• شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96072212108
  • خبرنگار : 71516

پیشمرگ‌ها مجددا در کرکوک مستقر شدند

پیشمرگ‌ها مجددا در کرکوک مستقر شدند

دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای کرد مجددا در اطراف کرکوک مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ‌ها در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای کرد در اطراف استان کرکوک مجددا مستقر شده‌اند و این نتیجه تغییر در اوضاع نظامی این منطقه بعد از آزادی مناطق حویجه، الریاض، العباسیه و دیگر مناطق از دست داعش است.

یاور گفت که هیچ گونه هماهنگی نه در سطح فرماندهی و نه میدانی بین پیشمرگ‌ها و نیروهای پلیس فدرال در کرکوک به دلیل مشکلات کنونی میان اربیل و بغداد نیست.

دبیرکل وزارت پیشمرگ از جزئیات حملات به مقرهای کرد در منطقه مورد مناقشه بین اقلیم و کردستان عراق خبر داد و گفت: توافقی سال گذشته بین دو طرف بسته شد و علت آن برخی مشکلات در شهرستان طوزخورماتو بود به این ترتیب که وضعیت امنیتی این شهرستان به صورت مشترک بین پیشمرگ و حشد شعبی اداره شود.

یاور افزود: شب گذشته تیراندازی‌هایی به مقرهای حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این شهرستان شد. تحقیقات در این زمینه در حال انجام و اوضاع تحت کنترل است.

شهرستان طوزخورماتو به لحاظ اداری به استان صلاح‌الدین در شمال عراق وابسته است و اکثر ساکنان آن ترکمان هستند. به لحاظ قانون اساسی این شهرستان یکی از مناطق مورد مناقشه بین دولت فدرال و اقلیم است.

علی موسی یادگار، رئیس کمیته امنیتی در شورای شهر "تازه"، روز جمعه از جزئیات عملیات نظامی نیروهای عراقی در جنوب کرکوک پرده برداشت.

وی افزود که استقرار نظامی ارتش عراق و واکنش سریع و حشد شعبی در مرکز شهر تازه در جنوب کرکوک نیست بلکه در محور جنوبی از اطراف شهر حویجه و شهرهای الرشاد و الریاض است.

یادگار گفت که استقرار نیروهای با هدف پاکسازی این مناطق از باندهای زیرزمینی داعش است. بخشی از روستاهای اطراف حویجه همچنان امن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha