• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96072312457
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آرین‌منش:

میان اروپا و آمریکا شکافی در حال شکل‌گیری است

میان اروپا و آمریکا شکافی در حال شکل‌گیری است

نماینده پیشین مجلس با اشاره به اظهارات ترامپ گفت: این سخنان بیش از اینکه برای جمهوری اسلامی خسارات دربر داشته باشد، برای حیثیت و جایگاه خود آمریکا زیان و خسارت دربر دارد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با سخنان ترامپ اعتماد جهان از آمریکا سلب می‌شود، مخصوصا اروپایی‌ها که جزء متحدین آمریکا در قراردادهای بین‌المللی بودند اکنون متوجه شدند که نمی‌توانند اعتماد لازم را به آمریکا داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا به صورت یک‌جانبه قصد نقض برجام را دارد، عنوان کرد: صحبت‌های ترامپ نشان از زیاده‌خواهی و حرکت‌های غیرمسئولانه آمریکا داشت که به نظر می‌رسد شکافی بین اروپا و آمریکا در حال شکل‌گیری است و برای اولین بار است که اروپایی‌ها با تمام وجود و صراحت در برابر آمریکا ایستادند و اتحادیه اروپا درست در لحظه سخنرانی ترامپ موضع خویش را در مقابل آمریکا اعلام کرد، بنابراین اعتبار آمریکا به قدری در جهان مخدوش شده است که تنها اسرائیل، منافقین و عربستان از سخنان ترامپ استقبال کردند.

آرین منش با اشاره به اینکه سخنان ترامپ سبب محبوبیت بیشتر سپاه  در میان مردم شد، تصریح کرد: این صحبت‌ها انسجام ملی جمهوری اسلامی را افزایش داد و ایران را به این نتیجه رساند که به دلیل عدم اعتماد به قدرت‌های بزرگ باید توان دفاعی خود را برای حفظ و حراست از مرزهای تقویت کند.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ آقای روحانی به اظهارات ترامپ نیز بسیار قاطع و مستدل بود، زیرا دقیقا بدعهدی‌ها، بداخلاقی‌ها و تجاوزگری‌های آمریکا را ترسیم کرد و اشکالات و آسیب‌هایی که در اظهارات ترامپ بود را یادآور شد.

وی با تاکید بر اینکه واکنش جمهوری اسلامی کاملا منطقی، مستدل و قابل‌قبول بود، گفت:  به طوری که جهان از موضع ایران استقبال کرد و فعالیت جمهوری اسلامی را به منصه ظهور رساند. جز چند کشور که متحدین آمریکا هستند و با جمهوری اسلامی عناد دارند، سایر کشورها از موضع ایران حمایت کردند، بنابراین به اقتدار و اعتبار جمهوری اسلامی در جهان افزوده شد.

آرین‌منش خاطرنشان کرد: اگر ایران پایبندی خود به برجام را حفظ کند، همانند گذشته اعتمادسازی خود را به دنیا نشان دهد و تقویت قدرت دفاعی خود را فراموش نکند، این بهترین موضعی است که می‌تواند برای منزوی کردن آمریکا اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha