• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96071608432
  • خبرنگار : 71542

برآورد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی پارک پردیسان

برآورد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای بهسازی پارک پردیسان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد هزینه بهسازی پارک طبیعت پردیسان اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی پردیسان طی چهار سال آینده از سوی شهرداری تهران تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان بین سازمان محیط حفاظت زیست و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندین سال بحث و مذاکره با شهرداری تهران در مورد بهسازی پارک پردیسان صورت گرفته ولی به نتیجه نرسیده بود. خوشبختانه بعد از دستور اکید شهردار تهران همکاران او با همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست در مورد بهسازی پارک پردیسان به تفاهم رسیدند.

وی افزود: امیدواریم در کمتر از یک سال شهرداری تهران طبق پروژه‌ای که از ده‌ها سال پیش طراحی شده بود احیاء و بازسازی پردیسان را انجام دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت کنونی پارک پردیسان گفت: پردیسان وضعیت مناسبی ندارد. درختان خشک شده، بخشی از پارک دچار آتش سوزی شده و امکان آب‌رسانی پارک محدود است چون سازمان حفاظت محیط زیست منابع مالی کافی و لازم برای احیاء و بازسازی پارک ندارد، این امر مهم به شهرداری تهران واگذار شده است.

وی افزود: احیاء و بازسازی پارک طبیعت پردیسان یک مصوبه قبل از انقلاب داشت که در شرایط حاضر قابل اجرا شدن نیست. چون آن مصوبه دنبال پیاده کردن محیط زیست جهان بود که در حال حاضر امکان اجرای آن وجود ندارد. در حدود ۸۰ هکتار از پارک کم شده، همچنین برج میلاد در این منطقه ساخته شده و بخش‌هایی از پارک را وزارت مسکن گرفته و بخش‌هایی نیز داخل اتوبان افتاده است بنابراین امکان اجرای مصوبه قبل از انقلاب در پردیسان وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دهه ۷۰ طرحی برای پارک پردیسان تنظیم شد که سعی دارد محیط زیست ایران را در پارک پردیسان پیاده کند. بهسازی پارک پردیسان با محوریت طرح دهه ۷۰ انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha