• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96071809938
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۸ مهر بخوانید؛

تدارکات ارتش برای مقابله با جنگ نرم/ تعقیب قضایی راننده اسنپ/ دیوانگی ترامپ به ایران رسید و...

تدارکات ارتش برای مقابله با جنگ نرم/ تعقیب قضایی راننده اسنپ/ دیوانگی ترامپ به ایران رسید و...

جزییات نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از دست دزدان دریایی، ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مجمع نیروهای خط امام(ره) رسید، تجدید جلسه رسیدگی به پرونده «مرتضوی» در بخش کهریزک، تعقیب قضایی راننده اسنپ مبنی بر تعرض جنسی، مشاور رئیس جمهور، سپاه را یکی از دو ستون قدرتمند اقتدار دفاعی ایران دانست، اجرای حکم اعدام قاتل «ستایش قریشی» به‌زودی، جلسه هیات نظارت بر برجام امروز برگزار می‌شود، ارتش برنامه هایی را برای مقابله با جنگ نرم دشمن تدارک دیده است، نوبت "دیوانگی" ترامپ به ایران رسید و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، هجدهم مهر ماه ۱۳۹۶ است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از دو ستون قدرتمند اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران دانست و نوشت: بزرگترین دستاورد سپاه در منطقه کمک به ملت‌های سوریه و عراق و پیشگیری از فرایند فروپاشی تروریستی ساختار دولت – ملت‌های منطقه است. اگر سپاه نبود تروریست‌ها به تخریب حرم زینبیه بسنده نمی‌کردند و سلطه خود را نه تنها بر کربلا و نجف و کاظمین و سامرا  که بر حرمین شریفین نیز تحمیل می‌کردند و در انتهای یک سلسله جنگهای پایان ناپذیر چیزی جز سرزمینی سوخته از خانه ابراهیم و محمد(ص) باقی نمی‌گذاشتند.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه سپاه را یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت بعد از انقلاب خواند و تصریح کرد که جهان باید با واقع بینی دفاع سپاه از تهاجم تروریستی داعش را تایید کند. سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه موضع دولت درباره پرونده مهدی جهانگیری اظهار کرد: لازم است از روح بزرگ و خویشتندار آقای اسحاق جهانگیری تقدیر کنم که با سعه صدر با این موضوع برخورد کردند وبا صراحت این موضوع را مطرح کردند که فردی که از آن نام برده شد ارتباطی با دولت ندارد.

جزییات نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از دست دزدان دریایی با کمک از ناوشکن رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، الوند منتشر شد. ‌کشتی تجاری ایران که در آب‌های اقیانوس هند در خلیج عدن در حال حمل کالای اساسی به بندرهای ایران بود که مورد حمله هفت فروند شناور دزدان دریایی قرار گرفت. فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن الوند بلافاصله پس از درخواست  کمک به محل اعزام شد و با اجرای عملیات توپخانه‌ای دزدان دریای متواری شدند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رویکرد دشمن در جنگ، ترکیبی از تهدیدات نرم و سخت است، گفت: ارتش برنامه هایی را برای مقابله با جنگ نرم دشمن تدارک دیده است. احمدرضا پوردستان با بیان اینکه جنگ ترکیبی شامل جنگ سخت و نرم می شود، عنوان کرد: فضای مجازی یکی از فضاهای مهم در این جنگ است و دشمن در این فضا با استفاده از ابزار و تکنولوژی، اقدام به بمباران اطلاعاتی می کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:وقت آن است به آمریکا درس‌های جدید داده شود

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: رفتار آمریکا، جهانیان را کلافه کرده است، وقت آن است که به آمریکا درس‌های جدید داده شود. سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری گفت: اگر قرار بود خط سیر رو به رشد توان دفاعی کشور تحت تاثیر یاوه‌گویی های بیگانه قرار گیرد، اصولا این حرکت غرورانگیز را شروع نمی کردیم و اکنون در مرحله‌ای هستیم که حرف‌های زیادی در این عرصه برای گفتن داریم.

سردار سلیمانی در پیامی به‌مناسبت درگذشت طالبانی  با اشاره به خصایل جلال طالبانی نوشت: امروز جای آن دوست عزیز و فقید خالی است و بحران کنونی در کردستان عراق ناشی از خلأ وجود چنین شخصیت حکیم و موقعیت‌شناسی است.

ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به مجمع نیروهای خط امام(ره) رسید و حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را برعهده گرفت.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرارداد فروش سامانه S۴۰۰ را موفقیتی برای روسیه دانست و گفت: بعد از سفر ترامپ به عربستان و به دنبال آن انعقاد قراردادهای هنگفتی در حوزه نظامی، روسیه تلاش کرد بخشی از بازار عربستان را به خود اختصاص دهد که از این حیث قرارداد فروش سامانه S۴۰۰ یک موفقیت است. وی در واکنش به قرارداد فروش سامانه موشکی S۴۰۰ روسیه به عربستان با بیان این نکته که صنایع نظامی از تجارت‌های بزرگ جهانی محسوب می شود، گفت: با توجه به سفر ترامپ به عربستان و به دنبال آن انعقاد قراردادهای هنگفت در حوزه نظامی طبیعی است که روسیه در رقابت فروش سلاح بخشی از بازار عربستان را به خود اختصاص دهد. بروجردی همچنین  در ابتدای جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به زمزمه‌هایی که از آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی شنیده می شود، گفت: اتهام تروریستی علیه سپاه دست‌اندازی به امنیت کشور است.

علی اکبر ولایتی پس از دیدار  با عدنان محمود سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه جلسه هیات نظارت بر برجام امروز برگزار می‌شود در خصوص خروج آمریکا از برجام و موضوع ایران در قبال آن گفت:اختیار تعهد آمریکایی ها به دست فردی غیر قابل پیش بینی که منطقی بر رفتارش حاکم نیست به ضرر آمریکایی ها است. برای ایران که توانمدی های خود را در عرصه های مختلف و صلح و مقاومت نشان داده تمامی گزینه ها متقابلا روی میز است. هرکاری آنها بکنند ما هم پاسخ متقابل را با قدرت خواهیم داد و برعهده اعضای 1+5 است تا آمریکا را وادار کنند که دست از این بی منطقی و سرکشی در برابر مقرارت بین المللی  بردارد زیرا آمریکا در دهه‌های گذشته آبروی خود را از دست داده و هم اکنون ته مانده آبروی آمریکا از دست خواهد رفت و دنیا به آنها اعتماد نخواهد کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مقاله‌ای در نشریه آتلانتیک تاکید کرد: توانمندی بومی دفاعی ایجاد کرده‌ایم تا در آینده صدام دیگری به فکر تجاوز به ایران نیفتد.در بخشی از این مقاله آمده است: ایرانیان در منطقه‌ای بی ثبات و دارای مشکلات زیاد زندگی می‌کنند.  نمی توانیم جغرافیا را تغییر دهیم، ولی منطقه ما همیشه چنین پرآشوب نبوده است. بدون این که بخواهیم خیلی در تاریخ به عقب برگردیم- اگرچه به عنوان ملتی باستانی معیار خاطرات ما هزاره هاست، ونه دهه ها یا حتی قرن ها- با قطعیت می شود گفت که منطقه ما از زمانی دستخوش نا امنی و بی ثباتی گردید که نیروهای خارجی و در واقع  قدرت‌های کاملا "بیگانه" وارد شدند و شروع به مداخله کردند.

نوبت "دیوانگی" ترامپ به ایران رسید.از وقتی بر سر کار آمده است قلم سیاهش را به دست گرفته و یک به یک بر روی اقدامات، قوانین و طرح‌های دولت دموکرات باراک اوباما خط می‌کشد؛ از توافق‌های بین‌المللی و همه‌جانبه گرفته تا قراردادها و توافق‌های دو جانبه. رقبا و منتقدانش در آمریکا از او به عنوان "دیوانه" یاد کرده و می‌کنند و حالا به نظر می‌آید بعد از 10 ماه نوبت دیوانگی‌اش به ایران رسیده است. قرار است رییس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در روز پنجشنبه به وقت محلی هم‌زمان درباره سه موضوع پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام، سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و اعلام اجرای قانون کاتسا (مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم) اعلام موضع کند. با توجه به هم‌زمانی موعد این سه رویداد و بر اساس اعلام کاخ سفید ترامپ تصمیم گرفته است که با وجود چند روز اختلاف در زمان‌بندی اجرای این موضوعات در مورد هر یک از آنها یک‌جا اظهارنظر و اعلام موضع کند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته ایران در صفحه اینستاگرامش در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش در  مورد دری اصفهانی، نوشت: دری‌اصفهانی از اعضای تیم مذاکرات هسته ای نبود، بلکه وی به نمایندگی از سازمان خود و با شرکت در برخی از جلسات و به فراخور نیاز، به تیم مذاکرات هسته‌ای در برخی زمینه‌های تخصصی مشاوره می‌داد.

جلسه رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی» در بخش کهریزک،  در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و در جلسه امروز عبدالحسین روح‌الامینی و میرمجید طاهری وکیل‌مدافع اولیای‌دم روح الامینی حضور داشتند. طبق گفته وکلای اولیای‌دم روح‌الامینی، جلسه دادگاه تجدیدنظر پرونده سعید مرتضوی در بخش کهریزک، به دلیل عدم حضور تجدیدنظرخوانده (سعید مرتضوی) تجدید شد. طاهری و کمالی وکلای اولیای‌دم روح‌الامینی پس از خروج از شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در جمع خبرنگاران گفتند: دادگاه، سی‌ام آبان ماه را برای رسیدگی مجدد به این پرونده تعیین کرد.

دوازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در موضوع تحقیقات مقدماتی با حضور معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و دوایر نظارت دادسرای تهران و دادیاران تحقیق سه ناحیه از دادسرای تهران، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی برگزار شد. در این جلسه جعفری دولت‌آبادی با اشاره به تعقیب قضایی راننده اسنپ مبنی بر تعرض جنسی گفت:موضوع این پرونده شکایت زنی از یک راننده اسنپ دائر بر تعرض جنسی است و مقرر گردید سرپرست دادسرای جنایی مدیر اسنپ را احضار کند چرا که آژانس‌ها مجوز دارند و تحت نظارت اتحادیه مربوطه هستند، اما در خصوص اسنپ چنین نظارتی وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین از اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی به زودی خبر داد. ابوالقاسم مرادطلب گفت: تنفیذ حکم اعدام قاتل ستایش واصل شده و اگر مشکلی پیش نیاید، حکم به زودی اجرا می‌شود. وی افزود: خانواده ستایش قریشی همچنان خواهان اجرای حکم هستند و رضایت نداده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha