• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96070503054
  • خبرنگار : 71533

محمد حسینی:وزیر علوم از افراط و تفریط به دور باشد

محمد حسینی:وزیر علوم از افراط و تفریط به دور باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: امیدوارم فردی برای وزارت علوم انتخاب شود که از افراط و تفریط دور باشد و یک مدیر اجرایی توانمند، وقت گذار و دلسوز باشد.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم رعایت برخی ویژگی‌ها برای انتخاب وزیر علوم دولت دوازدهم، اظهار کرد: رسالت اصلی دانشگاه، تولید علم و فناوری است و طبعاً وزیری باید انتخاب شود که به این ماموریت مهم، جامه عمل بپوشاند و به خوبی از ظرفیت دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری استفاده کند.

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه وزیر علوم آتی باید بتواند شتاب مناسبی برای رشد علمی کشور، ایجاد کند، اظهار کرد: دانشگاه ها باید یک محیط پویا داشته باشند و دانشجویان نیز بتوانند وارد فضای بحث های سیاسی شوند و از طریق برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یا مناظره به ارتقای سطح بصیرت و آگاهی جامعه کمک کنند اما در عین حال محیط دانشگاه ها نباید از هدف اصلی خود دور شود و بدل به یک باشگاه سیاسی گردد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به وعده رییس جمهوری مبنی بر انتخاب فردی به دور از افراط و تفریط برای وزارت علوم، گفت: امیدوارم همانطور که آقای روحانی مطرح کرده بود، فردی برای وزارت علوم انتخاب شود که از افراط و تفریط دور باشد و یک مدیر اجرایی توانمند، وقت گذار و دلسوز باشد.

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدوارم وزیر علوم دولت دوازدهم با دقت در انتخاب مدیران دانشگاه ها، کسانی را برگزیند که اهل تعامل با اساتید و دانشجویان باشند و به نیازها و مطالبات معقول آنان پاسخ مناسبی بدهند و با پرهیز از نگاه تنگ نظرانه جناحی، تشکل های استادی و دانشجویی را مورد حمایت قرار دهند.

حسینی در پایان اظهار کرد: با توجه به رهنمودهای راهبردی رهبر انقلاب انتظار داریم که وزیر علوم مطالبات رهبری را سرلوحه برنامه ٤ساله خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha