• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96071608243
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون وزیر ارشاد خبر داد

فعالیت یک‌هزار مؤسسه قرآنی مجوزدار تا پایان دولت یازدهم

فعالیت یک‌هزار مؤسسه قرآنی مجوزدار تا پایان دولت یازدهم

«قبل از دولت یازدهم ۱۷ هزار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد داشتیم که در پایان دوره به ۲۳ هزار رسید و همچنین ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در مجوزدار در ابتدای دولت یازدهم داشتیم که در پایان دولت به هزار مؤسسه قرآنی مجوزدار رسید.»

به گزارش ایسنا، «علی‌اصغر کاراندیش»، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه (۱۶ مهرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: هدف از سفرهای استانی بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و تلاش برای رفع آن است.

وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت خانه‌ای حساس است که بر اساس شرح وظایف، شش معاونت در حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی، مطبوعاتی و...دارد که نشان از مسئولیت‌های متعددی این وزارت خانه است.

وی بیان کرد: قبل از دولت یازدهم، ۱۷ هزار کانون فرهنگی ـ هنری مساجد داشتیم که در پایان دوره به ۲۳ هزار رسید و همچنین ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در مجوزدار در ابتدای دولت یازدهم داشتیم که در پایان دولت به ۱۰۰۰ مؤسسه قرآنی مجوز دار رسید.

«کاراندیش» افزود: در حوزه مطبوعات نیز در دولت یازدهم رشد بسیار خوبی داشته‌ایم، به گونه‌ای که در پایان دولت به ۷ هزار نشریه مجوزدار رسیده‌ایم و در حوزه کتابخوانی نیز سالانه در کشور ۸ هزار عنوان کتاب به چاپ می‌رسد.

وی افزود: البته تکثر کار در حوزه فرهنگی بسیار زیاد است و سازمان‌ها و نهادهای مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند که در جهت دوری از موازی‌کاری، ایجاد یک مرکز هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در کشور ضروری به نظر می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۳ تا ۳ و نیم درصد از بودجه جاری کشور به فرهنگ اختصاص می‌یابد، یادآور شد: از این میزان نیز ۱۳ درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha