• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96071708798
  • منبع : تلگرام

عضو پژوهشکده خانواده تاکید کرد

چشم و هم چشمی برای استفاده از کالاهای گران/لزوم هدایت افکار مردم در استقبال از کالای ایرانی

چشم و هم چشمی برای استفاده از کالاهای گران/لزوم هدایت افکار مردم در استقبال از کالای ایرانی

عضو پژوهشکده خانواده اظهار کرد: چشم و هم چشمی خانواده‌ها در رقابت استفاده از اجناس و کالاهای گران قیمت همواره یکی از مهم ترین دلایلی است که عدم حمایت از کالای ایرانی را رواج داده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس و عضو پژوهشکده خانواده با اشاره به نقش تبلیغات در هدایت افکار مردم در استقبال از کالای ایرانی، گفت: تبلیغات کالاهای خارجی همواره یک تبلیغ منفی برای کالاهای ایرانی به شمار می آیند.

وی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش کشور در حمایت از نوشت افزار داخلی، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه تبلیغ و حمایت از نوشت افزارهای تولید داخل عملکرد خوبی ندارد، در حالی هر دانش آموز در طول دوران تحصیل زیر نظر آموزش و پرورش حدود ۱۶ هزار ساعت در اختیار این وزارت خانه است.

این روانشناس اجتماعی همچنین در ادامه تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش فرهنگ سازی مناسبی را برای توسعه اقتصاد داخلی در حوزه نوشت افزار های ایرانی ندارد، به طوری که موضوع تولید و حمایت از کالای ایرانی در این وزارت خانه مسکوت مانده است.

وی همچنین در ادامه به نقش خانواده ها در حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: چشم و هم چشمی خانواده ها در رقابت استفاده از اجناس و کالاهای گران قیمت همواره یکی از مهم ترین دلایلی است که عدم حمایت از کالای ایرانی را رواج داده است.

شریفی یزدی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با بیان این که نیاز سنجی و بازاریابی مناسب از مهمترین اصول اقتصاد در جوامع امروزی محسوب می شود، عنوان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان در زمینه نیاز سنجی و بازاریابی کالاهای خود فعالیت و عملکرد خوبی را ندارد، در حالی که بسیاری از شرکت ها و تولیدکنندگان خارجی سرمایه‌های بسیاری را وقف این موضوع می کنند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: تولید کالا همگام با نیاز روز مردم همواره اقبال و استقبال مردم به خرید از آن کالای خاص را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha