: ترسیم افق‌های روشن برای دانشجویان از نتایج معرفی امثال دکتر جبه‌دار مارالانی است که با تلاش خود ده‌ها استاد را تربیت کرده و با تالیفات خود در پیشرفت علم نقش داشته‌اند.

وی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خانواده دکتر جبه‌دار مارالانی تجلیل کرد و نقش همسر و خانواده این استاد پیشکسوت را در موفقیت و دستاوردهای علمی و پژوهشی او یادآور شد.

دکتر پرویز جبه‌دار مارالانی، استاد بازنشسته مهندسی برق دانشگاه تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حضور سرپرست وزارت علوم گفت: علاقه به وطن و پیشرفت کشور باعت شد که حدود 40 سال در عرصه آموزش عالی خدمت کنم و امروز به آن افتخار می‌کنم.

وی تاکید کرد: به خاطر علاقه به پیشرفت کشورم، به‌ جز برای فرصت مطالعاتی، کشور را ترک نکرده‌ام و 40 سال با تمام توان در کلاس درس به کشور خدمت کردم و پس از 4 دهه، برای گشودن باب خدمت جوانترها درسال 1389 درخواست بازنشستگی کردم.

در پایان این دیدار، دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم با اهدای لوح سپاسی از سال‌ها فعالیت علمی "جبه‌دار مارالانی" تجلیل کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر پرویز جبه دارمارالانی متولد 1320 تبریز است و استاد مهندسی برق دانشگاه تهران و مدیرگروه مهندسی برق این دانشگاه بوده و با داشتن تالیفات متعدد، عضو پیوسته فرهنگستان علوم است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha