• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96070201073
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز دوم مهر ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز دوم مهر ماه

دستور کارهای جلسه علنی امروز مجلس، نشست فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس دفتر رئیس‌جمهور، ایجاد دیوارهای بتنی در ضلع شرقی مجلس، اعلام وصول سوال نماینده شاهین شهر از وزیر کشور و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوم مهر ماه ۱۳۹۶ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۰۲ نماینده بعد از سه هفته تعطیلات پارلمان آغاز به کار کرد و طرح یک فوریتی استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و همچنین انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس با اولویت آشنایی با بانکداری اسلامی به انتخاب مجلس به عنوان عضو ناظر در شورای فقهی از جمله دستور کارهای جلسه علنی امروز مجلس  بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز ضمن تشکر از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل گفت: ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است. رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ادبیات موهن ترامپ در تراز شغل کاباره‌داری اوست افزود: آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب اسلامی علیرغم دسیسه‌های غرب و شرق با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلاب خود را محقق کند و کشوری که زمانی انگشت نمای ژاندارمی آمریکا در منطقه بود، به ملت سرافراز با آرمان های آزادی خواهانه بدل گردید. این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده کردند و آن را درک نمودند و لذا نوعی بیداری و هوشیاری سیاسی در ملل اسلامی به وجود آمده است که با لاف زنی‌های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی کند.

ناطقین امروز مجلس

مسعودی: همه‌پرسی اقلیم کردستان گامی رو به جلو نیست

ابراز نگرانی نماینده شادگان از خالی‌شدن شهرستان‌های استان خوزستان از سکنه

یک نماینده اهل سنت مجلس: نمایندگان کرد مجلس تشکیل کشور کردستان را محکوم کردند

کوهکن: مرکز پژوهش‌ها کلیه اعتبارات عمرانی استان‌ها را اعلام کند

احمدی‌لاشکی: ترامپ هنوز نمی‌داند سازمان ملل محل زبان نرم برای صلح جهانی است

***

وزیر صنعت معدن و تجارت در فراکسیون نمایندگان ولایی تعادل بین عرضه و تقاضا را به عنوان برنامه ۴ ماه آینده این وزارتخانه مطرح کرد و گفت که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کالاهای بی‌رویه وارد کشور شده و تولید داخلی را نابود کند لذا باید تعرفه‌های موثر را احیا کرده و با استحکام بیشتری کار انجام شود. سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این جلسه با حضور اکثریت نمایندگان فراکسیون و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونینش در ساعت ۷ صبح و پیش از آغاز جلسه علنی برگزار شد که آقای شریعتمداری به بیان توضیحاتی درباره اولویت‌هایش در ۴ سال آینده در این وزارتخانه پرداخت.

مهرداد لاهوتی از نشست مجمع عمومی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با واعظی و امیری خبر داد. وی گفت: در جلسه مجمع عمومی فراکسیون مستقلین ولایی که با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون پارلمانی ایشان برگزار شد، ابعاد سفر رئیس‌جمهور به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و ملاقات‌های ایشان در حاشیه این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که این سخنرانی در بین کشورهای شرکت کننده بازتاب مثبتی داشته، برخلاف سخنرانی ترامپ و نتانیاهو که واکنش بسیاری از روسای کشورها را به دنبال داشته است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر: رئیس‌جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند

انتقاد یک نماینده از عدم معرفی وزیران پیشنهادی علوم و نیرو

مطهری در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی: مجلس در صورت حل نشدن مشکل سپرده گذاران کاسپین راه حل دیگری را در پیش می‌گیرد

شاعری: در دولت جدید واردات محصولات تراریخته افزایش یافته است

برزگر: تفحص از انتقال آب سد زولا به قره‌باغ سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد

درخواست مطهری از وزارت خارجه برای اعلام نظر درباره اظهارات موگرینی

لاهوتی: چرا دولت برای بازسازی روستاهای تخریب‌شده ناشی از بارندگی اخیر لنگرود اقدام نمی‌کند

انتقاد حسن‌پور از نبود توجه کافی به سازمان فنی و حرفه‌ای

حسن‌پور در تذکر به بطحایی: به بهانه تجمیع از تعطیلی مدارس روستایی جلوگیری شود

تذکر الماسی نسبت به سیاسی‌کاری در سازمان بهزیستی

نماینده مرودشت: کشاورزان در قبال گندم تحویل داده شده هنوز پولی دریافت نکرده‌اند

محمدیان: وزیر کار برای حل معضلات کارگری خوزستان فکری کند

افتخاری: برجام فرصتی شد برای انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی

ابراز نگرانی میرزایی نکو از ویلایی شدن زمین‌های کشاورزی شهرستان دماوند

***

در حالی که بیش از سه ماه از حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، دیوارهای بتنی در ضلع شمال شرقی ساختمان بهارستان ایجاد شده است.تردد خودروهای عادی در خیابان مردم در ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی مدتی است با محدودیت مواجه شده است و به جز خودروهای مجلس و نمایندگان و مهمانان، خودروهای عادی امکان عبور از این خیابان که درهای ورودی و خروجی مجلس در آن تعبیه شده، ندارند. همچنین در ایام تعطیلات سه هفته‌ای پارلمان دیوارهای بتنی بلند در ورودی خیابان مجاهدین به خیابان مردم و همچنین در ابتدای خیابان مردم به سمت مجاهدین ایجاد شده و بین این دیوارها یک ورودی برای عبور عابرین پیاده در نظر گرفته شده است.

سوال نماینده شاهین شهر از وزیر کشور اعلام وصول شد. سوال ملی، حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص علت نابسامانی در سازمان شهرداری‌های کشور در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد و بنابراین وزیر کشور باید برای پاسخگویی به این سوال در صحن مجلس حاضر شود.

محجوب از برخورد با کارگران معترض اراک انتقاد کرد. رئیس فراکسیون کارگری مجلس در اخطاری از نحوه برخورد با کارگران معترض شرکت‌های آذرآب و هپکو در اراک انتقاد کرد و گفت که براساس قانون کارگران حق بیان آزادانه اعتراض و مطالباتشان را دارند و هیچ کس نباید مزاحم کارگران معترض شود. همچنین هادی قوامی در اخطاری مستند به اصل ۴۳ قانون اساسی با تاکید بر ضرورت توجه به حمایت از تولید داخل، کاهش واردات و افزایش صادرات درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی درباره وضعیت اقتصادی مطرح کرد.

با تصویب مجلس مقامات سیاسی، مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند. نمایندگان مجلس طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را به تصویب رساندند. در این استفساریه عنوان شده بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همطرازان آنها به کارگیری می‌شوند از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند ملاک نیست. این حکم مشمول رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، معاونین رئیس جمهور، استانداران، سفرا و معاونین وزرا می شود.

همچنین کلیات طرح یک شوری بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در جلسه امروز مجلس به تصویب رسید که در صورت تصویب ماده واحده آن موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که مجوز خود را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون دریافت می‌کنند از ابتدای سال ۹۶ مشمول قانون تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت و از مزایای آن برخوردار خواهند شد. عضو ناظر مجلس در شورای فقهی بانک مرکزی نیز با رای نمایندگان و با معرفی کمیسیون اقتصادی مجلس انتخاب شد.

معترضان به سازمان سنجش نیز امروز مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع‌کنندگان مقابل مجلس عنوان می کردند که سازمان سنجش در کنکور، امتیازی برای فرزندان رزمندگان قائل نشده است. معترضین همچنین در واکنش به برخی اعتراضات به سهمیه ایثارگران در کنکور عنوان می‌کردند که سازمان سنجش نباید داوطلبان کنکور را علیه رزمندگان و ایثارگران تحریک کند.

همچنین اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را  قرائت کرد که در آن بر تشکیل هیات رسیدگی به مشکلات کارگران آذراب و هپکو تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha