• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96072514176
  • خبرنگار : 71012

بازخوانی رمان هاوارد فاست که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند

بازخوانی رمان هاوارد فاست که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند

رمان "آمریکایی" ـ اثر نویسنده مشهور آمریکا هاوارد فاست ـ روز دوشنبه (۲۴ مهر) در استودیو ۲۳ معاونت صدا ضبط و برای پخش از ۶ تا ۱۲ آبان در کنداکتور برنامه "کتاب شب" رادیو تهران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اجرای این بازخوانی را بهروز رضوی بر اساس کارشناسی و تلخیص و تنظیم رادیویی محمدباقر رضایی انجام داده است.

رمان "آمریکایی" را فریدون مجلسی ترجمه و نشر رسانه، آن را برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ منتشر کرده است.

رهبر معظم انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ با مدیران و سردبیران نشریات دانشجویی در سال ۱۳۷۷، در بخشی از سخنانشان، به رمان "آمریکایی" و نویسنده آن اشاره و خواندن آن را توصیه کردند.

هاوارد فاست متولد یازدهم نوامبر سال ۱۹۱۴ میلادی بود و روز دوازدهم مارس ۲۰۰۳ درگذشت. او نویسنده آزادیخواهی بود که نه تنها با قدرت‌های غربی که با قدرت‌های شرقی و تئوری‌هایشان در افتاد و آثاری خواندنی، ماندنی و تاثیر گذار در این زمینه‌ها از خود به جای گذاشت.

از دیگر آثار هاوارد فاست می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: آخرین مرز، راه آزادی، شکست ناپذیر، اسپارتاکوس، مهاجران، سرافراز و آزاد، همشهری تام پین، صبح آوریل، مزدورها و ژنرالی که به یک فرشته شلیک کرد.

بازخوانی تنظیم رادیویی رمان آمریکایی از این نویسنده مبارز، در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، هر شب ساعت ۲۳:۳۰ با مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران روی آنتن می‌رود ( از ششم تا دوازدهم آبان) و تهیه‌کننده‌اش رضا قربانی است.

علاقه‌مندان به شنیدن آثار برتر ادبیات ایران و جهان می‌توانند این برنامه را علاوه بر دستگاه های سنتی رادیو، از طریق سایت رادیو تهران، شبکه ایران صدا و  اپلیکیشن تلفن همراه رادیو بشنوند و برای در اختیار داشتن برنامه های قبلی کتاب شب به بخش چند رسانه ای سایت رادیو تهران مراجعه کنند. صدای بهروز رضوی روایت کننده همه کتاب هایی است که برای خوانش در برنامه کتاب شب انتخاب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha