• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96071608460
  • خبرنگار : 71421

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا اعلام کرد

نوسازی 50 هزار تاکسی/ فعالیت ۱۷۰ مرکز مجاز اسقاط خودرو در کشور

نوسازی 50 هزار تاکسی/ فعالیت  ۱۷۰ مرکز مجاز اسقاط خودرو  در کشور

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا از جریمه خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ سعید روحی، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در  یک برنامه رادیویی اظهار کرد: از سال ۸۰ خودروهای کاربراتوری شماره‌گذاری نشده و هر خودرویی کاربراتوری که اکنون وجود دارد متعلق به سال‌های قبل از ۸۰ است. ضمن این که خودروهای کاربراتوری که در حال تردد هستند طبق مصوبه هیات دولت سن فرسودگی دارند که بر این اساس برای وانت‌ها ۱۵ سال و برای سواری‌های شخصی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است. وسایل نقلیه‌ای که بیش از ۴ سال عمر دارد باید معاینه فنی مکانیزه شوند، در غیر این صورت جریمه و در صورت داشتن نقص متوقف می‌شوند.

او ادامه داد: آلودگی موضوعی است که مورد توجه مردم و دولت است. ۸۰ درصد از آلودگی هوا از منابع متحرک است. در این میان پلیس به عنوان ارگان مهم در نظارت و کنترل وسایل نقلیه، وظیفه دارد در چهار بخش کار خود را انجام دهد. شماره‌گذاری، خدمات پس از شماره‌گذاری، کنترل وسایل نقلیه در حوزه شهر و برون شهری و اسقاط خودروها.

روحی تصریح کرد: در شماره‌گذاری، تاییدیه برابر قانون سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست داده می‌شود.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا اضافه کرد: ما اکنون دو بانک اطلاعاتی در دست داریم. معاینه فنی و سامانه شماره‌گذاری. با این اطلاعات می‌توان خودروهایی را که فاقد معاینه فنی و عمری بیش از ۴ سال دارند را متوقف و یا به تعمیرگاه اعزام کرد.

وی در مورد مراکز اسقاط خودرو اظهار کرد:  ۱۷۰ مرکز مجاز اسقاط خودرو فعال هستد که توصیه می‌کنیم مردم خودروهای خود را در این مراکز اسقاط کنند و از تسهیلات دولتی بهره ببرند. خوشبختانه شرکت‌های خودروسازی همکاری خوبی در نوسازی تاکسیرانی داشته‌اند و تا کنون ۵۰ هزار تاکسی با همکاری ایران خودرو نوسازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha